Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Szymon Komusinski
(2018-05-08 21:39:20)
Od dnia 7 maja 2018 odcinek Nw. Sącz Chełmiec - Nw. Sącz reaktywowany w regularnym ruchu pasażerskim w związku z przebudową głównego mostu drogowego p. Dunajec i wprowadzeniem zastępczej komunikacji kolejowej za autobusy miejskie (!). Łącznie 15 par poc. z Miasta do Chełmca, w tym pierwszy i ostatni kurs realizowane z dworca głównego.
#2
,m
(2018-07-04 19:40:32)
Jakaś szansa na rekatywację tej linii w ruchu regularnym np. Przedłużenie Podhalańskiej kolei?
#3
Hunter3000
(2018-09-15 18:08:17)
Jakie prędkości szlakowe na tej linii były przed zrujnowaniem jej? (tjb. przed 2006)
#4
Lw
(2018-10-18 22:07:20)
50km/h, dla szynobusów miejscami 60km/h
#5
PainTrain
(2020-06-08 21:58:28)
Czy ktoś mi może powiedzieć, dlaczego mimo remontu w roku 2016 oraz zapewnień, że prędkość na trasie zostanie podniesiona do 40 a miejscami nawet do 60 km/h, stałą prędkością na prawie całej linii nadal jest 30 km/h? Ta sama prędkość jest na betonowych podkładach, które według mnie są w bardzo dobrym stanie jak i również ta sama prędkość jest na odcinkach gdzie podkładów już prawie nie ma albo się rozkładają?
#6
MS
(2020-06-19 18:08:51)
Jakość podkładów i szyn to nie jest jedyny czynnik limitujący dopuszczalną prędkość pociągów na danym odcinku. Innymi czynnikami równie ważnymi jest geometria toru (promienie łuków, przechyłki boczne, nachylenie toru w profilu) i wytrzymałość obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty).
#7
PainTrain
(2020-06-19 21:48:34)
Tak to prawda że jest wiele czynników od których zależy prędkość pociągu, jednakże pociągi 20 lat temu jeździły tu z prędkością 60 km/h i radziły sobie dobrze, więc nawet nie ma mowy o wykolejeniu, a o nadmierne zużycie trasy bym się nie martwił, ponieważ planuje się modernizacje tej linii. A jeżeli chodzi o obiekty takie jak mosty, to praktycznie w każdym zakątku Polski znajdzie się miejsce gdzie się zwalnia do 40 km/h przed wiaduktami i nikomu to nie przeszkadza.
#8
Lw
(2020-06-26 16:55:52)
Prędkość 30 wynika z fatalnego stanu torów (zgniłe podkłady, zanieczyszczona podsypka, nierówności w profilu) W wielu miejscach obowiązują ograniczenia doraźne na stan sygnalizacji, przepustów, wiaduktów których od lat nikt nie remontował. Aby podnieść prędkość do 50-60 potrzebna jest naprawa główna torowiska (wystarczy sam fakt że ostatni poważny remont wykonano w latach 60!).
#9
PainTrain
(2020-06-29 18:45:36)
W takim razie dlaczego na trasie Chabówka-Rabka Zdrój można jeździć 50 km/h skoro stan linii na tym odcinku jest o wiele gorszy niż np do Raby Niżnej albo nawet na całej linii bo do Rabki odbywa się ruch regularny co sprawia że odcinek ten jest w gorszym stanie niż nieużytkowany odcinek do Nowego Sącza.
#10
kolejarz
(2021-12-28 23:35:23)
A czy auto użytkowane regularnie będzie w gorszym stanie, niż to którym się jeździ raz do roku, a później stoi nieużywane?
Jak ktoś już wyżej zaznaczył, na prędkość na danej linii, lub na jej wybranym odcinku ma wpływ wiele czynników (stan szyny oraz jej mocowań, podkładów, podsypki oraz ogólna niweleta toru. Do tego dochodzą również budowle inżynieryjne, urządzenia SRK itp) cały ten "łańcuch" kończy się odpowiednią prędkością na danej linii. Jeżeli "wagon" pomiarowy pokazuje że stan geometryczny toru jest taki, jaki jest to z tym się nie dyskutuje, tylko zmniejsza prędkość. Drugą stroną medalu jest pewnego rodzaju "nieopłacalność" podnoszenia na tej linii prędkości; gdyż byśmy jechali kilometr 40km/h później zwalniamy do 30km/h itd., co powoduje znaczące zużywanie się części taboru kolejowego, więc lepiej jest jechać ze stałą prędkością np. 30km/h, niż zwalniać, przyspieszać, znów zwalniać....
#11
ksiezyc_wiadomo_ktory
(2021-12-29 16:06:04)
Kolejarzu, najwyraźniej 30 lat temu na linii do Zakopanego o tym nie wiedzieli. https://zapodaj.net/…
#12
Maks Kusiak
(2022-11-11 15:09:50)
Obecnie, na szczęście, modernizacja linii się rozpoczęła!
#13
113
(2022-11-11 21:40:09)
@Maks Kusiak: A kiedy się rozpoczęła? Masz zdjęcia z prac?
#14
Bambo
(2023-05-20 09:07:38)
Przetargi wygrane, umowy podpisane, czekamy na rozpoczęcie prac...
#15
Igor13
(2023-10-17 19:17:30)
Podpisano umowę na modernizację i elektryfikację odcinka Rabka Zaryte - Mszana Dolna. To już będzie trzeci elektryfikowany odcinek tej linii, obok odcinków Rabka-Zdrój - Rabka Zaryte oraz Klęczany - Marcinkowice.
#16
Sławomir Kurek
(2023-10-18 20:52:06)
#15 Elektryfikacja Rabka Zaryte - Mszana Dolna? A co z fragmentem linii z Chabówki do Rabki Zaryte?
#17(odp. na #16)
Igor13
(2023-10-18 22:09:03)
Nie rozumiem? Pisałem przecież o tym, że trwa elektryfikacja odcinka Rabka-Zdrój - Rabka Zaryte, ale de facto są to również prace modernizacyjne obejmujące odcinek Chabówka - Rabka-Zdrój.
#18
Igor13
(2024-05-08 19:51:42)
Nie jestem pewien tych informacji, ale przed chwilą znalazłem informacje o planowanych 20 parach połączeń Rabka Zaryte – Nowy Targ – Zakopane w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Czy ma ktoś informacje, czy do końca roku uda się zakończyć prace na odcinku Chabówka - Rabka Zaryte?
#19(odp. na #12)
Igor13
(2024-06-14 23:02:43)
Dzisiaj pojawiły się informacje o przekazaniu wykonawcom odcinka D Limanowa - Klęczany, więc lada chwila odcinek ten ulegnie sporym zmianom.
Przy okazji @Marek Potocki i @wasiukibic, czy czytaliście już maila którego dzisiaj wysłałem odnośnie zmian w przebiegu?
#20
Igor13
(2024-06-17 20:08:51)
Dzisiaj rozpoczęła się rozbiórka starego odcinka Limanowa - Klęczany.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.