Stawiany
Ostatnia zmiana: 2024-02-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Z uwagi na obsługę pobliskiej Bazy Paliw w Rejowcu (do 2 składów dziennie) linia na odcinku Sława Wlkp. - Stawiany jest zachowana w dobrym stanie. Odcinek w stronę Gniezna jest mocno zarośnięty (już 100 m za stacją) i na bieżąco dewastowany (rozkradany). Stacja posiada czynny tor szlakowy oraz 2 tory służące kiedyś do obsługi pobliskiej Bazy Paliw i 1 tor wyładowczy. W okresach swej świetności (do 1995 r.) przez stację kursowały 3 pary pociągów relacji Gniezno-Sława-Skoki-Janowiec, oraz (parę miesięcy w 1995 r) relacji Gniezno-Sława (po zamknięciu linii Skoki-Janowiec. (info: Grzegorz Sz., 2005-06-01) Od czasu modernizacji Poznańskiego węzła kolejowego (ok.2010 roku) cały ruch towarowy związany z obsługą Naftobazy w Rejowcu (codzienne transporty cystern z paliwem) jest realizowany nie z Poznania, ale z Gniezna. Spowodowało to diametralną zmianę sytuacji na stacji. W tej chwili pociągi towarowe przyjeżdżają do Stawian zmodernizowaną i przywróconą do ruchu linią z Gniezna. Z kolei odcinek do Sławy Wlkp. nie jest i biorąc pod uwagę układ torowy w Sławie nie będzie używany. Pociągi towarowe mijają obecnie stację bez zatrzymania kierując się prosto na bocznicę Naftobazy (nie ma już konieczności zmiany czoła jak to bywało w przypadku pociągów przyjeżdżających ze strony Sławy). W tej sytuacji stacja posiada tylko jeden tor czynny na którego końcu zwrotnica ustawiona na stałe kieruje pociąg na bocznicę składu paliw, a pozostały układ torowy stacji jest mocno zarośnięty i częściowo zdewastowany. (info: Błażej Kopka, 19-05-2013) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | dysponująca w budynku stacji zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:7474 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
33,732 | Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377) | ||
Stawiany – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-15 01:41:11)
Paliwo przyjeżdża z Płocka, więc dojazd z Gniezna jest bardziej logiczny, niż ze Wschodniego w Poznaniu, gdyż na linie brak wjazdu bezpośredniego z Franowa.
-
#2
Błażej Kopka
(2023-05-15 19:02:36)
I przez tyle lat nie wpadli na to, że to bardziej logiczne i dopiero remont ich zmusił? Poza tym operator jest bardziej zainteresowany transportami od strony Kcyni w przyszłej perspektywie.
-
#3
Błażej Kopka
(2025-07-29 22:13:53)
Nie chcę za bardzo mieszać w tabelce, ale budynki dworcowe są obecnie opuszczone i zdewastowane. Peronów po ostatniej modernizacji brak - szczątki jednej z krawędzi peronowych widoczne, ale niezdatne do użytku.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Stawiany