OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szprotawa – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-01-08

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1895 a 1903)
Obraz
fot. nieznany (1899)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2004-10-31)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2004-10-31)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2007-04-29)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2007-04-29)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-05-27)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-05-27)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-05-27)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-05-27)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. wasiukibic (2018-02-24)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)
Obraz
fot. Marek Szydłowicz (2022-01-30)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Marek Szydłowicz (2022-02-04 19:38:37)
    Przepompownia paliw wybudowana została w czasach po IIWŚ na potrzeby obsługi lotniska w Wiechlicach, gdzie stacjonowała armia radziecka. Przepompownia połączona była rurociągiem ze zbiornikami na lotnisku. Rurociąg przebiegał pod ziemią a widoczny był tylko przecinając rzekę Szprotawa. Skład cystern wyruszał na wschód od stacji Szprotawa w kierunku Niegosławic osobnym torem wyciągowym zabezpieczonym tarczą manewrową (istnieje do dziś). Następnie jechał równolegle do linii 14. Koniec toru wyciągowego znajduje się przed przepustem rowu ok. 322/7 - 322/8. Po minięciu rozjazdu skład był wpychany na bocznicę. Za bramą przepompowni znajdował się rozjazd i dwa tory. Tor wschodni (po lewej od bramy) był dłuższy i biegł na końcu przy rampie.
    Niejasne dla mnie są trzy rzeczy:
    1. Czy tor zachodni na swoim końcu łączył się ze wschodnim, co umożliwiałoby ewentualny oblot?
    2. Czy z obydwu torów możliwe było opróżnianie cystern?
    3. Do czego służyła rampa boczna?
    Domniemam, że opróżnianie było możliwe z obydwu torów, bo ułatwiało to obsługę bocznicy nie wymagając stałej obecności lokomotywy manewrowej potrzebnej do przetaczania wagonów. Wówczas też nie byłoby potrzeby łączenia obydwu torów na ich końcach.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...