OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Żnin – Szubin (392 d. 263)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-03-13 (opisy)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4181
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1960-08-15;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Przejazd pociągu z parowozem Ok1 na trasie Żnin-Bydgoszcz. Zdjęcie wykonano z balkonu posesji p. Dolacińskich przy ul. Podgórnej. Widok obok to j. Duże Żnińskie i wieś Wilczkowo.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4239
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1991; (uwagi: Wiosna 1991r)
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Torowisko już nie czynne, ale nie zdemontowane widoczne z przejazdu kolejowego na wys. Probostwa w kier Jaroszewa. W perspektywie str. prawej fragment nasypu torowego, który kiedyś tworzył tzw. łącznicę z linią kolejową do Damasławka.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3921
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1991; (uwagi: Wiosna 1991r)
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Tor w kier. Żnina
Tor widoczny w kier. Żnina na wys. ul Podgórnej. W perspektywie kościół NMP Królowej Polski
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 7384
: 1
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
data: 1991-05-14;
Odcinek: Żnin - Szubin
Uchwała nr 70 Rady Ministrów z dnia 14 maja 1991 roku, o zawieszeniu przewozów na szeregu linii normalnotorowych w Tomaszów Mazowiecki - Spała oraz na liniach wąskotorowych.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3431
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1992;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Po zawieszeniu połączenia kolejowego do Szubina w wyniku spłycenia przewozów towarowych PKP część wycofanego taboru towarowego zacumowała na nieczynnym torowisku. Oto jedyne zdjęcie zachowane w mym rodzinnym archiwum. Na pierwszym planie moi bratankowie:od lewej Marek Romek i Grzegorz Dolacińscy.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 1603
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1992-08-29;
Odcinek: Wąsosz Wielkopolski - Kowalewo Wielkopolskie
Pociąg specjalny z Bydgoszczy do Żnina z Ty2-572.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3671
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1993-07;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
I tak oto historia kołem się toczy, cykl zdjęć przedstawiłem od fotografii wykonanej z balkonu mego mieszkania w 1960r, a oto sam moment fizycznej likwidacji torowiska jego rozbiórka w lipcu 1993rok.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3530
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1993-07;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Pociąg rozbiórkowy.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3366
powiększ
Autor: Henryk Dolaciński
data: 1993-07;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Pociąg rozbiórkowy.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 279
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1994-07-08;
Odcinek: Żnin - Szubin
Zarządzenie Dyrektora Generalnego PKP dotyczące likwidacji linii Żnin - Szubin.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2474
powiększ
Autor: Wojciech Frytkowski
data: 2006-01-04;
Odcinek: Kowalewo Wielkopolskie - Szubin
Kowalewo Wielkopolskie. widok w kier. Szubina.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2130
powiększ
Autor: Wojciech Frytkowski
data: 2006-01-04;
Odcinek: Kowalewo Wielkopolskie - Szubin
Kowalewo Wielkopolskie. Widok w kier. Szubina.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3453
powiększ
Autor: Wojciech Frytkowski
data: 2006-01-04;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Mostek. Znajdował się po wschodniej stronie DK 5, około 300m na północ od zjazdu na Dąbrówkę Słupską.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3136
powiększ
Autor: CHEMIK
data: 2007-08-06;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Most linii Żnin-Szubin. Tak jak w opisie… widziany z mostu linii Żnin-Damasławek… i dalej…
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3490
powiększ
Autor: Waldemar Heise
data: 2012-10-15;
Odcinek: Kowalewo Wielkopolskie - Szubin
Rozjazd za stacją w Szubinie. W tym miejscu zaczynało się odgałęzienie linii prowadzące w stronę Żnina. Do tej pory pozostał nasyp i pozostałości sygnalizacji.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1728
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2016-03-28;
Odcinek: Kowalewo Wielkopolskie - Szubin
Widok z wiaduktu rowerowo-pieszego nad szubińską obwodnicą, który został wybudowany w ciągu rozebranej linii. Widok w stronę Żnina.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 3288
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2016-03-28;
Odcinek: Kowalewo Wielkopolskie - Szubin
Widok z wiaduktu rowerowo-pieszego nad szubińską obwodnicą, który został wybudowany w ciągu rozebranej linii. Widok w stronę Szubina.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1403
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2017-10-29;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Most nad rzeczką w Żninie. Szyny utopione.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1306
powiększ
Autor: Dawid Jastrzębski
data: 2017-10-29;
Odcinek: Żnin - Jaroszewo
Most nad rzeczką w Żninie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 2603
: 1
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2018-07-07;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Wiadukt nad kolejką wąskotorową. Widok na zachód.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2413
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2018-07-07;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Wiadukt nad kolejką wąskotorową. Widok na starotorze linii normalnotorowej w stronę Żnina.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2799
: 1
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2018-07-07;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Wiadukt nad kolejką wąskotorową. Widok z góry na wschód, gdzie wąskotorówka szła w stronę Żnina.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2225
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2018-07-07;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Wiadukt nad kolejką wąskotorową. Widok z góry na zachód.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2309
powiększ
Autor: Adrian K
data: 2018-07-07;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Wiadukt nad kolejką wąskotorową. Widok na wschód w kierunku Żnina.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1558
: 3
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
data: 2020-03-16;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Pomnik ku pamięci powstańca Powstania Wielkopolskiego w Sobiejuchach. Pomnik usytuowany bezpośrednio przy dawnym torowisku.
Tagi: pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
Obraz
Odsłon : 1109
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
data: 2020-03-16;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Miejsce po przejeździe kolejowym w Sobiejuchach. W lewo Szubin, w prawo Żnin.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1008
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
data: 2020-03-16;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Sobiejuchy, starotorze, widok w kierunku Szubina.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 1117
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
data: 2020-03-16;
Odcinek: Jaroszewo - Wąsosz Wielkopolski
Sobiejuchy, starotorze, widok w kierunku Jaroszewa/ Żnina.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 707
powiększ
Autor: Tomasz Bracka
data: 2024-06-16;
Odcinek: Żnin - Szubin
Z radością oznajmiam, że Urząd Marszałkowski i Sejmik w Toruniu zdecydował w wydanej na mój wniosek Uchwale nr LXII/864/23 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2023 r. w sprawie uchwalenia aktualizacji „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego” o odbudowie linii kolejowej nr 240 od Mąkowarska przez Sośno, Pęperzyn, Więcbork do Złotowa na rzecz wznowienia codziennych regionalnych przewozów pasażerskich PKP.

Na załączonym zdjęciu mapa nowej linii kolejowej nr 240 przebiegającej z Mąkowarska przez Sośno - Pęperzyn - Więcbork do Sępólna Krajeńskiego na LK nr 281 oraz 135 letnia zabytkowa węzłowa Stacja Stacja PKP Więcbork i przebiegające przez Więcbork zabytkowe linie kolejowe nr 240 i 281!

Tomasz Roman Bracka.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy, inne, szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 (odp. na #11) wasiukibic (2018-09-21 21:55:20)
    "Woj. lubuskie może i nie ma większego ośrodka miejskiego, za to w kuj-pom'ie mamy aż dwa i ciągłą przepychankę bydgosko-toruńską." Dziwne, że jakoś Gdynia potrafiła podporządkować się Gdańskowi, mimo że to duże, dynamicznie rozwijające się i silnie ekonomicznie miasto. To samo na Górnym Śląsku - nie słyszałem, żeby Gliwice, czy Sosnowiec, a tym bardziej Częstochowa zgłaszały pretensje o podzielenie się władzą z nieco tylko większymi Katowicami. Toruń musiał mieć swego czasu naprawdę silne lobby, że wyszarpał większej Bydgoszczy siedzibę marszałka.
    Czy twoim zdaniem - Adrianie - w wielkopolskim bylibyście szczęśliwsi a wasza kolej by kwitła?
  • #13 (odp. na #11) Marek Potocki (2018-09-22 09:21:32)
    Podział na 49 województw został uchwalony właśnie po to, żeby nikt nie mógł stanowić realnej alternatywy dla władzy centralnej. A jak wygląda centralizacja, to z dala od Warszawy było widać aż za dobrze. Do tej pory z resztą widać. Przykładowo – podział funduszy na ochronę zabytków. Rok w rok grubo ponad połowa środków z budżetu na ten cel ląduje w Małopolsce i na Podkarpaciu, a inni dużo bardziej potrzebujący… no po prostu mają pecha.
    Transport? W poprzednim ustroju stolica stawiała na oś Górny Śląsk (kopalnie) – Warszawa - Gdańsk (morze). Naturalny i aż proszący się o inwestycje korytarz wschód – zachód leżał odłogiem. Wojewodowie byli przy tym na tyle nieważni, że ani sami nie mieli za co dróg robić, a w stolicy słuchać ich nikt nie chciał.
  • #14 (odp. na #12) Adrian K (2018-09-22 15:47:00)
    wasiukibic - Tak, myślę że w woj. wielkopolskim było by lepiej. Przecież to widać jak się rozwijają Szubin, Żnin, Kcynia, a jak Wągrowiec, Gołańcz czy Skoki.
    Podstawą powstania kuj-pomu, było to że siedziba wojewody i marszałka zostają podzielone. Co z tego, że UM jest w Toruniu? Przecież równie dobrze mogliby siedzieć tam probydgoscy politycy, no nie? Tylko że Toruń i Bydgoszcz po prostu nie mogą być w jednym województwie, za dużo "goryczy" jest między tymi miastami i zawsze ktoś będzie "pokrzywdzony" (są w Toruniu ludzie, którzy się cieszą z tego jak jest - w końcu "nadrabiają" straty po tym, jak to Bydgoszcz była stolicą na całe ówczesne duże woj. bydgoskie) i drugiemu będzie starał się podkładać kłody. Przykładów jest wiele, chociażby ostatni z linią kolejową na lotnisko w Bydgoszczy. W Toruniu od lat mają lepszych polityków którzy "grają na nosie" bydgoszczanom i zachodowi województwa. Podział środków mówi sam za siebie. No tutaj TAK WŁAŚNIE JEST - i dlatego jak napisałem, reszta kraju nie potrafi tego zrozumieć ;) To że gdzie indziej się dało, to nie znaczy że tutaj się da.
    Marku, ale dzisiaj województwa mają możliwość budowy transportu w o wiele większym stopniu niż dawniej, a widać jak na dłoni że robią jak im się żywnie podoba, jedni robią mniej lub bardziej udane ruchy, inni nie robią nic, bo nie muszą. Bardzo potrzebna w tym temacie jest ustawa transportowa.
  • #15 (odp. na #14) Marek Potocki (2018-09-22 20:49:24)
    No właśnie dobre jest to, że mogą. Oczywiście że powinny być jakieś ramy ujednolicające działania, ale dawne województwa w większości nie mogłyby praktycznie nic. Takie warszawskie, poznańskie, czy legnickie z KGHM-em miałyby fundusze na wiele, ale ich sąsiedzi, jak siedleckie, czy leszczyńskie mogłyby tylko patrzeć z zazdrością.
    To co jest nam potrzebne, to konkretne i dobre przepisy we wszystkich dziedzinach funkcjonowania państwa. Obecnie preferuje się metodę stawiania na głowie struktur zajmujących się danymi gałęziami gospodarki, bez ruszania tego co faktycznie szwankuje.
  • #16 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-19 21:09:05)
    Nie płaczcie nad Szubinem skoro dużo większe Mogilno od 2021 zostaje praktycznie pozbawione połączeń z Bydgoszczą i Toruniem.
    I tak:
    z Bydgoszczą 1/2 pary bezpośrednio +3 z przesiadką w Inie.
    z Toruniem 3/2 pary bezpośrednio +1 z przesiadką w Inie.
    A połączeń PKS brak.
    A z bardziej odległym Poznaniem (80 km) 11 par w tym 2 KW.
  • #17 (odp. na #16) Adrian K (2022-10-20 17:41:15)
    W Mogilnie wg informacji w Internecie mieszka 12 tyś ludzi, w Szubinie 10tys. więc napisanie "dużo większe" jest nadużyciem. Żnin ma 14 tys. W dodatku z Szubina do Bydgoszczy jest 25km, z Mogilna do Bydgoszczy prawie 60km (drogą, nie przez Inowrocław). No i w Mogilnie zatrzymują się IC, więc porównanie bardzo kiepskie. To są zupełnie różne linie i obszary. Mogilno nie leży w obszarze bliskim żadnej aglomeracji, za to przy magistrali. Szubin natomiast leży w takiej bliskości Bydgoszczy, że codzienne dojazdy do Bdg nikogo nie dziwią, ale linia jest stricte lokalna. Nawet ruch na całej 356 tego by nie zmienił (chociaż 1 para spalinowego pośpiechu byłby na pewno pewnym ułatwieniem - jak chociażby jeżdżący przez Wałcz TLK Staszic, ale to tylko potwierdza charakter tych linii)
    Liczba połączeń osobowych do Mogilna wynika wprost z polityki województw o której pisałem wyżej: Wielkopolska dba o kolej i pociągów do Poznania jest dużo, a kuj-pom jest antykolejowy, połączeń jest niewiele, a o linii biegnącej wprost do Bydgoszczy od strony Szubina nikt nie chce słyszeć, chociaż to aż żenujące, że trzeba tłumaczyć potrzebę budowy szprych do centrum aglomeracji.
  • #18 Dawid Jastrzębski (2022-10-20 20:26:46)
    No i ciekawostka taka: w lokalnych autobusach PKS z Bydgoszczy do m.in Szubina, Kcyni, Żnina wprowadzili ulgi handlowe na bilety jednorazowe w wysokości ok. 30-40% dla dzieci, studentów i seniorów. Skorzystałem niedawno z niej, jadąc z Bydgoszczy do Żnina.
  • #19 (odp. na #17) wasiukibic (2022-10-20 21:28:12)
    "a o linii biegnącej wprost do Bydgoszczy od strony Szubina nikt nie chce słyszeć" - współczuję mieszkańcom kuj-pomu, że rzeczy oczywiste, takie jak połączenia kolejowe ze stolicą województwa, to w tym województwie właśnie tematy z zakresu sci-fi. Jest to dość zaskakujące, bo zarówno Bydzia, jak i Toruń rozwijają sieć tramwajową, budują węzły przesiadkowe, kupują nowe tramwaje, więc potencjał w transporcie szynowym widzą; szkoda że nie w regionalnym. No i program kolej + także poniósł całkowite fiasko w kuj-pomie, co było z resztą łatwe do przewidzenia, bo chyba tylko skończony debil albo ktoś cyniczny (czyli w sumie wypisz wymaluj PIS) liczył na to, że miasteczka pokroju Koronowa, Żnina czy Chełmna będzie stać wziąć udział w kosztach odbudowy/budowy linii kolejowej po bizantyjskich cenach plk.
  • #20 (odp. na #17) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-10-20 21:53:11)
    Mogilno ma teraz aż 3 bezp. z Bydgoszczą z czego jedno "okólne" bo aż do Włoclawka.
    Do tego dochodzą 4 z przesiadką w granicach 15 min.
    Z powrotem tylko 2 bezp +4 przesiadkowe.
    Do Torunia 6 bezp ( w tym 1 poranne jak wyżej przez Bydgoszcz 1H:38M)+3 z krótka (5M) przesiadka w Inie.
    Z powrotem 5 bezp (bez tego z Wł. jak wyżej)+2 z krótka przesiadka.
    Czyli gorsza oferta niż do Torunia.
    Ale ogólnie jest to na obu kierunkach dużo lepiej niż gdy pisałem 2 lata temu w @16.
  • #21 (odp. na #18) Adrian K (2022-10-20 23:53:43)
    Tę ulgę wprowadził PKS Bydgoszcz, a część kursów do Żnina obsługuje KPTS, który tej ulgi nie wprowadził. Samo ułożenie rozkładów do Żnina też pozostawia wiele do życzenia. W ogóle pomysł, że dwóch przewoźników, nie honorujący między sobą biletów to pomyłka (póki istniał PKS Inowrocław, istniało wzajemne honorowanie na tej trasie). Ale to inna historia.
    Dopóki nie zmienią się ludzie w Zarządzie Województwa, antykolejowi, wspierający KPTS wraz z dziwnymi działaniami finansowymi wewnątrz spółki, nie można liczyć na zbyt wiele. Nawet na liniach gdzie jeszcze jest ruch, dzieją się zupełnie niezrozumiałe rzeczy (vide Bydgoszcz - Chełmża, Toruń - Sierpc)

    No, a w siatce autobusowej Bydgoszcz - Szubin - Kcynia/Żnin niestety jest co raz gorzej. Po Covidzie nie wróciły wszystkie kursy, nie mówiąc o cenach biletów. Dostępność Bydgoszczy autem po oddaniu S5 spadła, bo więcej ludzi zgodnie z logiką autami do miasta, a PKSy kluczą idiotycznymi drogami, które nie są dostosowane do ruchu takich pojazdów (ronda przy węzłach na S5, zbyt małe skrzyżowania w Murowańcu/Kruszynie), wszystko z logiką: wspierajmy kierowców aut, a pasażerów mamy w du^ie. A tam aż się prosi o przywrócenie ruchu na 356, budowa drogi lokalnej z węzła Szubin Południe prosto do stacji kolejowej Szubin, zatoczki przystankowe na S5 i szybkie kursy autobusów ze Żnina po S5 na jeden bilet z przesiadką na pociąg w Szubinie. W naszym kraju: za trudne.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Żnin – Szubin (392 d. 263)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...