OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (podobiekty)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 757
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1902;
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Warszawa Czyste
Budowa wiaduktu Drogi Żelaznej Warszawsko - Kaliskiej nad torami Drogi Żelaznej Warszawsko - Wiedeńskiej, na zachodniej głowicy obecnej stacji Warszawa Zachodnia. W tle wieża wodna.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, sygnalizacja/słupki/znaki itp., wieże wodne
Obraz
Odsłon : 762
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1902;
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Warszawa Czyste
Montaż wiaduktu na linii Drogi Żelaznej Warszawsko-Kaliskiej. Wiadukt znajdował się nad torami Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, nieopodal ulicy Armatniej. Widok w kierunku północno-wschodnim.
Wiadukt miał specyficzną konstrukcję - tylko jedno przęsło o rozpiętości 87,5 metra i 5,5 metra prześwitu. Metalowe części wiaduktu zostały wyprodukowane w fabryce Towarzystwa Przemysłowego Lilpop, Rau i Loewenstein na Solcu.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3953
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1918;
Odcinek: Łowicz Główny - Niedźwiada Łowicka
Stara pocztówka. Most kolejowy nad rzeką Bzurą.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 2087
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 1920;
Odcinek: Zbąszyń - Zbąszynek
"Przyjazd niemieckich uchodźców z Poznania do Bentschen. Pociąg przekracza linię demarkacyjną w Bentschen.".
Tagi: ciekawostki, tabor
Obraz
Odsłon : 3947
: 6
powiększ
Autor: J. Puciński, Poznań
Przesłał: Maciej Knychała; data: 1924;
Odcinek: Poznań Garbary - Poznań Główny
"Wiadukt drogowy "Kaponiera" w Poznaniu na linii kolejowej Poznań - Warszawa - fragment budowy".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-3202-2.
Wydaje mi się, że wiadukt widoczny w głębi zdjęcia jest związany z linią prowadzącą do Warszawy.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 697
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1930;
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Warszawa Ursus Północny
Artykuł z Przeglądu Budowlanego z 1930 r. odnośnie przebudowy wyjazdu z Warszawy i skierowaniu pociągów trasą przez Włochy.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 257
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1930;
Odcinek: Warszawa Włochy - Warszawa Ursus Północny
Ekipa budowlana pracująca nad budową wiaduktu linii 3 nad linią 1, rok 1930.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1166
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1930 (???);
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Warszawa Gołąbki
Wiadukt linii kaliskiej nad zachodnią głowicą Warszawy Zachodniej, rozebrany na początku lat 30. XX wieku.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 3728
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: 1934;
Odcinek: Poznań Wschód - Poznań Garbary
"Poznań. Aleja Szelągowska. Wille nad rzeką Wartą za mostem kolejowym, wybudowane przez Oficerską Spółdzielnię Mieszkaniową".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-U-4981-2.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 865
powiększ
Autor: Leszek Kowalik
data: 1934;
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Łowicz Główny
Składany rozkład jazdy pociągów (Warszawa-Łowicz) wydany w klasztorze Niepokalanów.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 4403
: 6
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: 1939;
Odcinek: Łowicz Główny - Niedźwiada Łowicka
Zniszczony most w Łowiczu.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 454
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1944;
Odcinek: Warszawa Włochy - Warszawa Ursus Północny
Zniszczony wiadukt linii nr 3 nad linią nr 1 w Warszawie.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 17436
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: jeży; data: 1944 (???);
Odcinek: Poznań Wschód - Granica Państwa (Kunowice)
Poniemiecki bilet na trasę Gołdap – Berlin przez:
- Królewiec i Piłę,
- lub Toruń i Piłę,
- lub Poznań.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2713
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: pomiędzy 1947-03-20 a 1947-03-23; (uwagi: daty na dokumencie)
Odcinek: Poznań Wschód - Zbąszyń
List przewozowy (trasa: Owińska, Poznań, Zbąszyń Trzciel). Dane osobowe zostały ukryte (bez szkody dla dokumentu).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 3058
: 1
powiększ
Autor: FAREN
data: pomiędzy 1959 a 1983;
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Sochaczew
Bilet kartonikowy ze stacji Warszawa Śródmieście.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 317
powiększ
Autor: Leszek Kowalik
data: 1970-01-04;
Odcinek: Teresin Niepokalanów - Kutno
Dwa bilety: tam i powrót, wydane w odpowiednim miejscu wyjazdu dzień po dniu (3 i 4 stycznia 1970). Dostrzegamy pewne różnice w szacie graficznej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 17616
powiększ
Autor: Leszek Kowalik
data: 1978-12-11;
Odcinek: Warszawa Zachodnia - Teresin Niepokalanów
Bilet kartonikowy do Szymanowa (dziś Teresin Niepokalanów).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2133
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Przesłał: Miłosz Telesiński Zbaszynek; data: 1986;
Odcinek: Zbąszynek - Szczaniec
Widok z nastawni. Widok w stronę Zbąszynka.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3174
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Przesłał: Miłosz Telesiński Zbaszynek; data: 1986;
Odcinek: Szczaniec - Kupienino
Ten niepozorny domek stał do końca lat 80 tych pomiędzy Szczańcem a Zbąszynkiem gdzie rozwidlał się stary i nowy tor. Stary prosto do Zbąszynia a nowy do Zbąszynka. Jadąc z Rzepina widzieliśmy go po lewej stronie. W latach powstawania Zbąszynka były tu urządzenia ZRK obsługujące stary tor jako tranzytowy do Zbąszynia a nowy powstały w 1923 roku do Zbąszynka. W krótkim czasie pełnił on rolę posterunku odgałęźnego wyłącznie w kierunku stacji Kosieczyn ( kierunek Międzyrzecz ), gdy ruch do Warszawy odbywał się już przez Zbąszynek. Ponadto na odcinku toru ( tor szlakowy północny, gdzie nie odbywał się ruch tranzytowy ) od tego miejsca do stacji Kosieczyn istniały dwie ( na pewno dwie ) rampy wyładunkowe w celu dostarczania towaru budowlanego dla nowo powstającego Zbąsyznka.Rolę wyładunkową pełniła głównie stacja Kosieczyn. Sporo o tym na mojej stronie www.sentymentalny.com. W 1930 roku wszystko zlikwidowano.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 10020
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Grzegorz Sarnecki; data: 1989-04;
Odcinek: Poznań Wschód - Poznań Główny
Bilet ulgowy z Marciszowa do Gdańska.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 8500
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-05-24; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Poznań Wschód - Poznań Główny
Skan biletu wystawionego 24.05.1992 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 7237
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-08-25 (???); (uwagi: data wybita na bilecie)
Odcinek: Poznań Wschód - Poznań Główny
Skan biletu. Druga cyfra określająca rok mało czytelna (9?0825).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2683
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-12-07; (uwagi: data wybita na bilecie)
Odcinek: Barłogi - Poznań Garbary
Zdjęcie biletu wydanego 7.12.1992 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 4547
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1993-01-04; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Poznań Główny - Zbąszynek
Skan biletu wydanego 4.01.1993 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 4926
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1993-05; (uwagi: data wybita na bilecie)
Odcinek: Poznań Wschód - Poznań Główny
Skan biletu wystawionego w maju 1993 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 4573
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1993-05-30 (???); (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Poznań Główny - Zbąszyń
Skan biletu wydanego prawdopodobnie 30 maja 1993 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 2413
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-03-18 (???); (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Poznań Główny - Nowy Tomyśl
Skan biletu wydanego prawdopodobnie 18 marca 1994 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 8009
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-05-23; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Poznań Główny - Zbąszyń
Skan biletu kolejowego.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4381
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1994-07-05;
Odcinek: Chrośnica - Zbąszyń
Zbąszyń Przedmieście Tor do Międzychodu 05.07.1994.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 2106
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-08-11; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Słupca - Poznań Garbary
Skan biletu kolejowego wykonany 14.01.2017 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 Błażej Kopka (2023-04-13 23:30:22)
    Mości Książę - co ma na celu Twój komentarz? Chcesz kogoś oczernić?
    Ja tylko przypominam, że po modernizacji Zielonej Góry z Poznaniem, jakże kontrowersyjnej, mamy czasy z czasów, gdy była zmiana czoła w Czerwieńsku... I nikt nie narzeka!!! Zatem remont, gdzie nie jest gorzej niż kiedyś było to chyba raczej temat do pochwał!!! Co z tego, że spóźnili się tyle lat? To jest naprawdę taki wielki problem??!!
  • #10 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-30 23:53:36)
    Dzisiaj ok. południa pociągi na szlaku Palędzie - Porażyn miały opóźnienia rzędu 40 minut.
    Wysiadła automatyka sterowania ruchem, na wszystkich przejazdach były podniesione szlabany.
    W związku z tym, pociągi na tym odcinku miały prędkość ślimaka.
  • #11 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-03 23:11:04)
    Szlak Opalenica - Nowy Tomyśl obecnie czynny tylko tor nieparzysty.
    Powrotny duży remont nawierzchni, stoi długi pociąg i sypie tłuczeń, na noc zjeżdża do Opalenicy.
    Niektóre przejazdy zlikwidowane.
    Teraz stacje N. Tomyśl, Zbąszyń i nawet Buk i Palędzie, mocno obstawione przez towary na boku.
    Te 20 km to jednak duże ograniczenie, teraz widać ruch.
    Poranny KW z Poznania (8:58) w Tomyślu zjechał na bok i przepuścił "berlinczyka".
    Z przeciwka nadjechał IC do Gdyni i musiał czekać na zielone, a za nim już jechał KW do Poznania.
    Kontenerowiec do Chin na boku długo musiał czekać na wolna drogę.
  • #12 (odp. na #3) X. Piast II Chrobry (2023-12-26 17:55:06)
    Odcinek Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice = 6,56 (nr łącznicy 808), łącznica 707 = 2,37 km czyli razem 9,82 km.

    Od nowego rozkładu kursuje bezpośredni, popołudniowy Regio z Poznania do Rzepinia.
  • #13 (odp. na #9) X. Piast II Chrobry (2024-02-08 11:32:32)
    Ministerstwo niezadowolone z remontu trasy kolejowej Poznań - Warszawa za 2 mld złotych. Czas podróży ma się skrócić o... minutę lub 8 minut.
    https://epoznan.pl/n…
  • #14 Błażej Kopka (2024-02-08 20:36:53)
    Czy czas przejazdu jest jedynym miernikiem jakości przejazdu? Jeśli każdy remont miałby przyśpieszać czas przejazdu, to w modelu matematycznym dojdziemy do sytuacji: czas przejazdu = 0... A potem wejdziemy na czas ujemny :)
  • #15 (odp. na #14) Antek Kujawski (2024-02-10 11:53:56)
    Tak, czas ujemny. Jak będziemy zmniejszać czas przejazdu modernizacjami, to pociągi osiągną prędkość nadprzestrzenną. Te twoje komentarze, to jest parodia sama w sobie. Nie wiem, ale piszesz, jakbyś miał 10 lat.
  • #16 (odp. na #15) Bram Bor (2024-02-11 11:20:29)
    Twój przedpiśca ewidentnie pokpiwa z ignoranckiego bożka skrócenia czasu przejazdu jako jedynego celu modernizacji, bo to tylko jeden z jej elementów.
    Co dla linii jest istotniejsze? 20 pociągów dziennie jadących 2h30 czy 10 o czasie jazdy 2h10? Przy prędkości 160 km/h na +-300 km i postojach pośrednich prędkość handlowa na poziomie 125 km/h to prawie sufit. Nawet jakby podnieść prędkość ze 160 do 200, to czas najszybszych pociągów (Poznań-Konin-Kutno-Warszawa) skróci się do 2h00-2h10. Medialnie to znów niby tyle co nic, ale pracownicy mediów i twórcy zawartości portali nie musieli uważać w szkole na fizyce i matematyce.
  • #17 et21 (2024-02-11 22:06:06)
    A to 2.30 czy 2.10 jest wgl merytoryczne w tym kontekście? Akurat 20 min różnicy może zdecydować, że samochód lub nawet autobus stanie się bardziej konkurencyjny.
    Zresztą policzmy - na JG-Wro jest potok dajmy na to 5k px dziennie. 20 min x 5000 daje ~1700 godzin, licząc 30zł/h, 50k zł.
    Dla porównania, 15zł dopłaty, 130km x 2, 10 par pociągów, daje kwotę dopłaty UMWD 40k zł dziennie.
    Jeżeli 50k to dla zarządcy takie nic, to może niech ludziom albo przynajmniej UMWD odda te pieniądze? Ale z własnych środków, nie z dotacji od podatników ani z kanibalizacji cudzego majątku.
  • #18 Jakub (2024-04-12 20:23:43)
    Błędna data elektryfikacji! Do Błonia zelektryfikowano w 1952 roku (Błonie - Tłuszcz). Przecież łatwo to sprawdzić, to jedna z głównych linii w Polsce.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...