OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sokółka

Ostatnia zmiana: 2017-04-26

Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma, być może była
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne i kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 3

Krawędzie peronowe: 4

peron nr 1 (tor 1520 mmm) - wyłączony z użytkowania

perony nr 2 i 3 (tory 1435 mm) - użytkowane
kody: EPA:5100251
HAFAS:5100132
IBNR:189
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  218,527 Zielonka – Kuźnica Białostocka (– Брузгі) (6)  
  0,601 Sokółka – Suwałki (40)  
  181,538 (Брузгі -) Kuźnica Białostocka – Gieniusze (57)  
  Sokółka – Bufałowo (922)  
  Sokółka – Bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sokółka Prefab (podlaskie) 2,48 km
Sokółka CPN (podlaskie) 2,55 km
Sokółka Zadworzany (podlaskie) 2,84 km
Bufałowo (podlaskie) 4,68 km
Gliniszcze (podlaskie) 6,38 km
Bufałowo Wschód (podlaskie) 7,19 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sokółka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...