OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stare Bielice – Skwierzyna

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-10-02 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie źródło, uwagi
1935-10-04 Lipki Wielkie - Skwierzyna Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1936-08-05 Stare Bielice - Lipki Wielkie Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Skwierzyna Gaj - Skwierzyna Linia nieprzejezdna/remont
Od końca drugiej wojny światowej aż do końca lat sześćdziesiątych XX wieku nieprzejezdny był most na Warcie w Skwierzynie. Pociągi osobowe od strony Krzyża dojeżdżały tylko do Stacji Skwierzyna Gaj i wracały. (info: Paweł Wierzchowiecki, 15-10-2011)
1970-05-30 Skwierzyna Gaj - Skwierzyna Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
1988 Stare Bielice - Skwierzyna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1991 Trzebicz Krajeński - Skwierzyna Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
(info: Przemysław Biały, 2006-12-25)
po 1996-01-01 Stare Bielice - Trzebicz Krajeński Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Ostatni pociąg towarowy z tartaku w Trzebiczu do Starych Bielic - 1996 (info: Przemysław Biały, 2006-12-25)
1998 Stare Bielice - Skwierzyna Linia zlikwidowana
2019-06-08 Skwierzyna Gaj - Skwierzyna Linia zlikwidowana
Pomiędzy mostem na rzece Warcie a ul. Rzeźnicką znajdują się przynajmniej 2 uszkodzenia nasypu.
2022 (???) Drezdenko - Gościm Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: droga dla rowerów;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer źródło, uwagi
1985 Stare Bielice - Skwierzyna 430

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1944 – 1955 »
1956 – 1969 »
1970 – 1989 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Maciej (2018-09-17 08:59:52)
    Linia łącząca Stare Bielice ze Skwierzyną była jedną z dwóch (obok odcinka Wronki - Krzyż), która przecinała Puszczę Notecką. Dziwi mnie fakt, że Lasy Państwowe nie chciały zachować torowiska chociażby dla celów gospodarczych.
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-23 18:15:28)
    Lasy Państwowe zrezygnowały nawet z ładowni na odcinku Wronki - Krzyż, więc co się dziwić.
  • #3 Watermarines (2021-06-27 13:23:13)
    Najwięcej jest zdjęć z mostów nad Wartą i Notecią, niż ogólnie linii :D
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2021-06-27 21:05:55)
    Obiekty mostowe z reguły są (obok dworców) najciekawszymi obiektami inżynieryjnymi związanymi z koleją. Często są też monumentalne, naszpikowane detalami, wymagające wielu ująć celem dobrej prezentacji. Tak więc nie dziwota, że często są głównym tematem fotografii i objętościowo największymi elementem galerii.
  • #5 DK (2022-07-08 23:33:31)
    W tej chwili na odcinku od Drezdenka do Gościna jest ścieżka rowerowa.
  • #6 Mikol74 (2025-06-27 14:25:24)
    Przejście szlakiem dawnego torowiska część 1. https://youtu.be/bSp…
  • #7 Mikol74 (2025-07-05 08:01:56)
    I część 2 z przejścia torowiskiem https://youtu.be/P7h…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Stare Bielice – Skwierzyna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...