Małkinia
Ostatnia zmiana: 2025-11-23
| Opis ogólny |
|---|
|
Stacja zmodernizowana w ramach prac na linii nr 6 odc. Sadowne-Czyżew z unijnego programu CEF na lata 2014-2020. W nowej nastawni "MŁK" utworzono LCS Małkinia. Kolejna przebudowa stacji ma być związana z remontem linii kolejowej nr 34. W ramach prac wybudowana ma być m.in. nowa linia kolejowa (łącznica) umożliwiająca wjazdy pociągów w północne tory stacji, w tym przy położone przy nich dwa perony. Na placu przy dworcu kolejowym znajduje się pomnik - fragment starego mostu przez rzekę Bug, rozebranego w związku z pracami na linii nr 6. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | mazowieckie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | Garaż pociągu sieciowego: czynny. | |
| zadaszenie peronów: | wiaty peronowe | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: rozebrane. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: czynna; Biletomat: czynny. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Młk" - czynna, LCS Małkinia "Młk1" - zlikwidowana; "Młk2" - zlikwidowana. |
|
| wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
| perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
| kody: |
EPA:5100076 HAFAS:5100087 IBNR:119 |
|
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze krawędziowe, megafony, zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Dworcowa tablica czarno-biała. |
|
| inne budynki: | Budynki sekcji eksploatacji PKP PLK, PGE Energetyka Kolejowa. | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 87,969 | Zielonka – Kuźnica Białostocka (6) | ||
| 54,111 | Ostrołęka – Siedlce (34/55) | ||
| Małkinia – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Inne punkty należące do stacji | |
|---|---|
| Koniec LK34 | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Arkadiusz Stamm
(2021-12-30 09:54:38)
Ciekawostka znaleziona w sieci https://www.youtube.…
-
#2
(odp. na #1)
octanq
(2022-01-01 00:34:58)
Co to za woda zrzucana z SU45: https://youtu.be/D6K…
-
#3
Arkadiusz Stamm
(2022-01-04 15:15:48)
Ta lokomotywa to SP45 a nie SU45 :) mała, aczkolwiek znacząca różnica: SU45 ma ogrzewanie elektryczne, SP45 parowe, więc podejrzewam, że może to być woda z kotła parowego, choć pewny nie jestem.
-
#4
(odp. na #3)
octanq
(2022-01-06 02:10:45)
Rzeczywiście. Wg danych z https://pl.wikipedia… ta konkretna lokomotywa SP45-146 nigdy nie została zmodernizowana na ogrzewanie elektryczne składu (w sensie prądnicę grzewczą). Więc na filmiku jest kondensat z układu parowego.
-
#5
Błażej Kopka
(2022-01-07 23:25:55)
Oczywiście masz rację - to woda/para z zaworu kotła grzewczego w SP45 (a dokładnie SP45-146). Na przełomie lat 80/90 (dokładnie od lat 1988/1992 do 1997) wstawiano już prądnicę, a serię tym samym przemianowano na SU45 - i tak dosłużyły do końca swoich dni (wybrane egzemplarze CARGO "przerobiło" na ST45, ale to już osobna historia). Jest możliwe, że ten egzemplarz jeździł do końca jako SP bez przeróbki (koniec służby w 1997).
Podobne rozwiązanie miały SP42 (również przemianowane później na SU42). -
#6
Filip Krzyśko
(2024-12-13 00:23:12)
Nowy link do filmu
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Małkinia
Ogólnopolska Baza Kolejowa