Ostatnia zmiana: 2023-05-23 (przebieg)
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem ]
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
budowy/remonty/rozbiórki
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
dokumenty/bilety/mapy
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
panoramy/widoki ogólne
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tabor
wydarzenia i ludzie
zdjęcia lotnicze
bez tagów
Kostka i Mullert
Michał Gliniecki
NAC
Narcyz Witczak - Witaczyński
nieznany
Tadeusz Rolke
Ł. Dobrzański
powiększ
Autor:
Kostka i Mullert
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1894 ;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Warszawa Belweder
Budowa odcinka na ostrej pochyłości - podjazdu pod skarpę warszawską. Ten odcinek przebiegał na terenie mniej więcej obecnej południowej części działki zajmowanej przez ambasadę rosyjską. Jak widać, trzeba było wykonać solidny przekop (mam wątpliwość co do stabilności skarpy…), a na odcinku zastosowano zębatkę.
Zdjęcie z czasopisma "Wędrowiec" nr 18/1894, za stroną FB Historia okolic Konstancina.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, wydarzenia i ludzie
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1901 ;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Warszawa Belweder
Na mapie z 1901 r. - kluczowe miejsce, łuk z ul. Belwederskiej w przekop i ostry podjazd pod Skarpę Warszawską. Istniał tam budynek rogatki - Belwederska Zastawa. Jest to skrzyżowanie ulic Belwederskiej i Parkowej.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1901 ;
Odcinek: Warszawa Belweder - Czerniaków
Pierwotny przebieg linii prowadził obecną ul. Chełmską (ówcześnie - ul. Książęca) do ul. Czerniakowskiej. Na Czerniakowskiej została zbudowana stacja Wójtówka (wg rozkładu z 1909 r.) z dwoma torami oraz torem wyciągowo - odstawczym, prowadzącym wzdłuż ul. Czerniakowskiej w kierunku północnym. Widoczne jest to na mapie z 1901 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1905 ;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Warszawa Belweder
Łuk toru kolejowego przed strzelnicą (całkiem elegancki budynek), zbudowaną mniej więcej w miejscu obecnej ul. Goworka i Chocimskiej.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Ł. Dobrzański
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1906 ;
Odcinek: Czerniaków - Sadyba
Powódź na Czerniakowie - tor kolejki na niewielkim nasypie przekracza zalane pola w okolicy obecnego skrzyżowania ul. Powsińskiej i Trasy Siekierkowskiej. Zdjęcie prasowe za stroną FB Historia okolic Konstancina.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), szlak (trasa)/pojedyncze tory, wydarzenia i ludzie
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1915 ;
Odcinek: Czerniaków - Jeziorna
Początek XX w. - kolejka jedzie przez zalane wiosenną powodzią okolice Czerniakowa lub Wilanowa. Z "Tygodnika Ilustrowanego".
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor, wydarzenia i ludzie
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1918 ;
(uwagi:
około )
Odcinek: Warszawa Mokotów - Warszawa Belweder
Widok na Pl. Unii i stację Warszawa Mokotów na linii kolei wilanowskiej ok. 1918 r. Źródło: Warszawa na starej pocztówce
Widoczne tory łącznikowe od obu stacji wąskotorowych idące dalej w splocie ul. Polną.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), panoramy/widoki ogólne, zdjęcia lotnicze
powiększ
Autor:
Narcyz Witczak - Witaczyński
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1929 ;
(uwagi:
03.11.1929 )
Odcinek: Sadyba - Warszawa Wilanów
Uczestnicy biegu św. Huberta przecinają tor kolejki wilanowskiej na południe od Fortu Dąbrowskiego. W tle widoczna zabudowa Sadyby Oficerskiej przy Okrężnej.
Tagi: ciekawostki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, wydarzenia i ludzie
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1930 ;
Odcinek: Rozjazd Oborski - Chylice
Europeizacja okolic Skolimowa - widoczny układ drogi i torowiska. Kurier Czerwony, 25 listopada 1930 r.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1935 ;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Warszawa Belweder
Zdjęcie z Almanachu Muzealnego 4/2003 - okolica obecnej ulicy Chocimskiej, łuk torów prowadzących w stronę stacji Warszawa Mokotów na Placu Unii Lubelskiej.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1935 ;
Odcinek: Warszawa Mokotów - Warszawa Belweder
Widok pierwszego, licząc od Mokotowa odcinka linii, zanim przeszła na teren obecnej ambasady rosyjskiej i tamtędy dotarła do Belwederskiej.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1936 ;
Odcinek: Czerniaków - Sadyba
Zdjęcie przebiegu przy moście nad fosami Fortu Sadyba, artykuł z gazety "Dobry Wieczór"
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1939 ;
Odcinek: Czerniaków - Sadyba
Widok z północnego krańca przystanku Sadyba - tory tramwajowe idą prosto w ciągu ul. Powsińskiej, a tor kolei - omija Fort Czerniaków. Zdjęcie z grupy FB Mokotów architektura i historia.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
NAC
Przesłał:
polo ; data:
1939-07-17 ;
Odcinek: Warszawa Powsin - Klarysew
Najtragiczniejszy wypadek w historii kolejki grójeckiej i zarazem całej sieci polskich kolei wąskotorowych wydarzył się latem, poprzedzającym wybuch II wojny światowej. W niedzielę 16 lipca 1939 roku około godziny 21.15, pomiędzy stacjami Klarysew i Warszawa Powsin (linia Warszawa Mokotów - Piaseczno Przemysłowe) wypełniony po brzegi pasażerami, pięciowagonowy pociąg z Konstancina (wracało nim do domów wielu warszawiaków po spędzeniu weekendu w niezwykle popularnych podstołecznych kurortach Konstancinie, Skolimowie i Chylicach) zderzył się czołowo z podążającym w przeciwnym kierunku pociągiem z Warszawy Wilanów do Piaseczna. Łącznie podróżowało nimi ponad pięciuset pasażerów, jednak większość pociągiem „warszawskim“ (trzywagonowy skład do Piaseczna jechał prawie pusty). W wyniku zderzenia pięć wagonów uległo rozbiciu, a jeden z nich - motorowy - stanął w płomieniach, które szybko objęły pozostałą część składów. Na miejscu zginęło dziesięć osób, a ponad dwieście zostało rannych. Za winnego spowodowania wypadku uznano dyżurnego ruchu ze stacji Jeziorna, który z niewiadomych przyczyn nie zatrzymał zapełnionego pociągu warszawskiego na znajdującej się w pobliżu miejsca wypadku mijance technicznej. Reakcję maszynistów opóźnił fakt, iż do zderzenia doszło na ograniczającym widoczność łuku (hamulce włączono, gdy pociągi dzielił dystans ok. 100 metrów); obaj zostali też oślepieni światłami reflektorów samochodowych z biegnącej równolegle do toru, ruchliwej drogi. Dyżurny ruchu o nazwisku Kaczyński został natychmiast aresztowany, a wkrótce potem Ministerstwo Komunikacji nakazało zwiększyć ilość personelu służby ruchu oraz usunąć wykryte podczas prowadzenia śledztwa zaniedbania.
Na zdj.: spalone wraki wagonów motorowych MBxd1.
Tagi: ciekawostki, panoramy/widoki ogólne, tabor, wydarzenia i ludzie
Odsłon (od 12 maja 2014): 1783
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1940 ;
Odcinek: Warszawa Belweder - Warszawa Wilanów
Stara pocztówka. Przebieg kolei wąskotorowej na mapce,umieszczonej na pocztówce.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1944 ;
Odcinek: Klarysew - Rozjazd Oborski
Fragment mapy z 1944 - widoczna bocznica normalnotorowa do papierni oraz bocznica wąskotorowa od stacji Klarysew, przez papiernię (Jeziorna Bankowa), do starej papierni (Jeziorna Oborska).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1946 ;
Odcinek: Sadyba - Warszawa Powsinek
Widok lotniczy Wilanowa - do stacji Warszawa Wilanów wjeżdża pociąg w kierunku Piaseczna, 5 wagonów.
Tagi: panoramy/widoki ogólne, zdjęcia lotnicze
Odsłon (od 12 maja 2014): 4676
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Miłosz Telesiński - Zbąszynek ; data:
1959 ;
Odcinek: Warszawa Wilanów - Piaseczno Przemysłowe
Plan kolejki z 1959 roku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1966-05-22 ;
Odcinek: Warszawa Wilanów - Piaseczno Przemysłowe
Grójecko - Wilanowska Kolej Wąskotorowa, stan na dzień 22 maja 1966 roku.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Tadeusz Rolke
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1970 ;
Odcinek: Czerniaków - Sadyba
Widok ul. Powsińskiej przed ul. Zieloną z torami kolei i wskaźnikiem kolejowym. Zdjęcie ze strony FB Mokotów architektura i historia.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
pomiędzy 1971-12-14 a 1991-08-12 ;
Odcinek: Warszawa Wilanów - Piaseczno Przemysłowe
Tytuły Zarządzeń Ministra Komunikacji dotyczące likwidacji i rozbiórki odcinka Warszawa Dąbrówka Wąskotorowa - Piaseczno Miasto, linii Piaseczno Miasto - Góra Kalwaria Wąskotorowa, linii Warszawa Wilanów - Piaseczno Przemysłowe, odcinka Bydgoszcz Wąskotorowa - Morzewiec (pozycja 27), Zarządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej dotyczące likwidacji i rozbiórki odcinka Dębno Wyrzyskie - Witosław Wąskotorowy (pozycja 25), Zarządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej dotyczące likwidacji i rozbiórki linii Łukówiec - Wąwelno, odcinka Rzym - Ośno Wąskotorowe (pozycja 32).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Piaseczno Przemysłowe