Zegrze Południowe
Ostatnia zmiana: 2024-12-13
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Stanisław1972
(2017-06-15 20:56:00)
Według "50 lat elektryfikacji PKP" w dniu 27.05.1972 ukończono elektryfikację odcinka Wieliszew - Zegrze (w ramach elektryfikacji trasy Warszawa Praga - Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz), stąd kikuty słupów rozebranej już trakcji elektrycznej na współczesnych zdjęciach omawianej linii. Trakcję musiano zdjąć zaraz po ostatecznym zamknięciu przewozów przez PKP na odcinku Wieliszew - Zegrze co nastąpiło w roku 2000. Ostatnie pociągi jeździły do Zegrza w 1994 roku. Według SRJP 1993/1994, który obowiązywał do 28.05.1994 z Legionowa docierało tu aż 14 pociągów (składów EZT) na dobę, które tego samego dnia, po kilkunasto/kilkudziesięcio-minutowym postoju w Zegrzu wracały do Legionowa. Wg SRJP 1993/1994 podróż z/do Wieliszewa trwała przeważnie 5-6 minut, z/do Legionowa 13-14 minut. W SRJP lato 1994 (obowiązującym od 1994-05-29 do 1994-09-24) ilość pociągów zmniejszono do 11 par, wg SRJP zima 1994 (obowiązującym od 1994-09-25 do 1995-05-27) tych par było nadal 11 lecz pojawia się już w nim groźnie brzmiąca informacja, że ruch może zostać zawieszony, a w zamian wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Na pewno tak też się stało w 1995 roku, bo w SRJP 1995/1996 w tabeli figuruje już literka A oznajmiająca, że na trasie Legionowo - Wieliszew - Zegrze jeżdżą już autobusy komunikacji zastępczej. Literka A (później piktogram autobusu) figurowały aż do SRJP 1999/2000. Później tabela 609 pozostała pusta. W 2000 r. zlikwidowano także zastępczą komunikację autobusową i definitywnie spisano na straty linię do Zegrza. Przypuszczam, że wówczas rozebrano siec trakcyjna, na której od 1994 zawieszony był ruch pociągów.
-
#2
(odp. na #1)
Darek Nowak
(2020-02-26 10:05:53)
Linia byłą zelektryfikowana, pamiętam to z l. 80 - tych gdy często jeżdziłem nad Zalew Zegrzyński.
-
#3
Tomek Janiszewski
(2022-02-14 12:48:03)
Ruch pasażerski systematycznie okrawano poczynając od 1991 roku, uwalono go całkowicie pod koniec 1994 roku, latem 1995 roku wisiały jeszcze pęta nad nieczynną linią, a rok później już ich nie było, przeszkadzały bowiem właścicielowi składu "Fermata".
-
#4
Tomek Janiszewski
(2023-06-01 14:08:53)
Pora uaktualnić dane: dodatkowe tory - są, zdatne do eksploatacji, zadaszenie peronów - małe wiaty, semafory - świetlne, perony - 2, krawędzie peronowe - 2.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zegrze Południowe