OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gorzów Wielkopolski Zieleniec

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Semafor z kierunku Rudnicy sprawny, tor nie jeżdżony. Urządzenia SRK mechaniczne sterowane z budynku stacji, maszyna wajchowa Siemensa, naprężacze na zewnątrz. (info: Przemysław Biały, 2008-02-15)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Budynek całkowicie nowy wybudowany na początku lat 90 XX wieku.
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: Trwa modernizacja sygnalizacji na stacji. Uruchomione są semafory świetlne a kształtowe są unieważnione. (info: Piotr Geremek, 07-03-2012)
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5101321
IBNR:8126
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  69,757 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski (367)  
  0,000 Gorzów Wielkopolski Zieleniec – Chyrzyno (414)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łagodzin (lubuskie) 2,17 km
Gorzów Wielkopolski Karnin (lubuskie) 2,46 km
Gorzów Wielkopolski Zamoście (lubuskie) 3,59 km
Gorzów Wielkopolski Wschodni (lubuskie) 3,68 km
Wawrów (lubuskie) 4,48 km
Gorzów Wielkopolski (lubuskie) 4,66 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gorzów Wielkopolski Zieleniec

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...