OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pruszcz Gdański

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Wieża wodna widoczna na zdjęciach w galerii została rozebrana jesienią 2007 r.- wciągu chyba 2 lub 3 dni.... (info: piotr, 2008-01-22)

Opis budynków: -wieża wodna stała ok. 110 m na pn od budynku dworca pomiędzy torami kolejowymi a ul. Dworcową, październik 2012 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 16-10-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100918
HAFAS:5102942
IBNR:515
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  317,123 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
  0,000 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny (226)  
  0,000 Pruszcz Gdański – Łeba (229)  
  13,613 Zajączkowo Tczewskie – Pruszcz Gdański (260)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Pruszcz Gdański GPRD (pomorskie) 1,95 km
Pruszcz Gdański GS (pomorskie) 2,14 km
Cieplewo (pomorskie) 2,53 km
Gdańsk Święty Wojciech (pomorskie) 3,43 km
Pruszcz Gdański CARGILL (pomorskie) 3,63 km
Gdańsk Lipce (pomorskie) 4,82 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pruszcz Gdański

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...