Tłuszcz
Ostatnia zmiana: 2025-09-01
Opis ogólny |
---|
Po zakończonej modernizacji stacja posiada dziewięć torów, trzy perony wyspowe (2-4). Peron przy dworcu rozebrany (1), planowany do wybudowania przy rozbudowie odcinka Wołomin Wschód-Tłuszcz do czterech torów. Dwa z nich o długości czterystu metrów, jeden dwustumetrowy. Pełen system informacji pasażerskiej. Dojście przejściem podziemnym wyposażonym w windy. Urządzenia sterowania ruchem obsługiwane z nastawni "Tł", w której funkcjonuje LCS Tłuszcz. Ochronę przed hałasem zapewniają ekrany dzwiękochłonne. Jedne skrzyżowanie z drogą w formie wiaduktu drogowego, drugie jako przejazd kolejowo-drogowy kat. B. Tory na terenie "KM - Koleje Mazowieckie" częściowo zmodernizowane. 24 kwietnia 2024 roku otwarto nowy dworzec kolejowy (typu IDS), jednocześnie pozostawiając dotychczasowy budynek ze zmienionym przeznaczeniem. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: |
Hala EZT: czynna; Waga wagonowa: zlikwidowana. |
|
zadaszenie peronów: | Wiaty nad częścią peronów i dodatkowo małe wiaty przystankowe. | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: rozebrane. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: czynna; Biletomat: czynny. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: | "Tł" - czynna, LCS Tłuszcz. | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
EPA:5100706 HAFAS:5103787 IBNR:224 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: dworcowe infokioski, stacyjne wyświetlacze, megafony i zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Tablice dotykowe z alfabetem braille'a. Tablice, podświetlane litery przestrzenne z nazwą stacji na budynku dworca |
|
inne budynki: | Budynki PKP PLK, "KM - Koleje Mazowieckie", "PGE Energetyka Kolejowa". |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
37,802 | Zielonka – Kuźnica Białostocka (6) | ||
35,910 | Legionowo – Tłuszcz (10) | ||
0,000 | Tłuszcz – Ostrołęka (29) | ||
3,281 | Jasienica – Tłuszcz (513) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK310 | |
Koniec LK513 | |
Początek LK29 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-10 23:52:04)
Najstarszy pociąg w Polsce, tak stary jak i ja - 60 lat.
https://www.youtube.… -
#2
Błażej Kopka
(2023-05-11 16:48:28)
Co to znaczy "pociąg"? Może jednak tak bardziej precyzyjnie - najstarszy CZYNNY elektryczny zespół trakcyjny w Polsce. Pociągów w ruchu złożonych z dużo starszego taboru z pewnością znalazło by się więcej.
-
#3
wasiukibic
(2025-01-12 12:39:18)
Chciałbym wziąć na tapetę stację Tłuszcz, ale brak mi precyzyjnych danych dotyczących numeracji peronów sprzed modernizacji. Okiem laika rozkminiam to tak, patrząc od strony dworca: peron 1 (dwukrawędziowy, nieczynny przed modernizacją), peron 2 (brak?), peron 3 (dwukrawędziowy, szeroki, z wiatami), peron 4 (jednokrawędziowy, wąski), peron 5 (jednokrawędziowy, wąski), peron 6 (dwukrawędziowy, szeroki). Dojście do peronów 1, 3 i 6 - kładką nad torami. Dojście do peronów 4 i 5 w poziomie szyn. Co się stało z peronem 2 w takim razie? Dlaczego wyłączono z eksploatacji peron 1?
-
#4
(odp. na #3)
Stanisław Stanisław
(2025-01-13 22:59:14)
Wasiu na e-maila przesłałem Ci schemacik stacji Tłuszcz sprzed modernizacji, z instrukcji PKP.
-
#5
arayzacher@op.pl
(2025-04-06 18:07:55)
Dzień dobry, czy jest gdzieś wykaz naczelników stacji Tłuszcz lub inne informacje o nich? Wiem, że mój prapradziadek był naczelnikiem (ma to wpisane na nekrologu), szukałam informacji w archiwum pkp, ale nie znam imion jego rodziców, więc pracownicy nie zajmą się moją sprawą, choć podałam lata życia... Grzegorz Bogdan/Bogdanów, zm. 6 stycznia 1898 jako naczelnik stacji w Tłuszczu (wcześniej był na takim stanowisku w Radomiu). Będę wdzięczna za każdą informację i wskazówkę. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. Aneta Rayzacher-Majewska
-
#6
(odp. na #5)
Paweł
(2025-04-07 08:04:07)
Dzień dobry. Wskazówek odnośnie prapradziadka proszę szukać w książce "Węzeł kolejowy Tłuszcz". Wydana została w 2012 roku z okazji jubileuszu 150-lecia linii, więc jest duża szansa że w publikacji są jakieś informacje na temat pracowników.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Tłuszcz