OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Libiąż

Ostatnia zmiana: 2024-11-24

Opis ogólny
Jedyny obecnie funkcjonujący peron nosi nazwę "peron drugi". W latach 70-tych w skrajnie sporadycznych przypadkach zdarzały się jeszcze odjazdy pociągów z peronu pierwszego (przy budynku stacji, obecnie jest to niemożliwe z powodu zarośnięcia peronu i wyłączenia toru z używania), taki przypadek miał miejsce w czasie wizyty papieża w Auschwitz-Birkenau (rok -?), uruchomiony na tę okazję specjalny pociąg Libiąż - Oświęcim odjechał właśnie z toru przy peronie pierwszym i był to prawdopodobnie ostatni taki przypadek. (info: Sherlock, 2006-05-19)

Kładka otwarta dla ruchu pieszych. Zlikwidowano ciekawy przejazd w środku stacji 14.II.08 oraz budkę dróżnika przejazdowego. Remont bocznicy do kopalni dolomitu (wymiana podkładów przy tarczy manewrowej). W 2007 roku wymieniono przejazd w zachodniej głowicy stacji (kier. Chełmek) na sterowany z nastawni (dotychczas sterowany był przez dróżnika).

Planowane uruchomienie strzeżonego przejazdu przy Kopalni Dolomitu (sterowany z nastawni). (info: Chrzanowska Kolej Drezynowa, 2008-03-01)

Skrót telegraficzny "Li" (info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011)

Przy torze niezelektryfikowanym znajdowały się 2 magazyny, które rozebrano około 2007 roku.

Na początku bocznica kopalniana wchodziła bezpośrednio na stację. Wychodziła ona ze stacji w miejscu obecnej nastawni, a następnie szła na kopalnię obecnymi "ogródkami działkowymi". Ze względu na wzrastające wydobycie kopalni, oraz znaczny spadek torów przed stacją, postanowiono zbudować obecny punkt zdawczo - odbiorczy.

Przed nastawnią przez bardzo długi czas utrzymywało się ograniczenie prędkości do 10 km/h w roku 2010 zlikwidowane:)

Kładka otwarta, wyremontowana, jednak i tak wszyscy chodzą "dołem".

Obok nastawni znajduje się chyba jedyny - na odcinku Trzebinia - Oświęcim punkt zasilania. Podstacja znajduje się w budynku po prawej stronie nastawni(patrząc od torów).

Tor niezelktryfikowany jest nieprzejezdny (poszerzenie torów). Możliwy jest jedynie wjazd kilku wagonów ew. lokomotyw.

Bocznica GS nieczynna. Tm(12,13) jak i Wk(3) zlikwidowane.

Budynek stacyjny jest zamknięty dla pasażerów (poczekalnia nieczynna, zamknięta, kasa zlikwidowana) i częściowo zdewastowany (wybite szyby itd.), lecz częściowo funkcjonuje zgodnie z przeznaczeniem: pewne pomieszczenia wykorzystywane są jako służbowe przez pracowników PKP. (info: Sherlock, 2006-05-19)

Budynek został odmalowany, wstawiono nowe szyby w oknach. (info: Kacpergron, 2008-01-18)

Nastawnia przekaźnikowa. W 2008-09 odremontowana, ocieplona.

Z nastawni sterowanie przejazdami od strony Chrzanowa jak i Chełmka. (info: Wojciech Wiśniewski, 18-03-2011).
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zamknięty zdewastowany
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102009
IBNR:3153
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  11,234 Trzebinia – Zebrzydowice (93)  
  Libiąż – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Libiąż

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...