Zawada
Ostatnia zmiana: 2019-05-30
Opis ogólny |
---|
Opis infrastruktury: Jest jeszcze 2 peron, ale tor przy nim został częściowo rozebrany. (info: Karol Romaniuk, 2006-08-26) Stacja po przebudowie. Sygnalizacja świetlna nowa. Głowica południowa napędy zwrotnic elektryczne. Głowica północna - zwrotnice ręczne obsługiwane przez dyżurnego ruchu. Dodatkowo dyżurny ruchu ma pod swoją opieką 2 semafory osłonne na LHS-ie (1520 mm) które to osłaniają skrzyżowanie toru normalnego Zawada - Zamość z torem szerokim (info: Rysiek, 2007-08-21) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
2007-12-29: Tuż po świętach Bożego Narodzenia A.D. 2007 rozpoczęła się rozbiórka drewnianego budynku stacyjnego. Stał on zamknięty od czasu modernizacji stacji Zawada w 2005 kiedy zlikwidowano w budynku dworca pomieszczenie dyżurnego ruchu a całość sterowania stacją skoncentrowano w dawnej nastawni wykonawczą ZD 1 (stojącej przy wschodniej głowicy stacji) przemianowując ją na nastawnię dysponującą. Zlikwidowano i zburzono również nastawnię wykonawczą ZD 2 stojącą przy zachodniej głowicy stacji. Jeszcze wcześniej, obok budynku dworca stał sobie na peronie kiosk Ruchu zlikwidowany około 2000 roku. (info: wasiukibic) 2005-11-12: Drewniany parterowy budynek stacyjny. (info: Karol Romaniuk) 2005-10-13: Kasa i poczekalnia otwarta przed odjazdem pociągów od 4.30 do 7.00 oraz od 16.30 do 20.00. (info: Jasiek) |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
EPA:5100843 HAFAS:5104255 IBNR:257 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
53,992 | Rejowiec – Hrebenne (– Rawa-Ruska) (69/471) | ||
0,424 | Zawada – Hrubieszów Miasto (72) | ||
0,569 | Zawada – Jarosławiec (83) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-09 00:26:20)
"Zbiór drożni ..." podaje, że lokomotywownia w Zawadzie istniała.
Przypuszczam, że została zlikwidowana (może nie fizycznie) dość szybko, być może jeszcze w czasach austriackich wraz z budową linii z Zamościa do Włodzimierza/Wojnicy, bo ów "Zbiór drożni ..." nie podaje istnienia wieży ciśnień i żurawia/żurawi. -
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2022-09-09 00:46:04)
Na pewno był trójkąt do obracania parowozów, z dość długim torem wyciągowym. Pozostały po nim ślady w terenie i na mapach.
-
#3
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-10 16:05:40)
Owszem istniał od czasów austriackich, ale związek trójkąta z parowozownią nie jest ścisły. Istniały trójkąty bez parowozowni (najbliższe to Bełżec, Rejowiec i Zamość), jakbym dobrze pogrzebał w kwitach, to nawet znajdzie się trójkąt w szczerym polu. Istniała masa parowozowni bez trójkątów i bez obrotnic. Tu jeszcze dochodzi systematyka parowozowni jako takich, co jest jeszcze bardziej zagmatwane.
-
#4
(odp. na #3)
subsens
(2022-09-10 23:54:48)
Podsunę z czapy: podradomska Kruszyna - tam był trójkąt, prawdopodobnie wojennej budowy i na użytek poligonu. Fajny temat, obarczony małą mitologią. Być może aż do czasu ostatniej przebudowy linii, w polu leżał mały odcinek północnego łuku. Ogryzek po wybudowaniu rozjazdu, a może czekający na alarmowe wbudowanie na użytek gospodarujących tam przed 1990 obcych wojsk.
-
#5
(odp. na #3)
wasiukibic
(2022-09-11 00:03:44)
W Bełżcu szopa istniała, w Zamościu też.
-
#6
(odp. na #5)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-11 18:24:16)
W Bełżcu lokomotywowni nie ma od prawie 100 lat, trójkąt to rzecz powojenna, od chyba 1955 r.
W Zamościu od 1933, do nie wiem kiedy istniała stacja trakcyjna, trójkąt istniał cały czas od 1917/18 r. -
#7
Karol Romaniuk
(2022-09-12 07:17:24)
Skąd ta data budowy parowozowni w Zamościu 1933? Pytam, bo mam datę budowy parowozowni w Chełmie - 1926. Tylko że żadnych dokumentów potwierdzających nie widziałem...
-
#8
(odp. na #7)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-12 18:00:06)
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Do 1933 w Zamościu była jednostanowiskowa parowozownia, od 1933 r. została zredukowana do stacji trakcyjnej.
W Chełmie istniała dwustanowiskowa parowozownia powstała OIDP na okoliczność uruchomienia linii Brześć - Chełm.
Schemat z 1938/39 wskazuje 15-stanowiskową parowozownię pomocniczą, 19 metrową obrotnicę oraz 17 metrową obrotnicę w stanie nieczynnym. Data 1926 r. jest prawdopodobna.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zawada