OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Białogard

Ostatnia zmiana: 2025-06-09

Opis ogólny
Białogard - najważniejsza stacja węzłowa na Pomorzu Środkowym i miasto kolejarzy ma się gorzej niż kiedyś, czego dowodem jest Dom Kolejarza nieczynny od wielu lat z zamurowanymi oknami parteru. No i nie ma już orkiestry kolejarskiej. (info: Zbigniew Leszkowicz)

Opis budynków: Dworzec kolejowy wybudowany w latach 1857-60 w okresie budowy linii kolejowej Szczecin - Gdańsk z odgałęzieniem z Białogardu do Kołobrzegu (info: Piotr Trzybiński, 08-04-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: Lokomotywownia istnieje jako budynek. Wewnątrz budynku obrotowa zwrotnica z kilkoma stanowiskami naprawczymi. Czy jest czynna? Wątpię.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: Stacja Białogard posiada dwie wieże wodne:
- kolejowa, ośmiokątna wieża wodna nr 1 stoi ok. 210 m na pd od budynku dworca kolejowego przy torach,
- kolejowa wieża wodna nr 2 z okrągłym trzonem i dwunastokątną częścią zbiornikową stoi ok. 300 m na pn od budynku dworca kolejowego, naprzeciw budynku b. lokomotywowni, (info: Bolesław Wojtyniak, 11-2011)

W Białogardzie nie ma już wież ciśnień. Ta vis a vis lokomotywowni została rozebrana w 2012 r. a przy peronie w 2013r. To w ramach wyburzania zbędnych obiektów kolejowych.
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100004
HAFAS:5100001
IBNR:4
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  222,634 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
  63,521 Szczecinek – Kołobrzeg (404)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:52:16)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Białogard

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...