OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Grabów nad Prosną

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis ogólny: Tuż obok stacji wybudowano nowe rondo (w związku z obwodnicą Grabowa). Tory zalano asfaltem i postawiono kozły oporowe. (info: Adam Jarosz, 12-06-2011)

Opis budynków: -wieża wodna stoi ok. 570 m na pd-wsch)od budynku b. dworca (w kierunku Ostrzeszowa),,

- podobne wieże stoją m.in. na stacjach Gościkowo, Lewice, Nojewo,

- obejmy stalowe zabezpieczjące trzon wież można także zobaczyć na innych wieżach (Jawor, Lubsko, Otmuchów), październik 2012 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 12-10-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  21,111 Ostrzeszów – Namysłaki (383)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Bukownica Wielkopolska (wielkopolskie) 7,11 km
Namysłaki (wielkopolskie) 7,81 km
Godziętowy (wielkopolskie) 12,44 km
Ostragóra (wielkopolskie) 19,37 km
Rogaszyce (wielkopolskie) 19,48 km
Ostrzeszów (wielkopolskie) 20,26 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Grabów nad Prosną

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...