Linia Stare Bielice – Skwierzyna
Ostatnia zmiana: 2024-10-02 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1935-10-04 | Lipki Wielkie - Skwierzyna | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1936-08-05 | Stare Bielice - Lipki Wielkie | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945 | Skwierzyna Gaj - Skwierzyna | Linia nieprzejezdna/remont |
Od końca drugiej wojny światowej aż do końca lat sześćdziesiątych XX wieku nieprzejezdny był most na Warcie w Skwierzynie. Pociągi osobowe od strony Krzyża dojeżdżały tylko do Stacji Skwierzyna Gaj i wracały. (info: Paweł Wierzchowiecki, 15-10-2011) |
1970-05-30 | Skwierzyna Gaj - Skwierzyna | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; |
|
1988 | Stare Bielice - Skwierzyna | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1991 | Trzebicz Krajeński - Skwierzyna | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
(info: Przemysław Biały, 2006-12-25) |
po 1996-01-01 | Stare Bielice - Trzebicz Krajeński | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Ostatni pociąg towarowy z tartaku w Trzebiczu do Starych Bielic - 1996 (info: Przemysław Biały, 2006-12-25) |
1998 | Stare Bielice - Skwierzyna | Linia zlikwidowana |
|
2019-06-08 | Skwierzyna Gaj - Skwierzyna | Linia zlikwidowana |
Pomiędzy mostem na rzece Warcie a ul. Rzeźnicką znajdują się przynajmniej 2 uszkodzenia nasypu. |
2022 (???) | Drezdenko - Gościm | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: droga dla rowerów; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Stare Bielice - Skwierzyna | 430 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1944 – 1955 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 129g, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 216, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 216, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 216, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 216, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 327, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 327, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 327, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 327, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 327, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 352, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 352, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 347, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 347, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 347, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 347, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 336, | Szczegóły » |
1956 – 1969 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 336, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 336, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 336, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 336, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 336, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 336, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 336, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 336, | Szczegóły » |
1970 – 1989 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 336, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 342, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 342, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 342, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 342, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 342, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 342, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 342, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 342, | Szczegóły » |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Maciej
(2018-09-17 08:59:52)
Linia łącząca Stare Bielice ze Skwierzyną była jedną z dwóch (obok odcinka Wronki - Krzyż), która przecinała Puszczę Notecką. Dziwi mnie fakt, że Lasy Państwowe nie chciały zachować torowiska chociażby dla celów gospodarczych.
-
#2
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-23 18:15:28)
Lasy Państwowe zrezygnowały nawet z ładowni na odcinku Wronki - Krzyż, więc co się dziwić.
-
#3
Watermarines
(2021-06-27 13:23:13)
Najwięcej jest zdjęć z mostów nad Wartą i Notecią, niż ogólnie linii :D
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-06-27 21:05:55)
Obiekty mostowe z reguły są (obok dworców) najciekawszymi obiektami inżynieryjnymi związanymi z koleją. Często są też monumentalne, naszpikowane detalami, wymagające wielu ująć celem dobrej prezentacji. Tak więc nie dziwota, że często są głównym tematem fotografii i objętościowo największymi elementem galerii.
-
#5
DK
(2022-07-08 23:33:31)
W tej chwili na odcinku od Drezdenka do Gościna jest ścieżka rowerowa.
-
#6
Mikol74
(2025-06-27 14:25:24)
Przejście szlakiem dawnego torowiska część 1. https://youtu.be/bSp…
-
#7
Mikol74
(2025-07-05 08:01:56)
I część 2 z przejścia torowiskiem https://youtu.be/P7h…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Stare Bielice – Skwierzyna