OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Suwałki

Ostatnia zmiana: 2017-01-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Przewertowałem przed i powojenne wojskowe mapy topograficzne, przejrzałem zdjęcia satelitarne i nigdzie NIE MA najmniejszego dowodu (ani śladu) na istnienie kolejowego wyjścia ze stacji Suwałki w kierunku zachodnim lub północno - zachodnim. Jedyny odcinek linii kolejowej mogący mieć coś wspólnego ze stawianiem takiej tezy to wybudowana przez Niemców, funkcjonująca w latach 1941 - 44 bocznica kolejowa Pobłędzie - Błaskowizna. Ale bocznica ta NIGDY nie uzyskała połączenia z Suwałkami - nie było nawet takich planów. Jedyne połączenie Suwałk z systemem kolejowym Prus Wschodnich to linia do Olecka przez Raczki. Innej nigdy nie było. (info: Paweł Niedomagała, 14-11-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100117
HAFAS:5100141
IBNR:197
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  42,979 Olecko – Suwałki (39)  
  98,842 Sokółka – Suwałki (40)  
  0,000 Suwałki – Trakiszki (– Mockava) (51/477)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Roszornia (podlaskie) 1,42 km
Suwałki CPN (podlaskie) 1,97 km
Suwałki Jw150 (podlaskie) 3,09 km
Okuniowiec (podlaskie) 3,98 km
Krzywólka (podlaskie) 4,38 km
Papiernia (podlaskie) 4,40 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 bywalec (2017-06-21 02:50:13)
    Plany takie były i nawet się ślady zachowały. Odpowiedz»
  • #2 Piottr (2018-02-01 18:15:52)
    Styczeń 2018. Poczekalnia, mimo braku kas biletowych, czynna i ogrzewana. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Suwałki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...