Linia Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski (341)
Ostatnia zmiana: 2024-07-25 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1891-05-25 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
ruch planowy 1 czerwca 1891 |
1962-05-26 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1971-05-23 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
1973-06-01 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1974-05-26 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
1977-05-21 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2000-11-28 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Pismo nr TK–1k–4–367/2000. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej |
2001-02-01 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
Bielawscy klienci PKP - Bielbaw i jedna z firm budowalnych odwołali się od decyzji ministra. (Iinfo: Grzegorz Węglarz) |
2001-08-17 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2006 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Linia nieprzejezdna/remont |
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK. |
2019-10-25 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Przywrócenie przejezdności |
Przejazd techniczny szynobusem. |
2019-12-15 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | 341 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1914 – 1955 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 342a, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 156, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 156, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 148, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 148, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 150, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 150, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 231e, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 231e, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 231e, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 231d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 231d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 234, | Szczegóły » |
1955 – 1976 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 227, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 227, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 227, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 227, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 227, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2023-01-03 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#20
Trapp
(2019-12-22 14:53:32)
Strach się bać co będzie za rok przy 285. WOT chyba będzie potrzebny..........
-
#21
Sławomir Fedorowicz
(2019-12-22 21:28:41)
No na Bielawie ciężko rozkręcać szyny, bo one tam są na sprężyny przymocowane. A WOT rzeczywiście będzie potrzebny, bo trzeba będzie dopisać parę nowych stacji dawno temu wykreślonych :) Ten drugi WOT zresztą pewnie też.
-
#22
(odp. na #21)
Opolanin
(2019-12-23 08:08:15)
Coś w stylu sokistów pilnujących wszystkich przejazdów przez pierwsze trzy dni kursowania pierdolina ;)
Sławomirze a ten "pierwszy" WOT co oznacza? - #23 Trapp (2019-12-23 15:27:57)
-
#24
Sławomir Fedorowicz
(2019-12-25 11:57:41)
Ludzie zajmujecie się koleją, a nie wiecie co to jest WOT? Nie osłabiajcie mnie :(
-
#25
(odp. na #24)
wasiukibic
(2019-12-25 16:23:53)
Sławku, część z nas to hobbyści nie związani zawodowo z koleją (lub nawet stricte z ruchem), więc nie wszystkie skróty jak i aspekty techniczne mogą być powszechnie znane. Zapytać się to nic złego. Chodzi oczywiście o Wykaz Odległości Taryfowych oraz Wojska Obrony Terytorialnej.
-
#26
Sławomir Fedorowicz
(2019-12-25 22:43:31)
Jasne, ale to jest podstawa wiedza...przedszkolna :) Pierwszy WOT ciągałem na sznurku po peronie stacji Piechowice jak miałem 4 lata.
-
#27
(odp. na #26)
Opolanin
(2019-12-26 12:59:39)
O,czyli o taki wykaz chodziło. Dzięki.
Sławku tak to jest jak się interesuje głównie urządzeniami, kolej to bardzo szeroka dziedzina ;) -
#28
Błażej Kopka
(2025-10-02 15:03:08)
Wszyscy już żyją przedłużonym fragmentem linii do stacji Bielawa/Polskie Como, a nawet dalej, tymczasem istniejący fragment linii eksploatowany od 2019 roku nie ma się najlepiej. Okazuje się, że linia na stykach była do tej pory podbijana nawet co 2 tygodnie(!), ponieważ modernizację przeprowadzono bez stabilizacji podtorza. No bo po co, skoro to wszystko ma iść pod lekkie szynobusy, prawda? Niestety takie podejście jest bardzo mylne. "Szynobusy" wcale nie są lekkie. Tzn. są - całościowo - jako pojazdy, ale już naciski na oś (a to jest decydujące) to inna historia. Wiele "szynobusów" ma naciski dużo większe niż choćby kultowy parowóz Ty2, którego nikt by z pozoru lekkim pojazdem nie nazwał. A już newagowskie hybrydy to prawdziwi mordercy szlaków kolejowych (dlatego na wiele linii nie mają wstępu). Z tego powodu DSDiK ogłosiło przetarg na wzmocnienie istniejącego podtorza metodą iniekcji.
-
#29
Błażej Kopka
(2025-10-17 07:02:55)
Otwarto oferty na wzmocnienie podtorza. Są dwie, obie poza budżetem. Generalnie zabawa będzie kosztować więcej, niż pierwotna odbudowa linii metodą bieda-remontu.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski (341)