Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Szymon Komusiński
(2016-12-07 22:06:10)
Na całej długości linii wyłącznie ruch towarowy. Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Batowice nigdy nie był prowadzony planowy ruch pasażerski, zaś po epizodzie z kursowaniem weekendowych InterRegio do Przemysla w RJ 2011/ 2012 - brak połączeń pasażerskich także między Batowicami a Podłężem (niewykluczone że powrócą przy okazji przebudowy krakowskiej linii średnicowej).
#2(odp. na #1)
Marek Potocki
(2016-12-08 05:27:52)
Dziękuję. Czy teraz jest dobrze?
#3
Szymon Komusiński
(2016-12-08 18:26:32)
Tak, z tym że przypomniał mi się jeszcze problem z odcinkiem Batowice - Nowa Huta. Formalnie rzecz tam wygląda tak, że linia nr 95 jest dwutorowa, ale na odcinku Batowice - Dłubnia tor parzysty jest nieczynny (dopiero tuż przed Dłubnią - rozebrany), a dalej istnieje, będąc jednak de facto przedłużeniem łącznicy nr 607 na wschód. Inaczej mówiąc: pociąg jadący np z Nowej Huty do Miechowa jedzie do Dłubni torem parzystym linii nr 95, a potem "płynnie" wjeżdża na jednotorową łącznicę nr 607. Podobno jest szansa że w perspektywie paru najbliższych lat podg Dłubnia zostanie odbudowany i problem się rozwiąże :-)
#4(odp. na #3)
Marek Potocki
(2016-12-08 19:09:11)
A to zwinięcie toru w 2005 roku to było coś na dłużej? Bo rozumiem, że albo powinno ono być wcięte, albo dodana odbudowa nowego toru...
#5
Szymon Komusiński
(2016-12-08 21:19:54)
Ze względów oszczędnościowych, przy umiarkowanym (wówczas) ruchu do huty do strony zachodniej i północnej, postanowiono zlikwidować podg Dłubnia, w efekcie czego skasowano wszystkie trzy rozjazdy (odbicie z toru parzystego linii 95 na łącznicę 607 plus trapez między oboma torami linii 95; nie wiem czy nie istniał też czwarty rozjazd, prowadzący z łącznicy na żeberko). Tor parzysty od Batowic aż do Dłubni natomiast nadal istnieje, co widać na tym zdjęciu: https://www.bazakole…
Jeśli dojdzie od odbudowy podg Dłubnia to przywrócony zostanie pierwotny układ rozjazdów, z tym że sterowanie będzie już najpewniej odbywać się z którejś z sąsiednich nastawni (Batowic albo Raciborowic).
#6
Szymon Komusiński
(2018-03-11 15:16:28)
Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obowdnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę).
#7(odp. na #6)
mouset
(2018-03-15 16:34:13)
Pociągi pomiędzy Dłubnią a Nową Hutą poruszają się wyłącznie torem parzystym obecnie, nie ma jeszcze odbudowanego rozjazdu na Dłubni na tor 1, natomiast odbudowano już tor nr 2 linii 95 do Batowic i zabudowano stosowne rozjazdy, z Batowic pociagi kursują torem parzystym do Huty. Szlakowa 100.
#8(odp. na #7)
Szymon Komusiński
(2018-03-15 19:50:53)
Dzięki za informację! 25 marca wybieram się na zaliczenie łącznicy nr 607 w ruchu planowym, to przy okazji zobaczę jak wygląda postęp prac :-)
#9
Jacek
(2021-05-30 12:03:04)
Obecnie dość duży ruch pociągów osobowych, szczególnie w dni robocze pomiędzy 9 a 14 ze względu na zamknięcie szlaku Kraków Główny - Kraków Płaszów, związane z przebudową Krakowskiego Węzła Kolejowego i modernizacją D29-91 na odcinku Kraków Główny - Rudzice.
#10
Szymon Komusiński
(2021-09-14 16:26:21)
W dn. 29.08.2021 - 06.11.2021 pociąg regio rel. Katowice - Rzeszów (tylko w tę stronę - powrotna relacja p. Kraków Główny) planowo omija Kraków, po linii nr 95, na całej jej długości, od Mydlnik (zasadniczo: Bronowic) do Podłęża. W związku z tym początkowy fragment linii po raz pierwszy w historii czynny w planowym ruchu pasażerskim (odjazd z Mydlnik o 12:52, z Bronowic o 12:55).
#11
Szymon Komusiński
(2022-08-17 20:04:27)
Od lipca 2022 odcinek Mydlniki - Batowice przejściowo ponownie nieprzejezdny. Powodem tym razem nie są osuwiska nasypów, a poszerzenie Al. 29 Listopada (DK8) do dwóch pasów, na wylocie z miasta w kierunku Warszawy, skutkujące wyburzeniem połowy istniejącego wiaduktu i likwidacją nasypu w miejscu, gdzie powstanie nowy, szerszy wiadukt.
#12
Rafał B
(2023-06-14 10:51:38)
Wiadomo, kiedy zostanie wznowiony ruch linią 95 na odcinku Batowice - Bronowice? Aktualnie widzę, że rozkładana jest trakcja oraz są roboty. Czy planowany jest tam ruch pociągów pasażerskich? Czy tylko pociągi towarowe?
#13
heartz
(2023-07-09 09:43:01)
Planowana jest tam SKA.
#14
Goteusz
(2025-07-13 20:26:21)
Odcinek Batowice-Piastów-Dłubnia jest używany w ruchu pasażerskim, może ktoś zmienić?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.