Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łuków

Ostatnia zmiana: 2015-02-25

Opis ogólny
Opis ogólny:

W miejsce jednej solidnej wiaty stoi kilka przystankowych.

Od 1 października 2014 roku kasa biletowa jest nieczynna. (info: Adrian Chromik, 24-02-2015)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100489
HAFAS:5100168
IBNR:115
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  120,448 Warszawa Centralna – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459)  
  160,108 Skierniewice – Łuków (12)  
  0,000 Łuków – Radom (26)  
  0,966 Łuków – Lublin Północny (30)  
  Łuków – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łuków R3 (lubelskie) 1,87 km
Łuków Zapowiednik (lubelskie) 2,89 km
Łuków R 13 (lubelskie) 3,41 km
Łuków Łapiguz (lubelskie) 3,72 km
Las (lubelskie) 4,64 km
Zapowiednik (lubelskie) 4,70 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Łuków

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...