Korzybie
Ostatnia zmiana: 2025-07-31
Opis ogólny |
---|
2019-03-10 - Obecnie kończy się przebudowa linii 405, a wraz z nią również stacji Korzybie, która po remoncie zostanie przystankiem osobowym z jedna krawędzią peronową. Trwa rozbiórka resztek pozostałej jeszcze infrastruktury torowej i rozjazdów. Zlikwidowano połączenie z linią nr 212, rozbierane są stare perony. Korzybie było kiedyś węzłem kolejowym. Rozchodziły się tutaj linie do Słupska, Szczecinka, Polanowa (rozebrana w 1945), Sławna (rozebrana w 1997) oraz Bytowa - zamknięta w 1991 roku z powodu złego stanu technicznego szyn (oryginalny Krupp!) 13 lipca 2010 roku ok 600m od tej stacji w kierunku Kęplic zderzyły się czoło dwa pociągi osobowe relacji Słupsk-Szczecinek i Szczecinek-Słupsk. W wyniku wypadku rannych zostało 37 osób w tym 5 ciężko. (info: Kapusta Wojciech). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: |
2019: rozebrano są, niezdatne do eksploatacji Dodatkowe tory rozebrano, pozostały tylko dwa, umożliwiające krzyżowanie szynobusów na trasie Słupsk - Szczecinek. (info: Michał Pietrusiński, 12-09-2012) |
|
budynki dworcowe: | 2019: zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: |
2019: Lokomotywownia już nie istnieje. przed 2016-09: Lokomotywownia jest zdewastowana, z obrotnicy pozostał tylko lej a wieża ciśnień jest zamknięta i nie da się na nią wejść. (info: Wojciech Witulski) |
|
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę nad peronem | |
semafory: | 2019: świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Kr od strony Bytowa/Sławna/Słupska zlikwidowana Kr w budynku dworca zlikwidowana Kr1 od strony Miastka zlikwidowana |
|
wieża wodna: | 2012-11: Dwuzbiornikowa wieża wodna stoi ok. 410 m na pd od budynku dworca, (info: Bolesław Wojtyniak). | |
perony: |
2019: jeden peron jednokrawędziowy dawniej: Perony: 3 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
HAFAS:5101875 IBNR:508 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Korzybie – Darłowo (418) | ||
79,190 | Grzmiąca – Korzybie | ||
72,185 | Lipusz – Korzybie (212) | ||
152,558 | Piła Główna – Ustka (405) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK212 | |
ul. Łętowska |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-04-06 22:03:52)
Aci, ja rozumiem postawę władz bytowskich. Dlaczego państwo wyręcza się samorządowymi środkami celem odbudowy linii kolejowej, którą samo zaorało? W dodatku przewidywane koszty odbudowy za 1 km linii są olbrzymie, znacznie większe, niż np. linie rewitalizowane przez DSDiK. Jak Ci chuligan wybiję szybę w oknie, to też będziesz pokrywał część kosztów i jeszcze uzasadniał, że trzeba wstawić nową? Niech sobie w żyć wsadzą taką łaskę.
-
#5
(odp. na #4)
ACdVL (Andrzej)
(2021-04-06 22:33:44)
Toteż - jak wielokrotnie słusznie tu powtarzałeś - tymi właśnie kwestiami powinny się zajmować odpowiedzialne jednostki - w tym wypadku PLK, wszak jaki jest cel istnienia tejże spółki, jak nie budowa/odbudowa/remont infrastruktury kolejowej, a także odpowiednim jej zarządzaniem (w ostatnich kilkudziesięciu latach było ono więcej niż nieodpowiednie, bo naganne), chyba że coś przegapiłem? Jak jednak wszyscy wiemy, PLK wszystko ma w nosie i robi tylko to, co "rząd" każe. A że ludzie chcieliby rewitalizacji tej czy innej linii? E tam, pierdołki pospólstwa, co tam pospólstwo, liczy się nasze (czyli góry) jestestwo i bizancjum. Z drugiej strony - wszystkie zainteresowane strony mogłyby usiąść do stołu i postarać się o kompromis. Czy to tak trudne do wykonania? To chyba nie jest Heraklesowa/Herkulesowa - albo Syzyfowa - praca - dyskusja nad kompromisem?
-
#6
113
(2021-04-07 12:59:26)
@wasiukibic: O wiele lepiej byłoby, gdyby reaktywowano ruch pasażerski na odcinku Lipusz - Bytów, wraz z łącznicą nr 738, gdyż są w o wiele lepszym stanie niż Bytów - Korzybie. Przy niewielkich środkach można byłoby uruchomić ruch pasażerski obsługiwany przez Polregio lub SKPL. Ruch z Bytowa w kierunku Lipusza byłby bardziej opłacalny, z uwagi na to, że kursy mogłyby odbywać z Kościerzyny, która jest większa od Miastka czy Korzybia.
Jestem za żeby odcinek Bytów - Korzybie został reaktywowany, ale zanim do tego dojdzie minie trochę czasu, a o wiele lepiej mieć na uwadze do reaktywacji ruchu pasażerskiego odcinek Lipusz - Bytów, wraz z linią kolejową nr 738. Można też w przyszłości pomyśleć o linii kolejowej nr 237 jeżeli połączenia do Lęborka staną się opłacalne. -
#7
(odp. na #5)
wasiukibic
(2021-04-07 21:58:17)
Aci, a mnie wcale nie zdziwi, jeżeli Racibórz - Racławice Śląskie spali na panewce. Nie rozśmieszaj mnie z tym PLK, bo oni jak wywalą kosztorys na tą linie, to zaś wyjdą jakieś sumy z kosmosu, jak w przypadku Dzierżoniów - Bielawa, kerę wycenili na 100 melonów (słynna mapka Matołusza). Czas wreszcie skończyć z tym przeświadczeniem, że wszystko w Polsce musi być państwowe, czego przykładem są reaktywacje dokonywane siłami DSDiK, które - o ironio - nie może być dysponentem środków na remonty linii. Podobnie jak stowarzyszenia, które zarządzają wąskotorówkami. Ładnie to sobie cwane gapy wykoncypowały - cała kasa będzie się kręcić w kółeczku wzajemnej adoracji.
# 113 odnośnie sensu reaktywacji Bytów - Korzybie nie będę polemizował z miejscowym, bo zapewne masz znacznie większą wiedzę w tym temacie, niż ja. Chodziło mi raczej o zasadę wysługiwania się kimś w naprawie własnych błędów i jeszcze oczekiwanie za to oklasków, bądź też zwalanie winy na "tamtych". -
#8
Kaszub
(2021-04-07 22:36:32)
Tak jak mówi wasiukibic ja również po jedno nie dziwię się władzom Bytowa - ładować kasę w projekt z bardzo małą szansą realizacji, potem ludzie powiedzą, że tą kasę przetrwonili na "papierki" i nic z tego nie wynikło. Ale.... mogli jednak się dołożyć i zrobić choć projekt - byłoby na przyszłość.
@113 - moje marzenie, by tą linię odbudowano - wszak odcinek od Lęborka do Cewic istnieje i jest raz na ruski rok używany, to już prawie 17 km (a od Lęborka do Maszewa około 11km nawet wyremontowany na glanc). Ile to ja razy śniłem o pociągach do Łeby nie tylko poza sezonem, o możliwości dojazdu koleją do Sierakowic i Kartuz, i oczywiście o linii do Bytowa... Ale niestety to nierealne, Lębork to taka większa dziura więc opłacalne to by to nie było za grosz, ale główna przeszkoda - na trasie do Bytowa znajduje się kilka pokaźnych rozmiarów wiaduktów, a raczej to co z nich zostało jak je niemiaszki wysadziły. Odbudowa tego to byłyby horrendalne koszty - skoro remont 24 km Bytów-Lipusz nasi rodzimi wsieksperci wyceniają na 500 baniek - gdzie jeśli dobrze pamiętam po drodze nie ma nawet choćby jednego większego wiaduktu czy mostu to strach myśleć ile by wyliczyli na linię Lębork-Bytów, pewnie z 2 miliardy pesos... :D Nie mam bladego pojęcia skąd oni biorą takie kwoty... Linia jednotorowa bez druta...
Będąc realistą chciałbym chociaż dożyć reaktywacji linii Lębork-Kartuzy, było swego czasu o tym głośno, potem stopniało tylko do Kartuzy-Sierakowice a teraz i to nie jest pewne. Ehh... pomarzyć piękna rzecz -
#9
(odp. na #7)
ACdVL (Andrzej)
(2021-04-07 22:41:35)
Wasiu, znowu mądrze prawisz, jest więc pytanie: jaki jest sens istnienia tejże wymienionej przeze mnie spółki, którą można zwać: polskie lenie kolejowopodobne? Jaki, pytam się, poza trzepaniem ciężkiej kasy i totalnym braku dbałości o to, co ma w swoim zarządzaniu? Ciśnie mnie się słowo: żaden, bo - po nas choćby potop, taką maksymę stosuję w tym całym PLK. Przepraszam za mały merytoryzm, ale mamy tak niestabilną sytuację w PL, że człek jest już zmęczony i zirytowany..
-
#10
(odp. na #6)
ACdVL (Andrzej)
(2021-04-07 22:46:29)
Dobrze, że kolega wspomniał o SKPL. Ciekawym, czy ta spółka mogłaby w rychłej przyszłości zastąpić Arrivę. Wygląda na dobrze się zapowiadającą, z już dość licznym taborem i całkiem solidnym zapleczem. Jednak chyba trzeba byłoby poczekać jeszcze trochę.
-
#11
113
(2021-04-09 18:41:19)
@wasiukibic: Ja ustalam tylko fakty. Zresztą niedawno odcinek Lipusz-Bytów był obsługiwany przez SKPL który realizował zarówno połączenia towarowe jak i pasażerskie składające się z motoraka 810 oraz lokomotywy i jednego wagonu 102A. Ostatnio SKPL zakupiło DM90 z Holandii i całkiem możliwe, że przewoźnik będzie w przyszłości realizował kursy do Bytowa z pojazdami tego typu, ale potrzebne są do tego środki na ich naprawę. Na realizację połączeń Bytów - Lipusz/Kościerzyna przewoźnik potrzebuje też odpowiedniej ilości taboru aby mógł stanowić rezerwę na wypadek nieprzywidzianych zdarzeń (awaria, uszkodzenie po wypadku itp) oraz żeby mógł realizować kursy przejazdu zgodnie z rozkładem jazdy.
Co do linii kolejowej nr 177/294 (Racibórz - Racławice Śląskie) to zależy od tego jak będzie prezentował się projekt, oraz czy będą na to fundusze. Bo jeżeli projekt będzie mizerny to na pewno skończy się tylko na planach (nie będę się tutaj wypowiadał, bo to jest inny temat).
@Kaszub: Nie wiem skąd takie wyliczenia, ale na obecną chwilę odbudowa odcinka z Bytowa do Cewic jest mało prawdopodobna. Tutaj potrzebny byłby dokładny plan przebiegu budowy wraz z przystankami, stacjami i mijankami i inną niezbędną infrastrukturą kolejową. I co najważniejsze potrzebne byłby konsultacje społeczne jak i firm, czy rzeczywiście taka linia miałby sens. Trzeba byłoby pomyśleć o tym w przyszłości, ale najpierw kluczowa jest 212-tka.
@ACdVL: Czy zastąpić Arrivę. W przyszłości może się uda w sektorze kolejowym, ale obecnie to średnio prawdopodobne. -
#12
(odp. na #11)
wasiukibic
(2021-04-09 18:50:28)
#13 113 Przyjmuję te fakty do wiadomości i nie podważam ich.
-
#13
Artur Labudda
(2022-11-27 01:12:35)
Bardzo ciekawy materiał, przedstawiający miedzy innymi stacje Korzybie oraz nieistniejącą już infrastrukturę tejże stacji.
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Korzybie