OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Korzybie

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-05 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4495
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Radek; data: pomiędzy 1890 a 1900;
Odcinek: Grzmiąca - Korzybie
Parowóz, 1901 który jeździł tą trasą [Grzmiąca-Korzybie]. Zdjęcie pochodzi ze strony: www.koszalin.spektrum.com.pl/komunikacja.html.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3264
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1920; (uwagi: ok.1920)
Odcinek: Polanów Pomorski - Rzeczyca Wielka
Stara pocztówka. Most kolejowy nad rzeką Grabową.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3298
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1920; (uwagi: ok.1920)
Odcinek: Polanów Pomorski - Rzeczyca Wielka
Stara pocztówka. Widok na linię kolejową i wiadukt tuż za wschodnią głowicą stacji normalnotorowej.Zdjęcie wykonano z terenu stacji wąskotorowej.Na prawo- Korzybie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3380
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: przed 1939;
Odcinek: Polanów Pomorski - Żukowo Sławieńskie
Fragment linii na niemieckiej mapie (Żukowo- Polanów). Niemcy mieli talent do robienia dokładnych map…
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3583
powiększ
Autor: Nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: przed 1940-03-01;
Odcinek: Polanów Pomorski - Korzybie
Polanów-Słupsk.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3856
powiększ
Autor: Nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: przed 1945-03-01;
Odcinek: Polanów Pomorski - Rzeczyca Wielka
Czerwony most nad Grabową.Widok w stronę Rzeczycy.W oddali widoczny wiadukt nad linią kolejową.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3048
powiększ
Autor: Piotr Jakubiak
data: 2004-11-24;
Odcinek: Rochowo - Krąg Miastecki
Przecięcia tej linii z DW 208 niedaleko Mzdowa.Kolej przechodziła dołem, ale wiadukt jest zasypany. Widok na pn. zachód z lasu na zasypany wiadukt i DW 208. W tym miejscu dawna kolej stanowi granicę województw Zachodniopomorskiego i Pomorskiego.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3005
powiększ
Autor: Piotr Jakubiak
data: 2004-11-24;
Odcinek: Rochowo - Krąg Miastecki
Widok na pn. zachód z lasu na zasypany wiadukt i DW 208. W tym miejscu dawna kolej stanowi granicę województw Zachodniopomorskiego i Pomorskiego. Widok z DW 208 na północ na zarośniętą drzewami linię kolejową.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3164
: 4
powiększ
Autor: Marcin Janowicz
data: 2005; (uwagi: Lato 2005)
Odcinek: Podgórki - Żukowo Sławieńskie
Wiadukt między stacją Podgóry a Żukowo (widok w kierunku Grzmiącej).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2507
powiększ
Autor: Marcin Janowicz
data: 2005; (uwagi: Lato 2005)
Odcinek: Podgórki - Żukowo Sławieńskie
Wiadukt między stacją Podgóry a Żukowo(widok w kierunku Korzybia).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2573
powiększ
Autor: Marcin Janowicz
data: 2005; (uwagi: Lato 2005)
Odcinek: Podgórki - Żukowo Sławieńskie
Ten sam wiadukt.Ciekawi mnie tylko co było w tym owalnym zagłębieniu…Jak ktoś wie to proszę o kontakt.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2399
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Podgórki - Miłostowo
Stacja nazywała się Podgóry, a to zawalony most.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1709
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Podgórki - Miłostowo
Stacja nazywała się Podgóry, a to zawalony most.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1803
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Podgórki - Miłostowo
stacja nazywała się Podgóry, a to zawalony most
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1692
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Podgórki - Miłostowo
Stacja nazywała się Podgóry, a to zawalony most.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 4142
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Chocimino - Polanów Pomorski
Metalowe przęsło nad rozebraną linią kolejową Polanów-Jacinki. Widok w kierunku pierwszego dworca w Polanowie.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3532
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Chocimino - Gilewo
Wiadukt przed stacja Chocimino.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3028
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Chocimino - Polanów Pomorski
Widok w kierunku Bobolic i Polanowa. Ewenementem na tym odcinku są nie spotkane na żadnej innej rozebranej linii, kikuty od uciętych słupów telegraficznych - drewno jest w bardzo dobrym stanie.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2795
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Chocimino - Polanów Pomorski
Widok w kierunku Bobolic
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2812
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Górawino - Polanów Pomorski
Widok w kierunku Polanowa. Na tym odcinku można też znaleźć zachowane pozostałości po systemie odwadniającym wykop.Między Grzmiącą a Polanowem.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2744
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Czechy - Bobolice
Na trasie.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2889
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Grzmiąca - Bobolice
Za Grzmiącą.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3035
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Grzmiąca - Bobolice
Za Grzmiącą.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3813
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Górawino - Chocimino
most nad Radwią
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2246
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Janowicz; data: 2006;
Odcinek: Żukowo Sławieńskie - Korzybie
Resztki mostu na rzece Wieprza koło Korzybia
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2470
powiększ
Autor: Jarosław Kowalski
data: 2006-03-03;
Odcinek: Żukowo Sławieńskie - Korzybie
W tym miejscu - w km 78,5? linii Grzmiąca - Korzybie znajdował się stalowy most na rzece Wieprzy. Został wysadzony w marcu 1945 roku. Widok na przyczółek od strony Korzybia.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2595
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2006-06-25;
Odcinek: Rzeczyca Wielka - Rochowo
Wiadukt pomiędzy Rzeczycą Wielką a Rochowem.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2449
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2006-06-25;
Odcinek: Mzdowo - Krąg Miastecki
Krąg-Buszyno.Wiadukt na południe od stacji.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2290
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2006-06-25;
Odcinek: Podgórki - Korzybie
Żukowo.Wiadukt kolejowy na północ od stacji.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 7440
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2006-06-25;
Odcinek: Chocimino - Polanów Pomorski
Górą przechodzi wiadukt linii Polanów - Bobolice.Dołem droga oraz trójszynowy
odcinek starotorza Polanów-Jacinki.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 (odp. na #13) Artur Labudda (2022-02-19 01:56:24)
    Nie jest to do końca prawda, że lata 70. były tym przyczynkiem do zmian. Już w latach 50-tych i 60-tych, na niektórych mało rentownych liniach ekonomiści kolejowi rekomendowali zastąpienie mało rentownych pociągów przez samochody. Kilka razy to udowadniał, nawet na stronach tego portalu, Księżyc nad Geesem odpowiedniki kwitami. Także w naszej dyspucie na temat opłacalności odbudowy niektórych linii, na tak zwanych Ziemiach Odzyskanych nie bierzemy bardzo istotnego faktu, jakim jest trwałość posiadania tych ziem. Pierwszym, formalnym potwierdzeniem międzypaństwowym ustalającym przebieg granicy na Odrze i Nysie był układ zgorzelecki z 6 lipca 1950 r., zawarty między PRL i NRD. Do tego trzeba jeszcze dodać o korektach granicy wspomnianych przez Ciebie Mazurach i teraźniejszego Obwodu Kaliningradzkiego. Te korekty miały miejsce kilka lat po wojnie. Biorąc pod uwagę tak niestabilną sytuację terenową, nie skłaniało to do odbudowy jakichkolwiek linii.
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2022-02-19 12:34:36)
    Rekomendacja i plany to jedno, a środki trwałe, które pozwalają to urzeczywistnić - to drugie. W latach 50. polski transport ciężarowy opierał się na tym, co pozostało po II wojnie światowej i pomocy bratnich narodów w postaci "ciężarówek" typu ZIS-5, ZIS-150, GAZ-AA, Tatra 85, 92 o ładowności od 1,5 do 3t. Dla potrzeb transportu leśnego czy rolnego, a więc tam, gdzie dojeżdżały takie kolejki, to była kropla w morzu potrzeb, jak nawet wąskotorowa wagonetka brała po 10t. Nieco poprawiła się sytuacja w latach 60. XX wieku, jak już doszły rodzime Stary, Jelcze, czy Tatry 138, ZIŁy 130 o ładowności 5-6 t, ale tak naprawdę rozbujało się to dopiero po masowej produkcji Jelczy serii 300, Starów 28 i 29, słynnych Tatrach 148, czy LIAZach 100, a za Gierka importowanych Volvach, Steyerach, czy MANach. To dopiero sprawiło, że odesłanie bocznych linii kolejowych do lamusa mogło nabrać kształtu.
  • #16 (odp. na #11) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-02-19 23:21:45)
    Dzisiaj to nawet dziwne ze wówczas budowano takie linie gdy mieszkało tam, na Pomorzu, 3x mniej ludzi niż dzisiaj.
    Ale było to krótko przed era motoryzacji i widocznie był jakiś sens ekonomiczny.
    Gdy dobiegała końca Wojna, linie te były już zużyte technicznie, ruski wiedzieli o tym i brali szyny.
    "ZIS pjać (5)" z góry jechać, pod górę pchać - tak się mówiło wtedy. :-)
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2022-02-20 11:52:14)
    Dziwne? Bynajmniej. Zarówno gospodarka leśna jak i rolna wymagały sprawnego transportu; dodatkowo na Pomorzu było wiele szlacheckich latyfundiów, wielkich gospodarstw, które po 1945 roku stały się PGRami, a które to generowały duży ruch, zarówno do, jak i z. Więc sens budowy, jak i eksploatacji był. Dodatkowo jednostki i poligony wojskowe, które przeca istnieją po dziś dzień, a które także wymagają sprawnego, pewnego transportu.
  • #18 (odp. na #17) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-02-20 15:00:40)
    Trzeba by mieć jakieś dokumenty archiwalne o pracy przewozowej na takich kolejkach by podsumować temat.
    Przy okazji.
    Uważam ze budując teraz S6 do Koszalina zrobiono zle.
    Powinna być prowadzona szlakiem wytyczonym przez Niemców od Chociwla w rejon Szczecinka i dalej do Chojnic.
    W rejonie Szczecinka byłby rozjad na Słupsk, 3.Miasto, Tczew, Piła.
    Z kolei rejon Kołobrzegu/Koszalina byłby obługiwany starą drogą.
    Ponadto taka trasa częściowo zastąpiłaby drogę K10 od rejonu Mirosławca i nawet nie trzeba by budować obwodnicy Stargardu, choć napewno się przydaje.
  • #19 Błażej Kopka (2022-02-20 21:05:41)
    Rozumiem, że proponujesz odbudowę RAB do Królewca? Hmmmm - na całym szlaku, naprawdę? Nie zauważyłeś, że od śmierci Twojego Wielkiego Imiennika jednak trochę zmieniły się priorytety, granice itd? :) Chociaż przyznaję - RAB na całym odcinku aż do Barwic to ciągle wydzielone działki geodezyjne i można by je zagospodarować w imieniu Wielkiej Rzeszy ponownie!!! ;)))
  • #20 Anonim (2023-11-29 16:23:54)
    Myślę że z kwestią RAB to chodzi bardziej o to, że Królewiec nie jest już Niemiecki i dlatego idea jej budowy nie ma sensu. W przeciwieństwie do Berlinki/Olimpijki, która powstała niemalże całkowicie w swoim dawnym przebiegu. I pewnie gdyby Królewiec dalej byłby częścią Prus, to pewnie UE inaczej zaśpiewała z budową S6, która pewnie byłaby dzięki temu A6. A co do zdobyczy po 2 wojnie światowej, to nawet jakby te linie się ostały, to i tak zostałyby zaorane po 1990, jak wiele innych linii kolejowych.
  • #21 Mikol74 (2024-07-27 07:03:56)
    Przejście szlakiem dawnego torowiska na odcinku Bobolice - Polanów https://youtu.be/Rhh…
  • #22 Mikol74 (2025-05-18 17:10:35)
    W okolicy zniszczonego mostu na Janiewce, między Żukowem a Podgórkami karczują dawne torowisko. Czy ktoś wie, będzie jakaś ścieżka rowerowa?
  • #23 Mikol74 (2025-05-30 16:12:35)
    Przejście szlakiem dawnego torowiska Korzybie - Podgórki https://youtu.be/ykw…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Korzybie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...