Hel
Ostatnia zmiana: 2025-08-25
Opis ogólny |
---|
Stacja czołowa na końcu półwyspu. Wiata zintegrowana z budynkiem. Bocznica do Portu Marynarki Wojennej opisana na zdjęciach D. Grzywy jest faktycznie bocznicą w przeciwnym kierunku - do jednostki wojskowej lub z jednostki wojskowej do stacji Hel. Łukowaty zaś tor w prawo to bocznica "wczasowa" PKP kończąca się na ogrodzeniu jednostki wojskowej. W stojących na niej pasażerskich wagonach kolejowych wycofanych z eksploatacji wczasują kolejarze. (info: Serge, 2006-08-05) W lesie między Helem a Juratą, na dawnym terenie wojskowym jest sieć kolei wąskotorowej. Tory do zaobserwowania m. in. na przecięciu z szosą do Helu i na wiadukcie nad linią normalnotorową w lesie. (info: Karol Romaniuk, 31-07-2008) Opis infrastruktury: Dwie bocznice do Punktu Bazowania Hel. (Dawny Port Wojenny Hel). Wagony tak zwane wczasowe stoją na starym trójkącie do obracania parowozów. Zamiast wieży ciśnień na Helu wybudowano hydrofornie która zasilała dwa żurawie wodne. Pierwszy żuraw ustawiony był miedzy rampa wyładowcza a torem nr. 1. Pozostałości po tym żurawiu można znaleźć do dnia dzisiejszego. Drugi żuraw wodny umiejscowiony był na przeciwko hydroforni przy trójkącie do obracania parowozów. Tory trójkąta przebiegały przez jedno z dwóch stanowisk parowozowni. Fundamenty parowozowni oraz kanały rewizyjne można odnaleźć do dziś. Znajdują się one na terenach zajmowanych przez wczasy wagonowe. (info: Artur Labudda, 09-01-2012). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: |
Wiata przylegająca do dworca; wiata peronowa; małe wiaty przystankowe. |
|
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | Przejście naziemne: czynne | |
kasa/biletomat: |
Kasy: czynne (Polregio) I Okienko 7:00-19:00 (Przerwy: 11:30-11:45 oraz 16.00-16.15) II Okienko 8:00-20:00 (Przerwy: 11:00-11:15 oraz 15:30-15:45) Biletomat: czynny (Polregio) Videomat: czynny (Polregio) W okresie poza wakacyjnym są zamknięte obie kasy. Okienko I funkcjonuje od maja do końca września, będzie ono czynne codziennie w godzinach 9:00-17:00 |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Hl (dysponująca) w budynku dworca Hl1 (wykonawcza, zlikwidowana) od strony Juraty |
|
wieża wodna: | zmienione przeznaczenie | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100030 HAFAS:5101340 IBNR:51 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze dworcowe, stacyjne megafony i zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Dworcowe tablice. |
|
inne budynki: | Magazyny. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
61,669 | Reda – Hel (213) | ||
Hel – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2023-12-21 19:37:32)
"Niewielki, historyczny, o konstrukcji szachulcowej, pochodzący z lat 20. XX wieku dworzec Hel odzyskał historyczny wygląd.
W środę skorzystali z niego pierwsi pasażerowie.
Łączny koszt przebudowy dworca Hel wyniósł 10,03 mln zł brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a projekt przebudowy wykonała pracowania Meritu Projekt Marek Myrcik."
Wiecej: https://stooq.pl/n/?… -
#2
amsis
(2024-10-27 13:36:59)
Krawędzie peronowe są 4.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Hel