Libiąż
Ostatnia zmiana: 2024-11-24
Opis ogólny |
---|
Jedyny obecnie funkcjonujący peron nosi nazwę "peron drugi". W latach 70-tych w skrajnie sporadycznych przypadkach zdarzały się jeszcze odjazdy pociągów z peronu pierwszego (przy budynku stacji, obecnie jest to niemożliwe z powodu zarośnięcia peronu i wyłączenia toru z używania), taki przypadek miał miejsce w czasie wizyty papieża w Auschwitz-Birkenau (rok -?), uruchomiony na tę okazję specjalny pociąg Libiąż - Oświęcim odjechał właśnie z toru przy peronie pierwszym i był to prawdopodobnie ostatni taki przypadek. (info: Sherlock, 2006-05-19) Kładka otwarta dla ruchu pieszych. Zlikwidowano ciekawy przejazd w środku stacji 14.II.08 oraz budkę dróżnika przejazdowego. Remont bocznicy do kopalni dolomitu (wymiana podkładów przy tarczy manewrowej). W 2007 roku wymieniono przejazd w zachodniej głowicy stacji (kier. Chełmek) na sterowany z nastawni (dotychczas sterowany był przez dróżnika). Planowane uruchomienie strzeżonego przejazdu przy Kopalni Dolomitu (sterowany z nastawni). (info: Chrzanowska Kolej Drezynowa, 2008-03-01) Skrót telegraficzny "Li" (info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011) Przy torze niezelektryfikowanym znajdowały się 2 magazyny, które rozebrano około 2007 roku. Na początku bocznica kopalniana wchodziła bezpośrednio na stację. Wychodziła ona ze stacji w miejscu obecnej nastawni, a następnie szła na kopalnię obecnymi "ogródkami działkowymi". Ze względu na wzrastające wydobycie kopalni, oraz znaczny spadek torów przed stacją, postanowiono zbudować obecny punkt zdawczo - odbiorczy. Przed nastawnią przez bardzo długi czas utrzymywało się ograniczenie prędkości do 10 km/h w roku 2010 zlikwidowane:) Kładka otwarta, wyremontowana, jednak i tak wszyscy chodzą "dołem". Obok nastawni znajduje się chyba jedyny - na odcinku Trzebinia - Oświęcim punkt zasilania. Podstacja znajduje się w budynku po prawej stronie nastawni(patrząc od torów). Tor niezelktryfikowany jest nieprzejezdny (poszerzenie torów). Możliwy jest jedynie wjazd kilku wagonów ew. lokomotyw. Bocznica GS nieczynna. Tm(12,13) jak i Wk(3) zlikwidowane. Budynek stacyjny jest zamknięty dla pasażerów (poczekalnia nieczynna, zamknięta, kasa zlikwidowana) i częściowo zdewastowany (wybite szyby itd.), lecz częściowo funkcjonuje zgodnie z przeznaczeniem: pewne pomieszczenia wykorzystywane są jako służbowe przez pracowników PKP. (info: Sherlock, 2006-05-19) Budynek został odmalowany, wstawiono nowe szyby w oknach. (info: Kacpergron, 2008-01-18) Nastawnia przekaźnikowa. W 2008-09 odremontowana, ocieplona. Z nastawni sterowanie przejazdami od strony Chrzanowa jak i Chełmka. (info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5102009 IBNR:3153 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
11,234 | Trzebinia – Zebrzydowice (93) | ||
Libiąż – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Libiąż