OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Siedlce

Ostatnia zmiana: 2017-10-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja położona w centrum 80-tysięcznego miasta. 3 perony (2 dwukrawędziowe i 1 jednokrawędziowy). Nastawnia dysponująca i 3 nastawnie wykonawcze (jednak obecnie zamknięta). Stacja węzłowa z układem torowym stacji rozrządowej, wciąż codziennie pracę rozrządową prowadzi lokomotywa spalinowa. (info: Jakub Doński-Lesiuk)

Co do prędkości w kierunku Czeremchy: Siedlce - Siedlce Baza: 60km/h Siedlce Baza - pskp Ujrzanów: 50km/h (z ograniczeniem na wiadukcie do 30km/h) "Łącznica" pskp Ujrzanów - Doły: 50 km/h Dane wg tablic informacyjnych znajdujacych sie przy torowisku. (info: Grzegorz Czesnik, 2006-05-29)

Przy hali napraw stoi parowóz Pt47-50 uratowany z rzędu złomu stojącego przy rampie na Składowej (info:Preki). (info: Maciej Preqrat, 2005-06-25)

5 torów pasażerskich, trzy początkowo-końcowe, dwa przelotowe. W szopie powyrywane tory. Obok hal naprawczych stoi parowóz Pt47-50. Obecnie kasy biletowe należą do KM. (info: Preki, 2005-07-20)

Pod koniec marca rozebrano jedną z hal rewizyjnych MD Sieldce.

W latach 2014 - 2016 stacja przeszła gruntowną modernizację. Zmodernizowane perony, urządzenia SRK, całkowicie zmieniony układ torowy stacji. Z ponad 30-tu torów pozostało 4 tory główne i 8 torów dodatkowych (5 pod siecią). Wyburzono dawne nastawnie wykonawcze i dysponującą, wybudowano nową nastawnię dysponującą w okolicy budynku Poczty Polskiej. Przekopano tunel drogowy pod peronami na wysokości ul. Kilińskiego, zdemontowano zabytkową kładkę nad torami.
Szopa Energetyki używana zgodnie z przeznaczeniem. Hala wachlarzowa używana przez pogotowie drogowe PLK. Bocznica do jednostki wojskowej czynna, bocznica przemysłowa miasta Siedlce używana przez kilka zakładów.

W roku 2017 wyremontowano obrotnicę przed hala wachlarzową.
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100111
HAFAS:5100053
IBNR:182
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  92,694 Warszawa Centralna – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459)  
  0,000 Siedlce – Siemianówka (– Свислочь) (31)  
  119,651 Ostrołęka – Siedlce (34/55)  
  Siedlce – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Siedlce Wschodnie (mazowieckie) 3,37 km
Strzała (mazowieckie) 3,48 km
Siedlce Baza (mazowieckie) 3,63 km
Siedlce Zachodnie (mazowieckie) 4,24 km
Doły (mazowieckie) 4,71 km
Białki Siedleckie (mazowieckie) 5,38 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Siedlce

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...