Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kętrzyn

Ostatnia zmiana: 2017-01-17

Opis ogólny

Opis ogólny: W Kętrzynie są dwa perony, plus rampa wyładowczo-załadowcza. Rastenburg - nazwa ok 1329r. Jako Kętrzyn po wojnie 1945r. na cześć Wojciecha Kętrzyńskiego. (info Arek krulikow)

Na niestrzeżonym przejeździe pod Kętrzynem pociąg osobowy uderzył w autobus: jedna osoba zginęła, a co najmniej cztery zostały ranne.[źr.:"Gazeta Wyborcza", 2007-01-29] (info: serge, 2007-01-29)

Opis infrastruktury: Semafor wjazdowy od strony Giżycka jest świetlny. (info: Marcin Hewak, 14-09-2011)

4 tor przyperonowy zdemontowano. (info: Arek Jonderko, 04-07-2013)

Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę nad peronem, obecnie mała wiata przystankowa
semafory: świetlne i kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100443
HAFAS:5100120
IBNR:408
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  180,375 Białystok – Głomno (– Багратионовск)(38)  
  0,000 Kętrzyn – Węgorzewo (259)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kętrzyn Wąskotorowy (warmińsko-mazurskie) 0,07 km
Wopławki (warmińsko-mazurskie) 2,27 km
Karolewo (warmińsko-mazurskie) 3,36 km
Sławkowo Dwór (warmińsko-mazurskie) 3,89 km
Stara Różanka (warmińsko-mazurskie) 4,75 km
Sławkowo (warmińsko-mazurskie) 5,11 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kętrzyn

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...