OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kozienice

Ostatnia zmiana: 2024-06-12

Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Cyprian Kruk (2019-10-15 16:46:55)
    Zastanawia mnie to, po co tego typu linie są elektryfikowane. To samo linie 80,84. A min Bydgoszcz Główna - Poznań Główny lub też pozostała część linii 25...
  • #2 Paweł Nowak (2020-11-13 01:18:40)
    Chodziło o dojazd do elektrowni i pociągi z węglem, które są ciągnięte przez tabor elektryczny. Z podobnego powodu elektryfikacji w swoim czasie doczekała się linia do Ostrołęki, a pozostałe główne linie na Mazurach i Podlasiu do tej pory nie.
  • #3 k. (2021-09-05 02:09:01)
    Tą linia nie jeździ się do elektrowni odbicie od linii do El-Ko jest w Janikowie, obecnie nieprzejezdne, demontaż torów Janików-Kozienice rozpocznie się lada dzień. A jako ciekawostkę podam, że tę linię (podobno) zelektryfikowano rok po jej zamknięciu .
  • #4 113 (2022-10-16 22:15:59)
    Zastanawia mnie po co zelektryfikowano ponad trzy kilometrowy fragment do stacji, która nie obsługiwała ruchu pasażerskiego? Tu był jakiś postój dla pociągów towarowych i zdawczych?

    W chwili obecnej aby reaktywować połączenia kolejowe do Kozienic i to bez miliardowych inwestycji można byłoby wybudować nowy dworzec koło przejazdu na ulicy 11 listopada i Piastowskiej, na linii kolejowej nr 77, gdzie byłoby bliżej do miasta i przy okazji bez konieczności budowy nowej linii do Działoszyna można byłoby stworzyć pociągi relacji Kozienice - Radom Główny, skąd mogłaby odbywać się przesiadka na pociąg do stolicy. Takie tanie rozwiązanie mogłoby być całkiem skuteczne.
  • #5 (odp. na #4) T P (2022-10-17 20:06:27)
    No faktycznie, nie trzeba wydawać miliardów aby przywrócić tu kolej
  • #6 #7 (2024-08-03 21:38:45)
    #113 tylko wtedy mogłyby stać się mniej rentowne pociągi Relacji Radom-Dęblin. To by skutkowało zmniejszeniem częstotliwości kursowania, szczególnie na odcinku Radom Główny - Bąkowiec.
    Zastanawia mnie tylko, czy było tam zadaszenie peronu, bo mam wrażenie, że tak.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kozienice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...