OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pruszków

Ostatnia zmiana: 2016-09-13

Opis ogólny
Opis ogólny: Trzeba dodać, że wieża wodna jest i "nieużywana", i "zmienione przeznaczenie", bo tam się mieściło jeszcze coś innego, m. in. magazyn zbożowy i tego typu ciekawostki. Poza tym w liniach przechodzących przez Pruszków, na 447 jest tylko ruch pasażerski. Oczywiście może się po tej linii odbywać i ruch towarowy, w przypadku zamknięć i w innych sytuacjach, ale normalnie (i z założenia) tylko pasażerski. (info: Hubert Karol Bartoszewicz, 2005-03-14)
W 1875 roku wybudowano "linię fabryczną do Józefowa, stanowiącą odgałęzienie Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, długość jej liczać od środka dworca w Pruszkowie wynosi 7 wiorst i 466 sążni ros. Droga ta zbudowana została ze względu na przewidziany przewóz towarów do cukrowni i rafinerii >>Józefow<<, położonej w okręgu Błońskim, do cukrowni >>Leszno<<, do browaru w Radzikowie, a także na przewóz węgla do Błonia". Tory zostały rozebrane prawdopodobnie na przełomie lat 50 i 60-tych. W latach 90-tych po części nasypu poprowadzono tory z Błonia do budowanej EC Pruszków II w miejscowości Moszna. Jednak z powodu zarzucenia planów uruchomienia jednostki tory rozebrano w 2003 lub 2004 roku. (Adam Wojciechowski, cytat z książki 150 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej - Centralna Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych - Warszawa 1995)

Opis infrastruktury: Przy stacji jest 7 torów a dalej 8 lub 9 nie mogłem sie doliczyć 2 nieużywane z tych 9 (info: krzychu, 2005-11-20)Dwa tory odstawcze dla SKM wyremontowane w 2006 r. (info: Karol Romaniuk, 2007-06-12)

Podczas prac modernizacyjnych na trasie Skierniewice - Warszawa Włochy, przebudowano układ torowy, dodano rozjazdy we wschodniej części stacji, wybudowano nową nastawnię i rozebrano starą dysponującą Pr oraz wykonawczą Pr1 na zachodniej głowicy. Zamknięto przejazd kolejowy w ciągu ulic Działkowej i Błońskiej, nowy znajduje się niecały kilometr dalej, w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Stacja na obecną chwilę teoretycznie jest sterowana z Grodziska Mazowieckiego, przy dość częstej obsłudze miejscowej. Rozebrano tory 18 i 6, wyremontowano tor 33 biegnący wzdłuż rampy. Tory 1 i 2 zmodernizowano do prędkości 160 km/h, 3 i 4 czekają na remont, który ma odbyć się w 2016 roku. Wzdłuż linii postawiono długi ciąg ekranów akustycznych. (info: Oelka, 2016-01-20)

Opis budynków: Budynki w średnim stanie. (info: krzychu, 2005-11-20)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5100330
IBNR:431
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  15,891 Warszawa Centralna – Katowice (1)  
  15,891 Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)  
  0,000 Pruszków – Komorów (512)  
  Pruszków – Płochocin  
  Pruszków – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Pruszków (BSZ) (woj. mazowieckie) 1,60 km
Pruszków WKD (woj. mazowieckie) 2,09 km
Komorów (woj. mazowieckie) 2,53 km
Tworki (woj. mazowieckie) 2,70 km
Nowa Wieś Warszawska (woj. mazowieckie) 2,91 km
Parzniew (woj. mazowieckie) 4,02 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pruszków

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...