Łomża - źródła danych
Ostatnia zmiana: 2025-09-26
Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tego punktu
Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.
data | typ | tytuł | Szczegóły |
---|---|---|---|
1916-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Wojenny rozkład jazdy, dyrekcja warszawska, lato 1916 |
tab. 22: Ostrolenka – (Lomsha) – Lapy
16 km; Lomsha |
1919-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1919 |
tab. 30: Tłuszcz – Ostrołęka – Łomża
122 km; Łomża
tab. 32: Siedlce – Małkinia – Ostrołęka – Łomża
167 km; Łomża |
1922-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1922 | |
1923-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1923 | |
1925-06-05 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1925 | |
1926-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1926/1927 | |
1927-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1927/1928 | |
1928-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1928/1929 | |
1929-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1929 | |
1929-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1929/1930 | |
1930-05-15 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1930 | |
1931-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1931/1932 | |
1933-05-15 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1933 | |
1934-05-15 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1934 | |
1935-09-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, jesień 1935 | |
1936-09-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, jesień 1936 | |
1937-12-15 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1937/1938 | |
1938-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1938/1939 | |
1939-05-15 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1939 | |
1943-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Niemcy, lato 1943; część północna |
tab. 136p: Scharfenwiese – Sniadowo – Lomza und Lapy
15,9 km; Lomza |
1946-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1946/1947 | |
1947-10-05 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1947/1948 | |
1948-02-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1948 |
str. 165; Łomża |
1948-05-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1948 | |
1948-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1948/1949 | |
1950-05-14 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1950 | |
1951-05-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1951 |
str. 185; Łomża |
1951-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1951/1952 | |
1953-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1953 | |
1953-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1953 |
str. 203; Łomża |
1953-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1953/1954 | |
1954-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1954/1955 | |
1955-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1955/1956 | |
1957-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1957-1958 | |
1958-09-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1958/1959 | |
1959-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1959 |
str. 248; Łomża |
1960-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1960 | |
1961-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1961/1962 | |
1962-09-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1962/1963 | |
1963-05-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1963 | |
1964-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1964 | |
1965-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1965-1966 | |
1966-05-22 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1966 |
str. 254; Łomża |
1967-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1967-1968 | |
1970-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1970-1971 | |
1971-05-23 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1971-1972 | |
1973-06-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1973-1974 | |
1975-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1975-1976 | |
1975-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Alfabetyczny spis stacji i odpowiadajacych im numerów (ruch pasażerski) |
str. 20; Łomża |
1977-05-22 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1977-1978 | |
1978-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1978-1979 | |
1980-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1980-1981 | |
1981-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1981-1982 | |
1983-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1983-1984 | |
1984-04-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Alfabetyczny spis stacji i ich symboli (ruch towarowy) |
str. 21; Łomża |
1985-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1985-1986 | |
1987-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1987-1988 | |
1989-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1989-1990 | |
1990-05-27 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1990-1991 | |
1992-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1992-1993 | |
1993-01-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Spis stacji kolei normalnotorowych w przewozach towarowych |
str. 19, 40; Łomża |
1993-09-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1993/1994 |
tab. 520a: Ostrołęka – Śniadowo – Łomża – Ostrołęka
--- km; Łomża (N) linia nieczynna (KKA); brak pikietażu, nie wszystkie przystanki pokrywają się z punktami na sieci kolejowej |
1995-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1995-1996 |
tab. 519a: Ostrołęka – Łomża – Ostrołęka
--- km; Łomża (N) linia nieczynna (KKA); brak pikietażu, nie wszystkie przystanki pokrywają się z punktami na sieci kolejowej |
1997-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1997-1998 |
tab. 519a: Ostrołęka – Łomża – Ostrołęka
--- km; Łomża (N) linia nieczynna (KKA); brak pikietażu, nie wszystkie przystanki pokrywają się z punktami na sieci kolejowej |
1997-07-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP (ruch towarowy) |
str. 114; Łomża |
1998-05-24 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1998-1999 |
tab. 519a: Ostrołęka – Łomża – Ostrołęka
--- km; Łomża (N) linia nieczynna (KKA); brak pikietażu, nie wszystkie przystanki pokrywają się z punktami na sieci kolejowej |
1999-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1999-2000 |
tab. 519a: Ostrołęka – Łomża – Ostrołęka
50 km; Łomża (N) linia nieczynna (KKA); nie wszystkie przystanki pokrywają się z punktami na sieci kolejowej |
2000-07-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP (tuch towarowy) |
str. 88; Łomża |
2014-02-07 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych |
str. 24; Łomża |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#6
(odp. na #5)
Paweł
(2024-01-29 19:54:10)
Budowa peronu to już miliony złotych. A nie tylko to jest tam to zrobienia.
-
#7
(odp. na #6)
Igor13
(2024-01-29 22:32:18)
No dobra, ale co jeszcze? Każde prace mają swoją cenę.
-
#8
Hendryk
(2024-07-28 19:29:32)
Tak szczerze pisząc, a potwierdzają to badania wśród mieszkańców - nie ma potrzeby istnienia linii kolejowej w Łomży. Ta smutna konstatacja wynika ze specyficznego podejścia społeczności do realiów i mentalności stadnej. Oczywiście, są zauważalne jednostki aktywne w zakresie renowacji i reaktywacji takiej linii i połączeń "ze światem", są to jednak jakieś stowarzyszenia lokalne i zupełnie ich działalność nie wpływa na realizację planów i nie pokrywa się to z wolą i działaniami władz samorządowych przez kolejne kadencje.
O państwowej administracji szkoda wspominać, bo to pozostają już zastarzałe animozje, awersje i pretensje w kontaktach Łomża (Mazowsze) i Białystok (Podlaskie)... Rację bytu mogłoby mieć połączenie tzw. szprychy z Warszawy przez Ostrołękę do Łomży i dalej przez Pisz do Giżycka - no ale ponoć padło... :-(.
Transport kolejowy znakomicie został zastąpiony przez transport drogowy, a silny rozwój infrastruktury drogowej = S61 i most-estakada przez Narew pozbawia sensu istnieje kolei w Łomży. Nie ma takiej potrzeby! Ruch towarowy jest ekonomicznie nieuzasadniony, a ruch pasażerski byłby śladowy i deficytowy. Nawet projekcje dla potrzeb militarnych są pod znakiem zapytania.
Po infrastrukturze pozostały resztki toru o bardzo złej jakości! Traktowane zresztą jako w miarę nieszkodliwy, bo jednak pozostały niestrzeżone przejazdy kolejowe - traktowane jako zabytek i sporadyczna atrakcja uzupełniające małomiasteczkowe aspiracje rozrywkowe... Można śmiało prorokować, że koleją z Łomży "do świata" w XXI wieku nadal nie dojedziemy! -
#9
(odp. na #8)
Igor13
(2024-07-28 22:18:24)
A skąd wziąłeś takie informacje?
-
#10
Igor13
(2024-07-30 17:15:32)
Ogłoszono dzisiaj przetarg na prace. Do wykonania wybrano wariant bez elektryfikacji.
-
#11
(odp. na #10)
Paweł
(2024-07-31 09:22:16)
I dużo wariantów z opcjami.
-
#12
Paweł
(2024-09-09 11:25:55)
@Hendryku kiedy przeprowadzano te badania wśród mieszkańców?
-
#13
(odp. na #10)
X. Piast II Chrobry
(2025-04-22 14:38:11)
"22.04.2025, Łomża (PAP) - W 2026 roku mają pojechać pierwsze pociągi pasażerskie z Łomży (Podlaskie) - poinformował we wtorek minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Jak podkreślił, kolej wróci do tego miasta po 30 latach przerwy.
Inwestycję w ramach programu Kolej Plus realizuje PKP PLK, które we wtorek podpisało umowę z wybraną w przetargu firmą ZUE. Wartość inwestycji to 367 mln zł brutto.
W ramach projektu zrewitalizowana ma być linia kolejowa Łomża-Śniadowo-Łapy, co pozwoli połączyć koleją Łomżę z Białymstokiem.
Cała inwestycja ma być gotowa w 2029 roku."
https://stooq.pl/n/?… -
#14
Paweł
(2025-05-07 21:00:35)
@Hendryk, czekamy na odpowiedź.
-
#15
Patryk Durka
(2025-05-22 11:42:47)
Bardzo dobra wiadomość, przywraca połączenie!
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łomża