Ostatnia zmiana: 2023-01-30
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
budowy/remonty/rozbiórki
budynki do obsługi taboru
ciekawostki
detale
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
mosty/wiadukty/estakady/przepusty
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
wnętrza
bez tagów
Adolf Nowak de Piaskowski
Aleksander
Ernest Fichtner
irek
Maciej Knychała
Mateusz
nieznany
Prochiron
Przemysław Warczyński
Stanisław Pikul
Tomek.j
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
pomiędzy 1912 a 2020 ;
Odcinek: bocznica „ThyssenKrupp Energostal S.A.”
Mapa zbiorcza przedstawiająca bocznice biorące początek w okolicach stacji Poznań Ławica (Poznań Wola). Oczywiście nigdy nie było takiego momentu że by funkcjonowały w takim układzie jednocześnie - to suma wszystkich historycznych torów ułożonych tam na przestrzeni ostatnich stu lat.:).
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
pomiędzy 1912 a 2020 ;
Odcinek: bocznica „ThyssenKrupp Energostal S.A.”
Schemat bocznic bez mapy podkładowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
po 1912 ;
Odcinek: bocznica do jednostki wojskowej (część północna)
Pierwsza bocznica prowadziła ze stacji Poznań Ławica do nowo powstałego lotniska na Ławicy i zapewniała obsługę stacjonujących tam żołnierzy. Wg wszystkich planów posiadała niewielką trzy torową stację ładunkową położoną w centralnej części jednostki choć jeżeli porównamy ze zdjęciami musiało być tak jeszcze 'coś' - niestety, na razie nie mam dostępu do archiwum a internet nie podsuwa rozwiązania.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Stanisław Pikul ; data:
1919 ;
Odcinek: bocznica do jednostki wojskowej (część północna)
Zdjęcie jednostki wojskowej na Ławicy które przeczy planom dostępnym w internecie. Widzimy tutaj trójtorową stację postojową ale każdy z torów kończy rampa załadowcza - wg. planów i schematów stacja była przejezdna. Nie zwracam uwagi na czwarty tor - mam wrażenie że jest on ułożony tylko tymczasowo i jest węższy niż normalny. Dodatkowo, wzdłuż widocznych w głębi budynków widoczne są wagony stojące na dwóch- trzech torach - tego też nigdzie nie widziałem. Wniosek - szukam dalej.:)
No tak - jedno zdjęcie więcej i tajemnica rozwiązana - w 1919 r. ta stacja tak wyglądała, później zlikwidowano rampę czołową przy skrajnym torze i poprowadzono linię wgłąb lotniska.:) Do poprawki też południowa 'głowica' stacji postojowej - wygląda że do końca istnienia jednostki rampy czołowe funkcjonowały normalnie. Pozostają do wyjaśnienia wagony pod płotem.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
po 1939 ;
Odcinek: bocznica do terminalu pasażerskiego Lotniska Ławica
W czasie okupacji Niemcy przedłużyli bocznicę w okolice dzisiejszego terminala pasażerskiego dla obsługi położonych tam obiektów.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
po 1950 ;
Odcinek: bocznica „ThyssenKrupp Energostal S.A.”
Przy ul. Lutyckiej powstaje odziała Centrostalu i Metalzbutu - wtedy też prawdopodobnie budowane jest połączenie kolejowe z tymi zakładami.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
po 1967 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Data w miarę pewne - w 1967 r. WZMot-y przenoszą się na ul. Dąbrowskiego a połączenie z PKP spełnia przedłużenie bocznicy z jednostki wojskowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Stanisław Pikul ; data:
przed 1970 ;
Odcinek: bocznica do jednostki wojskowej (część północna)
Przejście bocznicy przez ul. Dąbrowskiego (na wprost) i Lutycką (w lewo). Po lewej stronie stacja Poznań Wola, w prawo jednostka wojskowa.
Tagi: ciekawostki, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
1975 ;
Odcinek: bocznica do jednostki wojskowej (część północna)
W połowie lat siedemdziesiątych przebudowano ówczesny fragment ul. Dąbrowskiego na odcinku od ul. Polskiej do Tarnowa Podgórnego i odcięto bocznicę od okolicznych zakładów. Tutaj opieram się na własnej pamięci bo nie mogę znaleźć stosownych dat ale stan taki trwał kilka lat - chyba do lat osiemdziesiątych, kiedy wybudowano połączenie z Woli do WZMot wzdłuż ul. Sytkowskiej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
po 1980 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Wybudowano bocznicę wzdłuż ul. Sytkowskiej i doprowadzono w okolice Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych nr 5 gdzie powstała trzy torowa stacja postojowa. Dokonano też wpięcia nowo powstałej bocznicy w stary układ. Najprawdopodobniej też w tamtym czasie rozebrano bocznicę do MPS-ów położonych przy ul. Bukowskiej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Odsłon (od 12 maja 2014): 1284
: 1
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - tory nieużywanej bocznicy kolejowej, ul. Sytkowska.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Odsłon (od 12 maja 2014): 1191
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - tory nieużywanej bocznicy kolejowej, ul. Sytkowska.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odsłon (od 12 maja 2014): 1098
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - ul. Sytkowska/Biebrzańska, nieużywana bocznica kolejowa.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odsłon (od 12 maja 2014): 1021
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - ul. Biebrzańska , nieużywana bocznica kolejowa , kierunek ul. Skalskiego(Przelot)
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Odsłon (od 12 maja 2014): 1643
: 8
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - nieużywana bocznica kolejowa , przejazd pod ul. Dąbrowskiego .
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Odsłon (od 12 maja 2014): 1270
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - nieużywana bocznica kolejowa (w wykopie) wzdłuż ul. Skalskiego(Przelot).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Odsłon (od 12 maja 2014): 1382
powiększ
Autor:
irek
data:
2013-09-22 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Poznań Wola - nieużywana bocznica kolejowa, u zbiegu ul. Skalskiego(Przelot) - 5 Stycznia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Mateusz
data:
2018-12-16 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Widok w stronę Poznania Głównego. Modernizacja stacji Wola już jest faktem. Tor nr 1 z drutem jest powoli odcinany. Widoczne trójkątne, czasowe ostrzeżenie o zmianie prędkości do 50 km/h. Tor do WZMot ogolony z krzewów.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Stanisław Pikul
data:
2019 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Stan bocznic na dzisiaj - zdaje się ThyssenKrupp (który zastąpił Centrostal) i dawny Metalzbyt mają jeszcze tory (nie wiem na ile korzystają), w czasie modernizacji LK 351 odtworzono połączenie z WZMot-ami ale… WZMot-y postawiły solidny betonowy płot w poprzek torów bez instalowania bramy wjazdowej co oznacza iż bocznica nadal będzie martwa.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
powiększ
Autor:
Tomek.j
data:
2019-03-29 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Koniec toru i kozioł oporowy bocznicy do wzm. Zdjęcie zrobione przy ogródkach działkowych na ul.5 stycznia w kierunku wschodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, inne
powiększ
Autor:
Tomek.j
data:
2019-03-29 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Bocznica wzdłuż ulicy 5 stycznia (ostatnie 100 metrów) widok w kierunku zachodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
data:
2020-07-13 ;
Odcinek: tor łączący wzdłuż ul. 5 Stycznia
Początkowy odcinek toru wzdłuż ul. 5 stycznia w kierunku lotniska, w tym miejscu: https://goo.gl/maps/QBuGY9xnJffHJdFKA
Zostało chyba jeszcze w sumie 300 metrów tego odcinka toru.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
Przesłał:
Darek Nowak ; data:
2020-07-13 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Budowa rozjazdu przy okazji remontu linii 351 wogóle nie ma sensu gdyż bocznica do WZmot została trwale wyłączona z użytku przez nowy podział geodezyjny i budowę nowego płotu powiększającego obszar Zakładó i przecinającego tym samym tory w 3 miejscach.
Ponadto sama nawierzchnia, zwłaszcza podklady są już wyeksploatowane.
Zdjęcie zrobione w tym miejscu: https://goo.gl/maps/SxxfHL7WRGQZHyaw6
Z powietrza lepiej widać nowy, betonowy płot który przecina tory.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
Przesłał:
Darek Nowak ; data:
2020-07-13 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Dawne tory odstawcze WZmot, podkłady spróchniałe.
Zdjęcie zrobione w tym miejscu, w kierunku wschodnim: https://goo.gl/maps/Pr7DtrYzmcb6RC9L7.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
Przesłał:
Darek Nowak ; data:
2020-07-13 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Ścieżka przez tor wzdłuż ul. 5 Stycznia. Tor ten o długości ok. 350 metrów, pozostałość dawnego dojazdu do WZmot przez teren lotniska do 1969 roku. Stanowił później tor manewrowy do wpychania wagonów z czołgami na teren zakładu, gdyż nie było bezpośredniego wjazdu jak tylko najpierw na teren małej, 3 torowej stacji rozrządowej.
Zdjęcie zrobione w tym miejscu: https://goo.gl/maps/hwoRhPa7nVGXfAwx6
Ścieżka jest za pryzmą gruzu.
To obraz sprzed 7 lat. Dzisiaj jest tu właśnie płot betonowy który "zabiera" ten fragment terenu dla WZmot.
Przesuwając to zdjęcie Gugla w lewo można podejść do starego płotu i zobaczyć jak biegł wówczas tor dojazdowy do Zakładów.
Notabene konstrukcja hal WZMot jest bardzo solidna i obliczona na wybuch bomby atomowej.
Gdy w l. 80-tych była ich rozbudowa ciężkie pojazdy gąsienicowe spokojnie jezdziły po piętrach.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
Przesłał:
Darek Nowak ; data:
2020-10-12 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Tym razem koniec torów bocznych WZMoT w rejonie ul. Meissnera.
.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
Przesłał:
Darek Nowak ; data:
2020-10-12 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Kozioł bocznicy widziany od strony kortu tenisowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Adolf Nowak de Piaskowski
Przesłał:
Darek Nowak ; data:
2020-10-12 ;
Odcinek: bocznica WZMot
Widok bocznicy od strony kozła w kierunku zachodnim.
Tory te jeśli jeszcze miałyby służyć do ciężkiego transportu, to chyba z prędkością ślimaka.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Maciej Knychała
data:
2021-03-07 ;
Odcinek: tor łączący wzdłuż ul. 5 Stycznia
Fragment toru wraz z kozłem oporowym. Po prawej, równolegle do toru, ul. 5 Stycznia w Poznaniu, w głębi ul. Pilotów.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Maciej Knychała
data:
2021-03-07 ;
Odcinek: tor łączący wzdłuż ul. 5 Stycznia
Tor przy wjeździe na teren ROD im. Żwirki i Wigury II w Poznaniu (okol. ul. Przelot). Na pierwszym planie, równolegle do toru, ul. 5 Stycznia.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.