Białogard
Ostatnia zmiana: 2025-06-09
Opis ogólny |
---|
Białogard - najważniejsza stacja węzłowa na Pomorzu Środkowym i miasto kolejarzy ma się gorzej niż kiedyś, czego dowodem jest Dom Kolejarza nieczynny od wielu lat z zamurowanymi oknami parteru. No i nie ma już orkiestry kolejarskiej. (info: Zbigniew Leszkowicz) Opis budynków: Dworzec kolejowy wybudowany w latach 1857-60 w okresie budowy linii kolejowej Szczecin - Gdańsk z odgałęzieniem z Białogardu do Kołobrzegu (info: Piotr Trzybiński, 08-04-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | zachodniopomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia istnieje jako budynek. Wewnątrz budynku obrotowa zwrotnica z kilkoma stanowiskami naprawczymi. Czy jest czynna? Wątpię. | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: |
Stacja Białogard posiada dwie wieże wodne: - kolejowa, ośmiokątna wieża wodna nr 1 stoi ok. 210 m na pd od budynku dworca kolejowego przy torach, - kolejowa wieża wodna nr 2 z okrągłym trzonem i dwunastokątną częścią zbiornikową stoi ok. 300 m na pn od budynku dworca kolejowego, naprzeciw budynku b. lokomotywowni, (info: Bolesław Wojtyniak, 11-2011) W Białogardzie nie ma już wież ciśnień. Ta vis a vis lokomotywowni została rozebrana w 2012 r. a przy peronie w 2013r. To w ramach wyburzania zbędnych obiektów kolejowych. |
|
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
EPA:5100004 HAFAS:5100001 IBNR:4 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
222,634 | Gdańsk Główny – Stargard (202) | ||
63,521 | Szczecinek – Kołobrzeg (404) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Programista Kolejowy
(2025-06-09 19:52:16)
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
https://youtu.be/qLC…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Białogard