OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Libiąż

Ostatnia zmiana: 2015-07-02

Opis ogólny
Opis ogólny: Uwaga historyczna: jedyny obecnie funkcjonujący peron nosi nazwę "peron drugi". W latach 70-tych w skrajnie sporadycznych przypadkach zdarzały się jeszcze odjazdy pociągów z peronu pierwszego (przy budynku stacji, obecnie jest to niemożliwe z powodu zarośnięcia peronu i wyłączenia toru z używania), taki przypadek miał miejsce w czasie wizyty papieża w Auschwitz-Birkenau (rok - ?), uruchomiony na tę okazję specjalny pociąg Libiąż - Oświęcim odjechał właśnie z toru przy peronie pierwszym i był to prawdopodobnie ostatni taki przypadek. (info: Sherlock, 2006-05-19)

Kładka otwarta dla ruchu pieszych. Zlikwidowano ciekawy przejazd w środku stacji 14.II.08 oraz budkę dróżnika przejazdowego. Remont bocznicy do kopalni dolomitu (wymiana podkładów przy tarczy manewrowej). Stacja posiada stronę internetową www.stacja_pkp.republika.pl. W 2007 roku wymieniono przejazd w zachodniej głowicy stacji (kier. Chełmek) na sterowany z nastawni (dotychczas sterowany był przez dróżnika).

Planowane uruchomienie strzeżonego przejazdu przy Kopalni Dolomitu (sterowany z nastawni). (info: Chrzanowska Kolej Drezynowa, 2008-03-01)

Skrót telegraficzny "Li" (info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011)

Opis infrastruktury: Kładka nad torami grozi zawaleniem. (info: Sherlock, 2006-05-19)

Do sierpnia 2007 kładka nad torami ma zostać wyremontowana. (info: quentin, 2007-04-04)

Kładka jest w remoncie. Pod koniec zimy ma zostać otwarta. (info: Kacpergron, 2008-01-18)

Przy torze niezelektryfikowanym znajdowały się 2 magazyny, które rozebrano około 2007 roku.

Na początku bocznica kopalniana wchodziła bezpośrednio na stację. Wychodziła ona ze stacji w miejscu obecnej nastawni, a następnie szła na kopalnię obecnymi "ogródkami działkowymi". Ze względu na wzrastające wydobycie kopalni, oraz znaczny spadek torów przed stacją, postanowiono zbudować obecny punkt zdawczo - odbiorczy.

Przed nastawnią przez bardzo długi czas utrzymywało się ograniczenie prędkości do 10 km/h w roku 2010 zlikwidowane :)

Kładka otwarta, wyremontowana, jednak i tak wszyscy chodzą "dołem".

Obok nastawni znajduje się chyba jedyny - na odcinku Trzebinia - Oświęcim punkt zasilania. Podstacja znajduje się w budynku po prawej stronie nastawni(patrząc od torów).

Tor niezelktryfikowany jest nieprzejezdny (poszerzenie torów). Możliwy jest jedynie wjazd kilku wagonów ew. lokomotyw.

Bocznica GS nieczynna. Tm(12,13) jak i Wk(3) zlikwidowane.

(info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011)

Opis budynków: Budynek stacyjny jest zamknięty dla pasażerów (poczekalnia nieczynna, zamknięta, kasa zlikwidowana) i częściowo zdewastowany (wybite szyby itd.), lecz częściowo funkcjonuje zgodnie z przeznaczeniem: pewne pomieszczenia wykorzystywane są jako służbowe przez pracowników PKP. (info: Sherlock, 2006-05-19)

Budynek został odmalowany, wstawiono nowe szyby w oknach. (info: Kacpergron, 2008-01-18)

Nastawnia przekaźnikowa. W 2008-09 odremontowana, ocieplona.

Z nastawni sterowanie przejazdami od strony Chrzanowa jak i Chełmka. (info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102009
IBNR:3153
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  11,234 Trzebinia – Zebrzydowice (– Petrovice u Karviné) (93/478)  
  Libiąż – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Libiąż Punkt Zdawczo - Odbiorczy KWK Janina (woj. małopolskie) 1,71 km
Jaworzno Byczyna (woj. śląskie) 4,85 km
Chrzanów Orlen BM46 (woj. małopolskie) 6,62 km
Chełmek (woj. małopolskie) 7,24 km
Chrzanów Zmo (woj. małopolskie) 7,67 km
Chrzanów Kąty (woj. małopolskie) 7,81 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Libiąż

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...