Wieliczka Park
Ostatnia zmiana: 2025-09-04
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Przystanek kolejowy przez który kursuje pociąg podmiejski relacji Kraków Główny - Wieliczka Rynek (info: Sylwia, 2008-01-28) Budynek nastawni ND Wieliczka nieczynny. (info: Łukasz, 10-09-2009) Obecnie trwa ostra modernizacja. Tory dodatkowe rozebrane, peron zlikwidowany, przesunięty i zrobiony prowizorycznie na wysokości nieczynnej nastawni dysponującej. Czeska firma GJW Praha skutecznie wykonuje modernizację linii i przygotowuje już się pod budowę nowych torów i peronów. (info: Łukasz, 18-11-2011) Opis infrastruktury: ND Wieliczka, urządzenia mechaniczne scentralizowane. Nastawnia piętrowa. Urządzenia sprawne do pracy, jednak unieruchomione. Szynobus jadący do Wieliczka Rynek jedzie przez rozjazdy, które zamknięte są na zamek i zasponowane. W planach jest usunięcie tych zwrotnic i wstawienie prostego toru. (info: Łukasz, 10-09-2009) Stacja "Wieliczka Kopalnia" ma po modernizacji być sterowana zdalnie. (info: Łukasz, 18-11-2011) Semafory Świetlne : A2 , H2 , C2 , D , B2 , F2 , E , E2 Tarcze manewrowe świetlne : Tm1(stoi do dziś przy torze 8) , Tm2 ( zlikwidowana podczas likwidacji bocznicy " Żupa Solna " (info: MACIEK WIELICZKA, 05-01-2012) Nastawnia Dysponująca WL zamknięta oraz wyłączona z ruchu pociągów. Rozjazdy przeznaczone do kasacji (od 2011) natomiast od 2001 do 2011 ustawione na drogę przebiegu na tor 12 przy wjazdach oraz wyjazdach pociągów nie uczestniczyły semafory gdyż zostały one zamknięte i wygaszone. Są tory odstawcze, peron z dwoma krawędziami oraz nowe semafory świetlne (info: Mateusz Rozmus, 18-05-2012) Obecnie jeden peron z dwoma krawędziami. Zbudowano tory odstawcze i odtworzono semafory świetlne sterowane z nastawni w Bieżanowie Wyjazdowe w kierunku Wieliczki Kopalni i Wieliczki Bogucic i wjazdowe od Wieliczki Bogucic i Wieliczki Kopalni. Stary peron oraz tory z wyjątkiem jednego (przy dawnym peronie 1 (przy budynku stacji) (info: Mateusz Rozmus, 22-05-2012) Istniała niewielka parowozownia kopalni. (info: MK_MK, 03-07-2012) Tory odstawcze (nie są pod siecią) oraz żeberko, wszystko kierowane z nastawni Kraków Bieżanów (info: Mateusz Rozmus, 22-08-2013) Opis budynków: Budynek kolejowy zamknięty. (info: Weronika Migdał, 2008-01-27) Przy stacji znajduję się budynek nastawni dysponującej w stanie dobrym (info: Sylwia, 2008-01-28) Nastawnia piętrowa, strasznie zapuszczona, na dole siłownia (napinacze). Pulpit dodatkowy do wyświetlania sygnałów, oraz nadal sprawna centralka telefoniczna. Po zrobieniu oględzin w ciągu około godziny nastawnię można przywrócić do życia i wszystkie zwrotnice przestawiać, aparat blokowy również sprawny. (info: Łukasz, 10-09-2009) Budynek Stacyjny : Przeznaczony do celów mieszkalno-handlowych. Mieści się w nim magazyn firmy zajmującej sie oknami natomiast na górze budynku tam gdzie kiedyś była noclegownia dla załóg parowozowych mieszkają ludzie. Magazyny: Jeden stoi pusty i zdewastowany, natomiast w drugim do 2011 r był jako zakład pracy "Kapsik s.c". Nastawnia Dysponująca: Skrót nazwy posterunku - WL, nastawnia jest piętrowa mechaniczna, zdatna do działania urządzenia na niej są zablokowane oraz wyłaczone. Budynki inne: Budynek 1: Dawny budynek Sekcji Drogowej jest zaadaptowany jako budynek mieszkalny, mieszka w nim pracownik kolei (Tormistrz) Pan Nowak. Budynek 2: Zaadaptowany jako budynek mieszkalny w nim dawniej była kuchnia i jadalnia dla pracowników stacyjnych (info: MACIEK WIELICZKA, 05-01-2012) Nastawnia Dysponująca WL zamknięta oraz wyłączona z ruchu pociągów. Rozjazdy przeznaczone do kasacji (od 2011) natomiast od 2001 do 2011 ustawione na drogę przebiegu na tor 12 przy wjazdach oraz wyjazdach pociągów nie uczestniczyły semafory gdyż zostały one zamknięte i wygaszone. Ze starej infrastruktury stacyjnej pozostała ruina magazynów i zdewastowany budynek stacji, który wpisany jest do rejestru zabytków i ma być remontowany. Stary peron został rozebrany tak samo jak obydwie nastawnie wraz semaforami. (info: Mateusz Rozmus, 22-05-2012) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, częściowo zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | czynny | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: rozebrane |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5103959 IBNR:3323 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze peronowe, megafony i zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
4,741 | Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (109) | ||
Wieliczka – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wieliczka Park