OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pólko

Ostatnia zmiana: 2025-08-21

Opis ogólny
Opis ogólny:

Zaasfaltowany przejazd na ul. Okrężnej (2008?) (info: Artur, 25-01-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zamknięty zdewastowany, pozbawiony całego wyposażenia wewnętrznego oraz drzwi i okien, które częściowo zamknięto płytami lub zamurowane; na budynku pozostały 2 napisy z nazwą stacji, jednak rozebrany został magazyn łączący się od zachodniej strony z dworcem. (info: Przemysław Warczyński, 2025-01-27)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Po w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna: wieża wodna powstała pod adresem Pólko 3 w latach 1900-1910 w odległości 50 m na wschód od dworca jako najwyższe piętro budynku mieszkalnego; pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. budynek został obniżony o piętro ze zbiornikiem wody spełniając już wyłącznie funkcję kolejowego budynku mieszkalnego; przez kilkanaście kolejnych lat z lewej strony drugiego piętra znajdowała się pozostałość wskaźnika poziomu wody; obecnie stan zewnętrzny budynku, na którym było piętro ze zbiornikiem jest średni z dwóch stron i dość dobry z pozostałych; stan wewnętrzny - nierozpoznany. (info: Przemysław Warczyński, 2025-01-27)
perony: Perony: 1 (były 2)
Krawędzie peronowe: 1 (były 2)
kody: IBNR:7399
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  20,032 Rokietnica – Skwierzyna (363)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Bart76 (2018-11-02 16:24:40)
    Perony pierwotnie były dwa, do dzisiaj są miejsca gdzie widać krawędż drugiego.
    Dodatkową ciekawostką może być nieistniejąca już "wieża cisnień". Był to zbiornik na jednym z budynków, rozebrany pod koniec lat '90.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pólko

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...