OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tłuszcz

Ostatnia zmiana: 2017-06-10

Opis ogólny
Opis ogólny:

Dawna parowozownia, a obecnie lokomotywownia EZT obsługuje niemal cały ruch lokalny i podmiejski w tym rejonie.

(info: Paweł 3B)

5 peronów - w tym jeden wysoki, inny zamknięty dla ruchu - stoją przy nim pociągi drogowe, a reszta niska. (info: Adam Kamiński, 2005-07-22)

1 peron nieczynny (info: Sławek, 2007-05-07)

Opis infrastruktury: Po zakończonej modernizacji stacja ma posiadać dziewięć torów, trzy perony wyspowe. Dwa z nich o długości czterystu metrów, jeden dwustumetrowy. Urządzenia sterowania ruchem będą stanowić część LCS Tłuszcz. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany dzwiękochłonne. Powstanie również przejście podziemne. (info: Paweł Szrajber, 24-03-2015)

Opis budynków:

Z połowy poczekalni (stacji) jest zrobiony sklep spożywczy o nazwie Semafor (info od: Artur Deoniziak , 2008-09-29)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: Wiaty nad częścią peronów i dodatkowo małe wiaty przystankowe.
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2-4, dwukrawędziowe czynne.
Peron nr 1 rozebrany w maju 2017 r.
kody: EPA:5100706
HAFAS:5103787
IBNR:224
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  37,912 Zielonka – Kuźnica Białostocka (– Брузгі) (6)  
  36,443 Legionowo – Tłuszcz (10)  
  0,111 Tłuszcz – Ostrołęka (29)  
  3,281 Jasienica – Tłuszcz (513)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Jarzębia Łąka (mazowieckie) 3,10 km
Jasienica Mazowiecka (mazowieckie) 4,31 km
Chrzęsne (mazowieckie) 4,56 km
Jasienica (mazowieckie) 4,82 km
Grzegorzewo (mazowieckie) 5,65 km
Mokra Wieś (mazowieckie) 7,19 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tłuszcz

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...