Kozienice
Ostatnia zmiana: 2024-06-12
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: kilometr od stacji czynne tory do elektrowni we świerżach górnych , jeżdzą przez nie pociągi towarowe z węglem . (info: adam, 2006-01-08) Patrząc na zdjęcia, trudno stwierdzić, że jest to peron. Powiedziałbym, że to dawna rampa załadowcza. (info: Bartek Jaszczur, 2007-08-04) Jakiś tydzień temu zaczęli zdejmować linie elektryczna. Tory kolejowe łączące z dawnymi zakładami na ulicy Przemysłowej zostały rozebrane. (rozkradzione) Oprócz tego miedzy Kozienicami a Bąaowcem są 2 stacje: Janikow i Słowiki. Oczywiscie dawno temu zakmniete. (info: J, 2008-12-29) Opis infrastruktury: Dużo zardzewiałych torów . Jeden peron . Stacja ze ślepymi torami (info: adam, 2006-01-08) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | Był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma, być może była | |
semafory: | świetlne nieczynne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
13,381 | Bąkowiec – Kozienice (76) | ||
Kozienice – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Cyprian Kruk
(2019-10-15 16:46:55)
Zastanawia mnie to, po co tego typu linie są elektryfikowane. To samo linie 80,84. A min Bydgoszcz Główna - Poznań Główny lub też pozostała część linii 25...
-
#2
Paweł Nowak
(2020-11-13 01:18:40)
Chodziło o dojazd do elektrowni i pociągi z węglem, które są ciągnięte przez tabor elektryczny. Z podobnego powodu elektryfikacji w swoim czasie doczekała się linia do Ostrołęki, a pozostałe główne linie na Mazurach i Podlasiu do tej pory nie.
-
#3
k.
(2021-09-05 02:09:01)
Tą linia nie jeździ się do elektrowni odbicie od linii do El-Ko jest w Janikowie, obecnie nieprzejezdne, demontaż torów Janików-Kozienice rozpocznie się lada dzień. A jako ciekawostkę podam, że tę linię (podobno) zelektryfikowano rok po jej zamknięciu .
-
#4
113
(2022-10-16 22:15:59)
Zastanawia mnie po co zelektryfikowano ponad trzy kilometrowy fragment do stacji, która nie obsługiwała ruchu pasażerskiego? Tu był jakiś postój dla pociągów towarowych i zdawczych?
W chwili obecnej aby reaktywować połączenia kolejowe do Kozienic i to bez miliardowych inwestycji można byłoby wybudować nowy dworzec koło przejazdu na ulicy 11 listopada i Piastowskiej, na linii kolejowej nr 77, gdzie byłoby bliżej do miasta i przy okazji bez konieczności budowy nowej linii do Działoszyna można byłoby stworzyć pociągi relacji Kozienice - Radom Główny, skąd mogłaby odbywać się przesiadka na pociąg do stolicy. Takie tanie rozwiązanie mogłoby być całkiem skuteczne. -
#5
(odp. na #4)
T P
(2022-10-17 20:06:27)
No faktycznie, nie trzeba wydawać miliardów aby przywrócić tu kolej
-
#6
#7
(2024-08-03 21:38:45)
#113 tylko wtedy mogłyby stać się mniej rentowne pociągi Relacji Radom-Dęblin. To by skutkowało zmniejszeniem częstotliwości kursowania, szczególnie na odcinku Radom Główny - Bąkowiec.
Zastanawia mnie tylko, czy było tam zadaszenie peronu, bo mam wrażenie, że tak.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kozienice