OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ostrzeszów

Ostatnia zmiana: 2014-05-04

Opis ogólny
Opis ogólny:

Lokomotywowni nie ma, ale była w okresie międzywojennym (1-stanowiskowa). Jest za to garaż drezyny z lat 80-tych wielki, jak lokomotywownia 1-stanowiskowa. Wieża wodna jest dzierżawiona przez Klub Motocyklowy. (info: Krzysztof Zawada)

W ramach umowy na stacji remontowany ma być peron I, przejście podziemne, wiata peronowa oraz nawierzchnia torowa i rozjazdy. Peron wraz z przejściem podziemnym ma zostać przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. źródło: http://naszestrony.info.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=351:milionowe-inwestycje-na-ostrzeszowskiej-kolei&catid=16:to-i-owo&Itemid=125

(info: Jakub Szczygieł, 02-05-2014)

Opis infrastruktury:

2 tory główne zasadnicze, 3 tory dodatkowe zelektryfikowane ponadto parę torów bocznych niezelektryfikowanych. Urządzenia przekaźnikowe typu PB. Semafory wyjazdowe 5komorowe - przygotowanie pod SBL która została zamontowana na tej linii tylko do Środy Wlkp. (info: Mateusz Matusik, 02-07-2008)

W danych podstawowych są podawane liczby : perony 2, krawędzie peronowe 3, w rzeczywistości istnieje jeszcze jeden peron przy budynku stacyjnym z jedną krawędzią , chociaż od dawna nieużywany jako peron (jest przejściem do tunelu na perony), ograniczony od toru płotkiem (patrz zdjęcie z maja 2009 r. autor P.K..– stacja Ostrzeszów). (info: Bolesław Wojtyniak, 17-06-2009)

Opis budynków:

Budynek stacyjny był i jest w pn-wsch części miasta i ma się dobrze. Kasa jest czynna od 5.00 – 20.40, pomieszczenie przed kasą musi obecnie wystarczyć jako poczekalnia. Pomieszczenia, które były poczekalnia i lokalem gastronomicznym są obecnie apteką. Przechowalnia bagażu i ekspedycja bagażowo – ekspresowa oraz punkt nadania i wydania przesyłek konduktorskich mieszczące się w budynku stacyjnym, zostały zlikwidowane w 2003 r. Wieża wodna z ciekawymi wzorami na części zbiornikowej i rzadko spotykaną ilością okienek na wieży, zaczyna popadać w ruinę, obecnie nie ma żadnego opiekuna. Dach pod szczytem (iglicą) jest obecnie wielkim gołębnikiem. Na dole, wewnątrz wieży zachowały się jeszcze szczątki armatury i pompy. (info: Bolesław Wojtyniak, 17-06-2009)

Budynek stacji w nie najlepszym stanie technicznym poczekalnia obok kasy biletowej czynnej w godz. 5:30‐13:20 przerwy: 9:50‐10:05; w dni robocze.

(info: Jakub Szczygieł, 02-05-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100557
HAFAS:5100223
IBNR:7338
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  58,109 Kluczbork – Poznań Główny (272)  
  0,000 Ostrzeszów – Namysłaki (383)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ostragóra (wielkopolskie) 3,00 km
Rogaszyce (wielkopolskie) 4,27 km
Niedźwiedź Wielkopolski (wielkopolskie) 8,62 km
Godziętowy (wielkopolskie) 9,52 km
Domanin (wielkopolskie) 10,87 km
Antonin (wielkopolskie) 12,60 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ostrzeszów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...