Szprotawa – bocznice
Ostatnia zmiana: 2024-01-08
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marek Szydłowicz
(2022-02-04 19:38:37)
Przepompownia paliw wybudowana została w czasach po IIWŚ na potrzeby obsługi lotniska w Wiechlicach, gdzie stacjonowała armia radziecka. Przepompownia połączona była rurociągiem ze zbiornikami na lotnisku. Rurociąg przebiegał pod ziemią a widoczny był tylko przecinając rzekę Szprotawa. Skład cystern wyruszał na wschód od stacji Szprotawa w kierunku Niegosławic osobnym torem wyciągowym zabezpieczonym tarczą manewrową (istnieje do dziś). Następnie jechał równolegle do linii 14. Koniec toru wyciągowego znajduje się przed przepustem rowu ok. 322/7 - 322/8. Po minięciu rozjazdu skład był wpychany na bocznicę. Za bramą przepompowni znajdował się rozjazd i dwa tory. Tor wschodni (po lewej od bramy) był dłuższy i biegł na końcu przy rampie.
Niejasne dla mnie są trzy rzeczy:
1. Czy tor zachodni na swoim końcu łączył się ze wschodnim, co umożliwiałoby ewentualny oblot?
2. Czy z obydwu torów możliwe było opróżnianie cystern?
3. Do czego służyła rampa boczna?
Domniemam, że opróżnianie było możliwe z obydwu torów, bo ułatwiało to obsługę bocznicy nie wymagając stałej obecności lokomotywy manewrowej potrzebnej do przetaczania wagonów. Wówczas też nie byłoby potrzeby łączenia obydwu torów na ich końcach.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.