Miłkowice
Ostatnia zmiana: 2024-10-18
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Kasa była czynna do ok 2001-2002 r., budynek dworcowy używany chyba tylko na piętrze. Parter zdewastowany, do 2003 była tam poczekalnia, obecnie wejścia są zaspawane. (info: konik23) --- Nowy peron nr 2 wraz z nową głowicą rozjazdową od strony Legnicy w stronę Chojnowa. W tej chwili wyjazd z tych kierunków odbywa się po prostej, a nie jak dawniej "na krzywo" Vmax = 40 km/h:) Rozpruty jest tor nr 1 w kierunku Chojnowa wraz z peronem, które to szykowane są do modernizacji. (info: grzesiek niewiadomski, 2005-07-01) --- Stacja towarowa zwana "Bramą do Legnicy", znajduje się na zachód od tego dolnośląskiego miasta. Tutaj zbiegają się dwie bardzo ważne linie kolejowe o znaczeniu międzynarodowym: z Forst i z Görlitz. (info: wasiukibic, 2007-06-13) Miłkowicki węzeł kolejowy zaliczał się kiedyś do jednych z największych w kraju (chyba 3 miejsce). Znajdywała się tu parowozownia po której na dzień dzisiejszy śladu nie zostało, dawna wagonówka na której terenie znajdywały się biura i przeróżne warsztaty napraw, myjnie wagonów i kanały przestały istnieć w kwietniu 2010 roku. Koleje Dolnośląskie posiadają tam swoją bazę serwisową lecz zajmują tylko pół hali wagonowej. Pozostałe budynki są puste i powoli niszczeją. Miłkowice są nazywane do dnia dzisiejszego nie wsią tylko osiedlem kolejowym. Kiedyś cała miejscowość pracowała w tutejszym przemyśle kolejowym lecz niestety teraz są to tylko miłe wspomnienia. info:Jarosław Lizak Opis infrastruktury: Z powodu znacznego zmniejszenia ruchu towarowego część nastawni (zwłaszcza obsługujących grupy torów i górek rozrządowych) została wyłączona z użytku. Na stacji nie odbywa się już rozrząd wagonów, a nad niektórymi torami zdemontowano sieć trakcyjną. (info: wasiukibic, 2007-06-13) Opis budynków: Lokomotywownia znajdująca się w północnych rejonach stacji została zbudowana w drugiej połowie lat 30. i była przewidziana do stacjonowania lokomotyw elektrycznych. Niestety, niemieckie plany elektryfikacji linii Wrocław - Legnica - Zgorzelec nie zostały zrealizowane (w okresie przedwojennym), a w miłkowickiej szopie prawdopodobnie nigdy elektrowozy nie stacjonowały. (info: wasiukibic, 2007-06-13) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Kiedyś było kilka nastawni wykonawczych, dysponująca, rewidencka, dróżnika. Dzisiaj nie ma już żadnej a ruch prowadzony jest z LCS Bolesławiec. | |
wieża wodna: |
- pierwsza stoi ok. 380 m na pd-zach od budynku dworca kolejowego, przy torach; podobne wieże (dosyć popularne) są m.in. na stacjach Brzeg Dolny, Gwizdanów, Jelenia Góra, Lubsko, Wołów Złotoryja, - druga wieża wodna obsługująca kolejowe budynki wielorodzinne stoi przy ul. Proletariackiej 26 A, tj. ok. 150 m od torów kolejowych, (info: Bolesław Wojtyniak, 25-11-2011). - ok. 220m na wschód od budynku dworca w 1875r. wybudowano pierwszą (prostokątną) wieżę wodną. (info Przemysław Warczyński, 2022-01-14) |
|
perony: |
Perony: 4 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
HAFAS:5102263 IBNR:6271 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
74,572 | Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275) | ||
0,000 | Miłkowice – Jasień (282) | ||
Wielkie Piekary – Miłkowice (296) | |||
3,766 | Jezierzany – Miłkowice (775) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK296 | |
Koniec LK75 | |
Początek LK282 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Miłkowice