Bogatynia
Ostatnia zmiana: 2025-09-06
Opis ogólny |
---|
Przystanek planowany był do odbudowy w ramach projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”. Finansowanie pochodzić miało z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” Ukończenie inwestycji planowane było na 2029 rok. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | "Bg" - zlikwidowana. | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:6042 | |
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: zlikwidowano tablice peronowe. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
32,760 | Mikułowa – Bogatynia (290/785/786/324) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#4
(odp. na #1)
Paweł Niedomagała
(2025-09-05 21:27:32)
Informacja - chociaż bardzo lakoniczna - jest w swojej treści dość brutalna. A jakieś szczegóły ? Bo tu - w interiorze, czyli centralnej Polsce nic na ten temat nie wiadomo...
-
#5
Błażej Kopka
(2025-09-06 16:57:23)
Bogatynia, Jastrzębie Zdrój i Turek mają odwołane projekty. Każdy lokalny portal o tym informuje - choćby tu: https://www.zgorzele…
Natomiast w tym materiale masz link do tekstu uchwały. Ale całe uzasadnienie przytoczyłem powyżej. -
#6
(odp. na #5)
Paweł Niedomagała
(2025-09-06 21:53:26)
Dzięki za info. O zaniechaniu budowy (od podstaw) kolei do Turku było wiadomo już blisko rok wcześniej. Natomiast o Bogatyni dowiedziałem się teraz. Komentarze pod artykułem zamieszczonym w www.Zgorzelec.info mówią same za siebie.
-
#7
Błażej Kopka
(2025-09-07 01:24:22)
No ale są pociągi wodorowe w województwie już - województwo prze naprzód!!
-
#8
R. Kotowski
(2025-09-11 15:23:50)
Nie będzie kolei do Bogatyni? Władze Bogatyni i mieszkańcy protestują przeciwko wykreśleniu z programu „Kolej +” rewitalizacji nieczynnej linii kolejowej łączącej Zgorzelec z Bogatynią. To oznacza, że pociągi nie wrócą do Bogatyni. https://www.nakolei.…
-
#9
wasiukibic
(2025-09-15 19:20:22)
https://gazetawrocla… Czekam na głos ze strony UMWD i starosty powiatu zgorzeleckiego, ale i tak cieszy, że samorządowcy walczą.
-
#10
Paweł Niedomagała
(2025-09-16 10:56:26)
Parafrazując klasyka: Przecież to megalomania. Po co nam rewitalizacja linii ze Zgorzelca do Bogatyni, skoro mamy nieco dalej już zrewitalizowaną linię z Görlitz do Zittau?
-
#11
Błażej Kopka
(2025-09-16 11:44:05)
Znany publicysta kolejowy - Karol Trammer - na łamach "Krytyki politycznej" wskazuje, że miasta/rejony, które wypadają z programu Kolej+ (Bogatynia, Turek, Jastrzębie Zdr.) to silne bastiony pis (czy też cytując premiera: "tam gdzie zje...y są"), zatem decyzje te mogą mieć charakter polityczny.
-
#12
Leonia
(2025-09-16 20:15:38)
Znany (a w jakich kręgach ?) publicysta i takie niedorzeczności (!), wystarczy przecież spojrzeć do wyników wyborów z października 2023 r. na oficjalnej stronie PKW. A powtarzanie ich tu na OBK, bez sprawdzenia, w dodatku pisząc na końcu kompletną bzdurę, to grube nieporozumienie. Z tego, co wszyscy wiedzą (no chyba jednak nie wszyscy, patrząc na powyższy wpis), bastion PiS to miejsce (gmina, miasto), gdzie partia ta ma procentowo tylu zwolenników, że wygrywa w cuglach i rządzi samodzielnie bez większego problemu. Takie bastiony PiS są np. na Podkarpaciu, czy w Lubelszczyźnie. Ale dla tych, którym nie chce się sprawdzać, linki poniżej.
1. Bogatynia. Wyniki na stronie PKW https://sejmsenat202… czyli PiS 39%, dawna opozycja KO, Lewica, Trzecia Droga 30 + 11 + 8 = 49%. I mały komentarz dziennikarski do porażki PiS https://wpolityce.pl…
2. Turek. Wyniki na stronie PKW https://sejmsenat202… czyli PiS 37%, dawna opozycja 28 + 15 + 11 = 54 %, dalszy komentarz zbędny, zaiste bastion, tylko kogo ?
3. Jastrzębie Zdrój. https://sejmsenat202… czyli PiS 43%, dawna opozycja 27 + 10 + 8 = 45%. Tu wynik właściwie wyrównany, no ale pisanie o bastionie to totalna bzdura, i wiedzą to wszyscy, bo za bastiony danej partii uważa się te miejsca, w których zdobywa ona ponad 50% głosów. -
#13
wasiukibic
(2025-09-17 10:24:20)
Tajemnicą poliszynela jest to, że Jastrzębie upadło, bo odtwarzanie toru w śladzie dawnych linii kolejowych w obecnej dobie mija się z celem. Tukej niezbędne jest tak naprawdę puszczenie toru w nowym śladzie, co będzie kosztowało zapewne miliony monet, stąd dyplomatycznie przesunięto tą inwestycję do CPK, bo tam 100 baniek w lewo, czy w prawo nie będzie tak bolało, jak w ramach Kolei+. Turek od początku był chybioną koncepcją, bo robienie ogryzka, zamiast linii łączącej np. Konin z Kaliszem (jak to planowano jeszcze w latach 70. XX wieku) mijało się z celem. Co do Bogatyni, to można gdybać. Rozpatrywanie remontu linii w kontekście codziennych dojazdów do Wrocka jest absurdem, poza dojazdami pt. wyjazd w niedzielę, powrót w piątek. Tam potrzeba sprawnej, codziennej komunikacji do Zgolca. Poza tym nie wiem, czy do tego projektu cichego zastrzeżenia nie wniosła kopalnia i elektrownia, bo linia na pewnym odcinku przebiega przez ich teren. Z polityką bym się tak nie rozpędzał, bo owszem, zarówno poprzednia, jak i obecna władza ma swoich pupilków (trzeba propagandowo wspomóc swoich, żeby później można się było pochwalić w mediach), ale i też bym specjalnie z tym nie dramatyzował. Wrocław niby jest od lat bastionem platfusów i kolejowo, poza remontem Głównego na Euro 2012 niewiele z tego ma, w porównaniu do Krakowa, Łodzi, Gopu, Trójmiasta, nie wspominając o Warszawce.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bogatynia