OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bogatynia

Ostatnia zmiana: 2025-09-06

Opis ogólny
Przystanek planowany był do odbudowy w ramach projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”. Finansowanie pochodzić miało z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” Ukończenie inwestycji planowane było na 2029 rok.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: "Bg" - zlikwidowana.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:6042
informacja pasażerska: Dynamiczna: brak;
Statyczna: zlikwidowano tablice peronowe.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  32,760 Mikułowa – Bogatynia (290/785/786/324)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #1) Paweł Niedomagała (2025-09-05 21:27:32)
    Informacja - chociaż bardzo lakoniczna - jest w swojej treści dość brutalna. A jakieś szczegóły ? Bo tu - w interiorze, czyli centralnej Polsce nic na ten temat nie wiadomo...
  • #5 Błażej Kopka (2025-09-06 16:57:23)
    Bogatynia, Jastrzębie Zdrój i Turek mają odwołane projekty. Każdy lokalny portal o tym informuje - choćby tu: https://www.zgorzele…
    Natomiast w tym materiale masz link do tekstu uchwały. Ale całe uzasadnienie przytoczyłem powyżej.
  • #6 (odp. na #5) Paweł Niedomagała (2025-09-06 21:53:26)
    Dzięki za info. O zaniechaniu budowy (od podstaw) kolei do Turku było wiadomo już blisko rok wcześniej. Natomiast o Bogatyni dowiedziałem się teraz. Komentarze pod artykułem zamieszczonym w www.Zgorzelec.info mówią same za siebie.
  • #7 Błażej Kopka (2025-09-07 01:24:22)
    No ale są pociągi wodorowe w województwie już - województwo prze naprzód!!
  • #8 R. Kotowski (2025-09-11 15:23:50)
    Nie będzie kolei do Bogatyni? Władze Bogatyni i mieszkańcy protestują przeciwko wykreśleniu z programu „Kolej +” rewitalizacji nieczynnej linii kolejowej łączącej Zgorzelec z Bogatynią. To oznacza, że pociągi nie wrócą do Bogatyni. https://www.nakolei.…
  • #9 wasiukibic (2025-09-15 19:20:22)
    https://gazetawrocla… Czekam na głos ze strony UMWD i starosty powiatu zgorzeleckiego, ale i tak cieszy, że samorządowcy walczą.
  • #10 Paweł Niedomagała (2025-09-16 10:56:26)
    Parafrazując klasyka: Przecież to megalomania. Po co nam rewitalizacja linii ze Zgorzelca do Bogatyni, skoro mamy nieco dalej już zrewitalizowaną linię z Görlitz do Zittau?
  • #11 Błażej Kopka (2025-09-16 11:44:05)
    Znany publicysta kolejowy - Karol Trammer - na łamach "Krytyki politycznej" wskazuje, że miasta/rejony, które wypadają z programu Kolej+ (Bogatynia, Turek, Jastrzębie Zdr.) to silne bastiony pis (czy też cytując premiera: "tam gdzie zje...y są"), zatem decyzje te mogą mieć charakter polityczny.
  • #12 Leonia (2025-09-16 20:15:38)
    Znany (a w jakich kręgach ?) publicysta i takie niedorzeczności (!), wystarczy przecież spojrzeć do wyników wyborów z października 2023 r. na oficjalnej stronie PKW. A powtarzanie ich tu na OBK, bez sprawdzenia, w dodatku pisząc na końcu kompletną bzdurę, to grube nieporozumienie. Z tego, co wszyscy wiedzą (no chyba jednak nie wszyscy, patrząc na powyższy wpis), bastion PiS to miejsce (gmina, miasto), gdzie partia ta ma procentowo tylu zwolenników, że wygrywa w cuglach i rządzi samodzielnie bez większego problemu. Takie bastiony PiS są np. na Podkarpaciu, czy w Lubelszczyźnie. Ale dla tych, którym nie chce się sprawdzać, linki poniżej.
    1. Bogatynia. Wyniki na stronie PKW https://sejmsenat202… czyli PiS 39%, dawna opozycja KO, Lewica, Trzecia Droga 30 + 11 + 8 = 49%. I mały komentarz dziennikarski do porażki PiS https://wpolityce.pl…
    2. Turek. Wyniki na stronie PKW https://sejmsenat202… czyli PiS 37%, dawna opozycja 28 + 15 + 11 = 54 %, dalszy komentarz zbędny, zaiste bastion, tylko kogo ?
    3. Jastrzębie Zdrój. https://sejmsenat202… czyli PiS 43%, dawna opozycja 27 + 10 + 8 = 45%. Tu wynik właściwie wyrównany, no ale pisanie o bastionie to totalna bzdura, i wiedzą to wszyscy, bo za bastiony danej partii uważa się te miejsca, w których zdobywa ona ponad 50% głosów.
  • #13 wasiukibic (2025-09-17 10:24:20)
    Tajemnicą poliszynela jest to, że Jastrzębie upadło, bo odtwarzanie toru w śladzie dawnych linii kolejowych w obecnej dobie mija się z celem. Tukej niezbędne jest tak naprawdę puszczenie toru w nowym śladzie, co będzie kosztowało zapewne miliony monet, stąd dyplomatycznie przesunięto tą inwestycję do CPK, bo tam 100 baniek w lewo, czy w prawo nie będzie tak bolało, jak w ramach Kolei+. Turek od początku był chybioną koncepcją, bo robienie ogryzka, zamiast linii łączącej np. Konin z Kaliszem (jak to planowano jeszcze w latach 70. XX wieku) mijało się z celem. Co do Bogatyni, to można gdybać. Rozpatrywanie remontu linii w kontekście codziennych dojazdów do Wrocka jest absurdem, poza dojazdami pt. wyjazd w niedzielę, powrót w piątek. Tam potrzeba sprawnej, codziennej komunikacji do Zgolca. Poza tym nie wiem, czy do tego projektu cichego zastrzeżenia nie wniosła kopalnia i elektrownia, bo linia na pewnym odcinku przebiega przez ich teren. Z polityką bym się tak nie rozpędzał, bo owszem, zarówno poprzednia, jak i obecna władza ma swoich pupilków (trzeba propagandowo wspomóc swoich, żeby później można się było pochwalić w mediach), ale i też bym specjalnie z tym nie dramatyzował. Wrocław niby jest od lat bastionem platfusów i kolejowo, poza remontem Głównego na Euro 2012 niewiele z tego ma, w porównaniu do Krakowa, Łodzi, Gopu, Trójmiasta, nie wspominając o Warszawce.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bogatynia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...