OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zamość

Ostatnia zmiana: 2017-07-04

Opis ogólny
Opis ogólny: Niezwykle uprzejma (?) pani kasjerka przychodzi do pracy pół godziny przed pierwszym pociągiem (4.52 do Wrocławia) i pracuje w takim tempie, że jak jest dużo ludzi, to część kupuje bilet już w pociągu, u kierownika... (info: Adam Kamiński, 2005-09-09)

Z 22/23.04.2006 spaliła się zamojska wieża ciśnień. Prawdopodobne jest podpalenie. Mówi się też o tym że to samo PKP postanowiło się jej pozbyć. (info: Hubert Budzyński, 2006-04-26)

Stacja położona jest wprost fatalnie: daleko od centrum miasta i nowych osiedli mieszkaniowych zlokalizowanych dokładnie po przeciwnych stronach miasta. Dokładnie po przeciwnej stronie miasta znajduje się również dworzec PKS (najważniejszy na Zamojszczyźnie) oraz "busowy". Sytuacje pogarsza również fakt bardzo słabo rozwinięta sieć kolejowa (np. brak połączenia z Tomaszowem Lubelskim) Wszystkie te czynniki sprawiają, że ruch podmiejski praktycznie zamarł. Jest to sytuacja kuriozalna biorąc pod uwagę wielkość i rangę miasta. Stacja żyje właściwie tylko dzięki trzem dalekobieżnym pociągom (2 do Wrocławia i jeden do Kostrzyna), ciekawe jak długo jeszcze... (info: wasiukibic, 2007-07-26)

Od 06.09.2009 przestały w ogóle dojeżdżać pociągi. Według PKP z powodu braku chętnych. (info: endrju, 13-05-2010)

Opis infrastruktury: Semafory wjazdowe świetlne, pozostałe semafory i tarcze - kształtowe. Od stacji odchodzi bocznica kolejowa w kierunku złomowiska i magazynów - nieużywana i coraz bardziej zdekapitalizowana. (info: wasiukibic, 2007-07-26)

Bocznica wychodząca na zachód od stacji została rozebrana - posiadacza zakładów leżących na jej trasie ostatecznie zrezygnowali z transportu kolejowego. (info: wasiukibic, 2007-12-30)

Wymieniono nawierzchnię peronową - kwadratowe płyty chodnikowe zastąpiono nawierzchnią z szarych i czerwonych puzzli. (info: wasiukibic, 14-04-2009)

dużo budynków między innymi magazyny rampa 2 nastawnie lokomotywownia budynek dworca duża bocznica (info: kamil, 03-04-2012)

W maju 2013 otwarto poczekalnie. (info: Kamil, 12-08-2013)

Opis budynków: Obie nastawnie piętrowe, położone na krańcach stacji. Obie czynne. Na przeciwko nastawni przy wyjeździe na Hrubieszów znajduje się hala używana przez drogowców. Budynek dworca murowany, piętrowy, zadbany. (info: Karol Romaniuk, 2007-09-23)

W budynku pomieszczenie służą kolejarzom. Poczekalnia niedostępna dla podróżnych. (info: SX, 10-08-2011)

lokomotywownia w stanie zewnętrznym dobrym w środku najpewniej zaniedbana

budynek dworca w dobrym stanie poczekalnia zamknięta (info: kamil, 03-04-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana w stanie dobrym
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: Wieża wodna całkowicie spłonęła 23 kwietnia 2006. Podpalona przez nieletnich sprawców (info: Marek Kosmala, 11-11-2008)
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100147
HAFAS:5104366
IBNR:254
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  8,937 Zawada – Hrubieszów Miasto (72)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Zamość Wąskotorowy (lubelskie) 0,06 km
Zamość Starówka (lubelskie) 2,64 km
Nowa Osada (lubelskie) 2,85 km
Mokre (lubelskie) 3,80 km
Zamość Wschód (lubelskie) 4,19 km
Zamość Północny LHS (lubelskie) 4,59 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zamość

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...