Ogólnopolska Baza Kolejowa

Żyrardów

Ostatnia zmiana: 2017-05-04

Opis ogólny
Dworzec kolejowy w Żyrardowie 9 sierpnia oddano do użytku po ponad dwuletnim remoncie. Odnowiona jest elewacja, wymieniony dach, instalacje: elektryczne, wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania, wybudowana kotłownia olejowa. W środku budynku odnowiono hol główny, kasowy oraz pasaż handlowy. Remont kosztował 3 mln zł, pieniądze wyłożyły PKP S.A. Na podstawie: http://zyrardow.naszemiasto.pl (info: Paweł Ukole, 2007-08-15)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Obecny budynek wybudowany ok. 1920 r. w stylu dworku polskiego, wg projektu arch. Romualda Millera. Poczekalnia ozdobiona 4 kolumnami w stylu jońskim. W latach 2006-07 przechodzi gruntowny remont. (info: Majki, 2007-02-02)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: małe wiaty przystankowe
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne, wyremontowane
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100811
HAFAS:5104415
IBNR:1566
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  43,141 Warszawa Centralna – Katowice (1)  
  Żyrardów – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Międzyborów (mazowieckie) 4,16 km
Korytów (mazowieckie) 6,12 km
Grabce (mazowieckie) 7,93 km
Marków (mazowieckie) 10,46 km
Sucha Żyrardowska (mazowieckie) 10,49 km
Szeligi (łódzkie) 10,95 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Żyrardów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...