OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowa Wieś Legnicka

Ostatnia zmiana: 2017-01-27

Opis ogólny
Opis ogólny: Tory stacyjne zdeelektryfikowane. Pozostały bramki. Z zamkniętej stacji odchodzi używana bocznica do stacji paliw i rozkradziona do legnickiego lotniska. Odcinek w kierunku p.o. Legnica Piekary na pewnej części, w obrębie dawnej stacji nigdy nie był zelektryfikowany ze względu na zlokalizowany obok pas startowy. Pociągi elektryczne przejeżdżały go siłą rozpedu. Z tego względu semafor wjazdowy od Legnicy był przesunięty znacznie przed okręg zwrotnicowy - aby nie zatrzymać pociągu na odcinku niezelektryfikowanym. (info: Łukasz Cielecki, 2005-08-26)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
górna część zamieszkana
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102499
IBNR:6299
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  277,642 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Legnica Piekary (dolnośląskie) 2,98 km
Legnica Wschód (dolnośląskie) 4,19 km
Legnica Północna (dolnośląskie) 4,69 km
Legnica (dolnośląskie) 4,69 km
Wielkie Piekary (dolnośląskie) 5,55 km
Przybyłowice (dolnośląskie) 6,12 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nowa Wieś Legnicka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...