OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kraków Mydlniki – Podłęże (95)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-14 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. Paweł Świrek (2005-06-09)
Obraz
fot. Wacław Marczyk (2013-07-10)
Obraz
fot. Wacław Marczyk (2013-07-10)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2015-01-02)
Obraz
fot. Paweł Pajor (2015-09-09)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-03-06)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-04-02)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-05-22)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-07-13)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-09-15)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-09-15)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-11-20)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-11-20)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-11-20)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-11-20)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-11-20)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2017-03-16)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2017-03-16)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2017-03-18)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2017-11-01)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2017-12-08)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2017-12-08)
Obraz
fot. Szymon Komusinski (2018-01-15)
Obraz
fot. Szymon Komusinski (2018-01-15)
Obraz
fot. Szymon Komusinski (2018-01-15)
Obraz
fot. Szymon Komusinski (2018-01-17)
Obraz
fot. Szymon Komusinski (2018-01-17)
Obraz
fot. Szymon Komusinski (2018-01-17)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2018-04-28)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2018-06-30)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 Szymon Komusiński (2016-12-08 21:19:54)
    Ze względów oszczędnościowych, przy umiarkowanym (wówczas) ruchu do huty do strony zachodniej i północnej, postanowiono zlikwidować podg Dłubnia, w efekcie czego skasowano wszystkie trzy rozjazdy (odbicie z toru parzystego linii 95 na łącznicę 607 plus trapez między oboma torami linii 95; nie wiem czy nie istniał też czwarty rozjazd, prowadzący z łącznicy na żeberko). Tor parzysty od Batowic aż do Dłubni natomiast nadal istnieje, co widać na tym zdjęciu: https://www.bazakole…
    Jeśli dojdzie od odbudowy podg Dłubnia to przywrócony zostanie pierwotny układ rozjazdów, z tym że sterowanie będzie już najpewniej odbywać się z którejś z sąsiednich nastawni (Batowic albo Raciborowic).
  • #6 Szymon Komusiński (2018-03-11 15:16:28)
    Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obowdnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę).
  • #7 (odp. na #6) mouset (2018-03-15 16:34:13)
    Pociągi pomiędzy Dłubnią a Nową Hutą poruszają się wyłącznie torem parzystym obecnie, nie ma jeszcze odbudowanego rozjazdu na Dłubni na tor 1, natomiast odbudowano już tor nr 2 linii 95 do Batowic i zabudowano stosowne rozjazdy, z Batowic pociagi kursują torem parzystym do Huty. Szlakowa 100.
  • #8 (odp. na #7) Szymon Komusiński (2018-03-15 19:50:53)
    Dzięki za informację! 25 marca wybieram się na zaliczenie łącznicy nr 607 w ruchu planowym, to przy okazji zobaczę jak wygląda postęp prac :-)
  • #9 Jacek (2021-05-30 12:03:04)
    Obecnie dość duży ruch pociągów osobowych, szczególnie w dni robocze pomiędzy 9 a 14 ze względu na zamknięcie szlaku Kraków Główny - Kraków Płaszów, związane z przebudową Krakowskiego Węzła Kolejowego i modernizacją D29-91 na odcinku Kraków Główny - Rudzice.
  • #10 Szymon Komusiński (2021-09-14 16:26:21)
    W dn. 29.08.2021 - 06.11.2021 pociąg regio rel. Katowice - Rzeszów (tylko w tę stronę - powrotna relacja p. Kraków Główny) planowo omija Kraków, po linii nr 95, na całej jej długości, od Mydlnik (zasadniczo: Bronowic) do Podłęża. W związku z tym początkowy fragment linii po raz pierwszy w historii czynny w planowym ruchu pasażerskim (odjazd z Mydlnik o 12:52, z Bronowic o 12:55).
  • #11 Szymon Komusiński (2022-08-17 20:04:27)
    Od lipca 2022 odcinek Mydlniki - Batowice przejściowo ponownie nieprzejezdny. Powodem tym razem nie są osuwiska nasypów, a poszerzenie Al. 29 Listopada (DK8) do dwóch pasów, na wylocie z miasta w kierunku Warszawy, skutkujące wyburzeniem połowy istniejącego wiaduktu i likwidacją nasypu w miejscu, gdzie powstanie nowy, szerszy wiadukt.
  • #12 Rafał B (2023-06-14 10:51:38)
    Wiadomo, kiedy zostanie wznowiony ruch linią 95 na odcinku Batowice - Bronowice? Aktualnie widzę, że rozkładana jest trakcja oraz są roboty. Czy planowany jest tam ruch pociągów pasażerskich? Czy tylko pociągi towarowe?
  • #13 heartz (2023-07-09 09:43:01)
    Planowana jest tam SKA.
  • #14 Goteusz (2025-07-13 20:26:21)
    Odcinek Batowice-Piastów-Dłubnia jest używany w ruchu pasażerskim, może ktoś zmienić?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kraków Mydlniki – Podłęże (95)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...