OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Białystok - źródła danych

Ostatnia zmiana: 2025-07-01

Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tego punktu

Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.

datatyptytułSzczegóły
1864-01-01 Publiczne rozkłady jazdy Rosja 1864
1865-01-01 Publiczne rozkłady jazdy Rosja 1865
1866-01-01 Publiczne rozkłady jazdy Rosja 1866
1867-01-01 Publiczne rozkłady jazdy Rosja 1867
tab. 10: С.-Петерсбурго – Варшавская
887 wiorst; Бѣлостокская ст. 

1909-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Rozkład jazdy pociągów pasażerskich Królestwa Polskiego 1909
tab. 5a: Warszawa – St. Petersburg
162 wiorst; Białystok 

tab. 5b: St. Petersburg – Warszawa
882 wiorst; Białystok 

tab. 10c: Baranowice – Białystok
??? km; Białystok Petersburski 

1916-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Wojenny rozkład jazdy, dyrekcja warszawska, lato 1916
tab. 8: Warschau – Bialystok – Grodno – Wilna
185 km; Bialystok Hauptbahnhof 

tab. 21: Bialystok – Baranowitschi
4 km; Bialystok Hauptbahnhof 

1919-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1919
tab. 25: Białystok – Grajewo
0 km; Białystok 

1922-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1922
1923-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1923
1925-06-05 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1925
1926-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1926/1927
1927-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1927/1928
1928-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1928/1929
tab. 135a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok I 

Białys.

tab. 152: Białystok – Ostrołęka – Chorzele
0 km; Białystok I 

Białystok

1929-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1929
tab. 241: Brześć – Grajewo
133 km; Białystok I 

tab. 241a: Starosielce – Białystok
5 km; Białystok I 

Białystok

1929-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1929/1930
tab. 241: Brześć – Grajewo
133 km; Białystok I 

tab. 241a: Starosielce – Białystok
5 km; Białystok I 

Białystok

1930-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1930
1931-10-04 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1931/1932
tab. 241: Brześć – Białystok – Grajewo – (Prostken)
133 km; Białystok Centralny 

Białystok Cen.

tab. 241a: Białystok Centr. – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 245: Warszawa – Ostrołęka – Łomża/Białystok
219 km; Białystok Centralny 

Białystok I

tab. 253: Warszawa – Białystok – Wilno – Turmont (Zemgale)
188 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

1933-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1933
tab. 507: Warszawa – Ostrołęka – Śniadowo – Łomża/Białystok
219 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 521: Brześć – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 521a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Cent.

1934-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1934
tab. 507: Warszawa – Ostrołęka – Śniadowo – Łomża/Białystok
219 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 521: Brześć – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 521a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Cent.

1935-09-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, jesień 1935
tab. 501: Warszawa – Wilno
183 km; Białystok Centralny 

połączenie autobusami P.K.P. do Grajewa, Augustowa i Suwałk.

tab. 502: Tłuszcz – Łomża/Białystok
185 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 505: Brześć – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 505a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Cent.

tab. 511: Białystok – Stołpce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1936-09-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska, jesień 1936
tab. 501: Warszawa – Wilno
183 km; Białystok Centralny 

połączenie autobusami P.K.P. do Grajewa, Augustowa i Suwałk

tab. 502: Tłuszcz – Łomża/Białystok
185 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 505: Brześć – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 505a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Cent.

tab. 511: Białystok – Stołpce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 511c: Białystok Centr. – Białystok Fabr.
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

1937-12-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1937/1938
tab. 501: Warszawa – Białystok – Stołpce/Wilno
183 km; Białystok Centralny 

połączenie autobusami P.K.P. do Grajewa, Augustowa i Suwałk

tab. 502: Tłuszcz – Łomża/Białystok
185 km; Białystok Centralny 

tab. 505: Brześć – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

tab. 505a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

1938-10-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1938/1939
tab. 501: Warszawa – Białystok – Stołpce/(Wilno – Turmont – Zemgale)
183 km; Białystok Centralny 

połączenie autobusami P.K.P. do Białowieży, Augustowa i Suwałk

tab. 502: Tłuszcz – Łomża/Białystok
185 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 505: Brześć n. Bugiem C. – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 505a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Biał. C.

1939-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1939
tab. 501: Warszawa – Białystok – Wilno – Turmont
183 km; Białystok Centralny 

połączenie autobusami P.K.P. do Białowieży, Augustowa i Suwałk

tab. 502: Tłuszcz – Śniadowo – Łomża/Białystok
185 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 509: Brześć n. Bugiem C. – Grajewo
132 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 509a: Białystok – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Biał. C.

1943-05-17 Publiczne rozkłady jazdy Niemcy, lato 1943; część północna
1943-11-01 Publiczne rozkłady jazdy Generalne Gubernatorstwo, zima 1943/1944
1946-10-07 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1946/1947
tab. 4: Białystok C. – Osowiec
0 km; Białystok Centralny 

tab. 5: Białystok C. – Krynki
0 km; Białystok Centralny 

tab. 328: Olsztyn Gł. – Białystok Centr.
249 km; Białystok Centralny 

1947-10-05 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1947/1948
tab. 4: Białystok C. – Krynki
0 km; Białystok Centralny 

tab. 5: Białystok C. – Czeremcha – Siedlce
0 km; Białystok Centralny 

tab. 334: Białystok C. – Ełk – Bartoszyce
0 km; Białystok Centralny 

tab. 335: Olsztyn Gł. – Białystok C.
249 km; Białystok Centralny 

1948-02-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1948

str. 11; Białystok Centralny

1948-05-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1948
tab. 512: Olsztyn Gł. – Białystok C.
249 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 512a: (Osse) – Łapy – Białystok C.
27 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 517: Białystok C. – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 517a: Białystok C. – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 523: Warszawa Wil. – Białystok C. – Kuźnica Biał.
173 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 526: Czeremcha – Białystok C.
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 527: Białystok C. – Krynki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1948-10-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1948/1949
tab. 512: Olsztyn Gł. – Białystok C.
249 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 512a: (Osse) – Łapy – Białystok C.
27 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 517: Białystok C. – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 517a: Białystok C. – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 523: Warszawa Wil. – Białystok C. – Kuźnica Biał.
173 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 526: Czeremcha – Białystok C.
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 527: Białystok C. – Krynki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1950-05-14 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1950
tab. 510: Olsztyn – Ostrołęka – Białystok C.
250 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 510a: (Osse) – Łapy – Białystok C.
27 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 515: Białystok C. – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 515a: Białystok C. – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 516: Warszawa – Białystok C. – Kuźnica Biał.
172 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 518: Czeremcha – Białystok C.
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 519: Białystok C. – Krynki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1951-05-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1951

str. 26; Białystok Centralny

1951-10-07 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1951/1952
tab. 520: Olsztyn – Ostrołęka – Białystok C.
250 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 521: Białystok C. – Kuźnica Biał.
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 530: Warszawa Wil. – Białystok C.
172 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 531: Osse – Łapy – Białystok C.
27 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 534: Białystok C. – Krynki Biał.
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 535: Białystok C. – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 536: Białystok C. – Starosielce
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 543: Czeremcha – Białystok C.
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1953-05-17 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1953
tab. 520: Olsztyn – Łapy – (Białystok)
23 km; Białystok Centralny 

tab. 530: (Warszawa) – Małkinia – Białystok
89 km; Białystok Centralny 

tab. 533: Białystok – Krynki Białostockie
0 km; Białystok Centralny 

tab. 535: Białystok – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

tab. 543: Czeremcha – Białystok Centralny
77 km; Białystok Centralny 

1953-06-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1953

str. 23; Białystok Centralny

1953-10-04 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1953/1954
tab. 521: Białystok Centr. – Kuźnica Białostocka
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 530: (Warszawa) – Małkinia – Białystok
89 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 533: Białystok – Krynki Białostockie
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 535: Białystok – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 543: Czeremcha – Białystok Centralny
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1954-10-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1954/1955
tab. 521: Białystok – Kuźnica Białostocka
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 530: (Warszawa) – Małkinia – Białystok
89 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 533: Białystok – Krynki Białostockie
0 km; Białystok Centralny 

tab. 535: Białystok – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

tab. 543: Czeremcha – Białystok Centralny
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1955-10-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1955/1956
tab. 520: Olsztyn – Łapy – (Białystok)
23 km; Białystok Centralny 

*) Łapy - 0 km.

tab. 521: Białystok – Kuźnica Białostocka
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 530: (Warszawa) – Małkinia – Białystok
89 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

tab. 533: Białystok – Krynki Białostockie
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 535: Białystok – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 543: Czeremcha – Białystok
77 km; Białystok Centralny 

Białystok C.

1957-06-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1957-1958
tab. 520: Olsztyn – Łapy – (Białystok)
23 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.
*) Łapy - 0 km.

tab. 521: Białystok C. – Kuźnica Białostocka – Łosośna
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 530: (Warszawa Wil.) – Małkinia – Białystok
89 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 533: Białystok – Krynki Białostockie
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 535: Białystok – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 543: Czeremcha – Białystok
77 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

1958-09-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1958/1959
tab. 521: Białystok Centr. – Kuźnica Białostocka – Grodno
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 530: (Warszawa) – Małkinia – Białystok
89 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 533: Białystok – Krynki Białostockie
0 km; Białystok Centralny 

tab. 535: Białystok – Trakiszki
0 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

tab. 543: Czeremcha – Białystok
77 km; Białystok Centralny 

Białystok Centr.

1959-06-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1959

str. 10, 30; Białystok

1960-05-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1960
tab. 520: Olsztyn – Łapy – (Białystok)
23 km; Białystok 

*) Łapy - 0 km.

tab. 543: Czeremcha – Białystok
78 km; Białystok 

1961-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1961/1962
tab. 530: Małkinia – Białystok
90 km; Białystok 

tab. 535: Białystok – Suwałki
0 km; Białystok 

tab. 543: Czeremcha – Białystok
78 km; Białystok 

1962-09-30 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1962/1963
tab. 535: Białystok – Suwałki
0 km; Białystok 

tab. 543: Czeremcha – Białystok
78 km; Białystok 

1963-05-26 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1963
tab. 535: Białystok – Suwałki
0 km; Białystok 

tab. 543: Czeremcha – Białystok
78 km; Białystok 

1964-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1964
tab. 543: Czeremcha – Białystok
78 km; Białystok 

1965-05-30 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1965-1966
1966-05-22 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1966

str. 17, 40; Białystok

1967-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1967-1968
tab. 29: Lublin – Białystok
??? km; Białystok 

1970-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1970-1971
1971-05-23 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1971-1972
1973-06-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1973-1974
1975-06-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Alfabetyczny spis stacji i odpowiadajacych im numerów (ruch pasażerski)

str. 4; Białystok

1975-06-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1975-1976
1977-05-22 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1977-1978
1978-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1978-1979
1980-06-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1980-1981
1981-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1981-1982
1983-05-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1983-1984
1984-04-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Alfabetyczny spis stacji i ich symboli (ruch towarowy)

str. 10; Białystok

1985-06-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1985-1986
1987-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1987-1988
1989-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1989-1990
1990-05-27 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1990-1991
1992-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1992-1993
1993-01-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Spis stacji kolei normalnotorowych w przewozach towarowych

str. 10, 40; Białystok

1993-09-26 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1993/1994
1994-05-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1994
1995-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1995-1996
1997-06-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1997-1998
1997-07-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych PKP (ruch towarowy)

str. 24, z1_6; Białystok

1998-05-24 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1998-1999
tab. 535: Białystok – Ełk
0 km; Białystok  Kb B M R Bp G

tab. 536: Białystok – Zubki Białostockie
0 km; Białystok  Kb B M R Bp G

1999-05-30 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1999-2000
tab. 535: Białystok – Ełk – Olecko – Suwałki
0 km; Białystok  Kb B M R Bp Ks G

tab. 536: Białystok – Zubki Białostockie
0 km; Białystok  Kb B M R Bp Ks G

2000-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 2000-2001
tab. 535: Białystok – Ełk – Olecko – Suwałki
0 km; Białystok  Kb B M R Bp Ks G

2000-07-01 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz Odległości Taryfowych PKP (tuch towarowy)

str. 18, z1_06; Białystok

2005-12-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 2005-2006
tab. 535: Białystok – Ełk
0 km; Białystok 

2007-01-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 2007-2008
tab. 535: Białystok – Ełk
0 km; Białystok 

2010-11-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 2010-2011
tab. 535: Białystok – Ełk
0 km; Białystok 

2014-02-07 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych

str. 6, 21, 22, 87, 94; Białystok

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł (2021-04-03 18:40:28)
    Największą stacja w Polsce z sygnalizacją kształtową. Spieszyć się ze zdjęciami. Remont rozpoczyna się "na dobre" od 12 kwietnia.
  • #2 Kacperek (2022-03-20 18:51:40)
    Bardzo rzetelne informacje. Podziwiam i czekam na dalszy rozwój. Pozdrawiam wszystkich twórców.
  • #3 (odp. na #1) Xiążę Piast II Chrobry (2023-02-09 20:09:27)
    Szczegółowy spis tabel Polregio dla Podlasia oraz promocje:
    https://polregio.pl/…
  • #4 Paweł (2023-09-16 09:31:10)
    Nie ma już semaforów kształtowych.
  • #5 X. Piast II Chrobry (2024-05-08 16:25:19)
    "50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP.
    Wiceprezydent Białegostoku Przemysław Tuchliński, poinformował na konferencji prasowej, że tunel ma 164 m długości, 6 m szerokości i 3 m wysokości.
    Poza częścią podziemną, nad tunelem jest szklany dach na stalowej konstrukcji.
    Grzegorz Romaniuk z firmy Strabag, która zbudowała tunel pieszo-rowerowy powiedział, że ta inwestycja usprawni ruch w rejonie dworca. Wskazał, że do budowy tunelu użyto ok. 2 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego i 1,5 tys. ton stali. Budowa trwała ok. trzech lat i była koordynowana z trwającą przebudową stacji kolejowej Białystok.
    Cały projekt komunikacyjno-transportowy pod nazwą "Intermodalny węzeł komunikacyjny" kosztował ponad 212 mln zł; ok. 150 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE z programu Polska Wschodnia. Powstało m.in. centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP, kupiono 20 ekologicznych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej, przebudowano ulice w rejonie dworca."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #6 przygodny czytelnik (2025-01-05 03:43:49)
    Czy ktoś posiada (i zechciałby tu udostępnić) zdjęcia WNĘTRZ dworca w Białymstoku SPRZED REMONTU (chodzi mi o remont 1989-2003)?
  • #7 (odp. na #6) Paweł (2025-01-06 16:07:42)
    #Przygodny czytelniku na kanale YouTube Kolejowe Podlasie jest sporo filmów z lat 90-tych, na których widać wnętrza dworca sprzed remontu.
  • #8 Pawel_B (2025-07-13 16:19:27)
    A propos tej informacji, że do 1945 r. dworzec był wyspowy: zwróćcie uwagę, że nie jest to zgodne z żadnymi zdjęciami. I te z I wojny, i te z II pokazują po prostu plac dworcowy, wozy, auta, a nie ma żadnych peronów. Może było tak, że linie faktycznie były rozdzielone, ale miały swoje odrębne perony po tej samej stronie budynku? Przypomnijcie sobie ten trochę dziwny, stary układ: 1 i 2 jednokrawędziowe, potem płot i perony 3, 4 dwukrawędziowe. Podobne rozwiązanie jak w Zbąszyniu, gdzie też były różne zarządy linii i wprawdzie po tej samej stronie budynku, ale były odrębne perony "berlińskie", wyspowe oraz "międzyrzeckie", jednokrawędziowe. Ktoś ma więcej informacji na ten temat?
  • #9 (odp. na #8) Paweł (2025-07-14 01:29:16)
    Oczywiście że stacja Białystok nie była wyspową. Wpis z opisie ogólnym wprowadza w błąd. Być może autorowi chodziło o to, że po północno-zachodniej stronie stacji przechodziła towarowa linia obwodowa, której początek był na Białystok GT, a koniec na stacji Białystok Fabryczny (linia nr 37). Jednak linia nie przebiegała blisko stacji, a kilkaset metrów dalej. Aby uzmysłowić Wam, gdzie przechodziła obwodnica kolejowa wrzucam link do mapy, gdzie widać dawną strażnicę przejazdową: https://maps.app.goo… oraz fragment nasypu https://maps.app.goo…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Białystok

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...