OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łomża

Ostatnia zmiana: 2017-03-17

Opis ogólny
Ruch pasażerski zawieszony 31 marca 1993 roku. Prędkość maksymalna na odcinku Łomża - Śniadowo wynosi 30 km/h. (info: Grzegorz Rykaczewski, 2005-01-30)
Stacja Łomża 2,4,6,7 czynna całodobowo, a w 1,3,5 od 6.00 do 11.00. Linia Śniadowo-Łomża czynna w takich samych godzinach (info: dyspozytor, 12-04-2009)Ubogi układ stacyjny po rozbiórkach sprawił, ze nastawnica obecnie składa się jedynie z trzech dźwigni nastawczych rozjazdów (1,2,3), pięciu dźwigni sygnałowych wyjazdy(D2, C, B2) i wjazdy (A, A2), czterech drążków przebiegowych oraz jednego bloku przebiegowo - utwierdzającego Pu.
Po roku 2015 planowana jest wymiana szyn, podkładów, remont obiektów inżynieryjnych w związku z zarezerwowanymi środami pieniężnymi z regionalnego programu operacyjnego. (info: Paweł Szrajber, 08-12-2014)
W ramach realizowanego przez miasto Łomża projektu pn. "Usprawnienie drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży" została przebudowana m.in. w 2011 roku ul. J. Piłsudskiego, a wraz z nią przejazd kat. A (km. 16,068). Dokonano remontu nawierzchni kolejowej wraz z podkładami, podsypką, umieszczono płyty typu "Mirosław Ujski", nowa nawierzchnia bitumiczna oraz chodniki z płytek polbrukowych.

W 2014 roku dokonano drobnego remontu nastawni - pokrycie dachu papą termozgrzewalną oraz wykonanie obróbek blacharskich.
Peron czysty, zadbany, z racji bezpośredniego sąsiedztwa targowiska, w związku z tym używany podczas handlu. Tor przyperonowy zamknięty. (info: Paweł Szrajber, 10-10-2014)

Pod koniec lutego 2016 roku dokonano rozbiórki części infrastruktury stacyjnej, m.in. peron, plac ładunkowy, droga dojazdowa. (info: Paweł Szrajber, 01-03-2016)
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Wraz z budową Miejskiej Hali Targowej zburzono dotychczasowy budynek dworca, który przed laty był używany przez PKP Energetykę jako pomieszczenie techniczne. (info: Paweł Szrajber, 29-03-2015)

Budynek dworca (niewielkich rozmiarów obiekt) wtapia się w otoczenie straganów pobliskiego targowiska. Służy obecnie jako magazynek, pomieszczenie socjalne dla kupców.

Budynek nastawni po drobnym remoncie dachu w 2014 roku.
Budynek dyżurnego ruchu peronowego obecnie służy dla firmy handlującej opałem.
(info: Paweł Szrajber, 10-10-2014)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Był jeden peron jednokrawędziowy. Został on rozebrany w lutym 2016.
kody: IBNR:420
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  15,822 Śniadowo – Łomża (49)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łomża Wąskotorowa (woj. podlaskie) 0,02 km
Łomża Skowronki (woj. podlaskie) 1,89 km
Kupiski Stare (woj. podlaskie) 5,78 km
Koziki (woj. podlaskie) 8,11 km
Borzenica (woj. mazowieckie) 9,17 km
Śniadowo Stara Stacja (woj. podlaskie) 14,08 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2016-11-12 09:41:06)
    Wspomnienie ostatniego pociągu pasażerskiego w Łomży https://www.youtube.…
  • #2 (odp. na #1) Adrian Chromik (2016-11-25 14:54:36)
    Był to pociąg specjalny "SM42 wokół Ostrołęki". A tutaj jest nawet jego fotka w OBK z linii nr 34: https://www.bazakole…

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Łomża

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...