OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Trzebiatów Mokre

Ostatnia zmiana: 2025-10-16

Opis ogólny
Opis budynków: Obecnie w budynku stacyjnym mieszka parę rodzin. (info: grzzywa, 2006-01-14)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: 1/1; obecnie: 0/0
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  46,810 Popiele – Gryfice Wąskotorowe  
  0,000 Trzebiatów Mokre – Mrzeżyno Gryfickie  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Przemek (2021-02-27 22:32:27)
    Witam, w tym domu spędziłem większość wakacji mojego dzieciństwa. Aż żal, że takie to jest zaniedbane.
  • #2 SZ-REK (2021-02-28 18:27:19)
    Budynek podobno nadal należy do PKP. Mam nadzieję że odbudują kolejkę z Trzebiatowa do Pogorzelica.
  • #3 John64_BFME2&SHoK (2025-10-14 13:19:02)
    Też mam nadzieję, że w przyszłości odbudują ten odcinek, choć może to trochę potrwać. Wiele osób, co kiedyś tą linią jechało, może nie dożyć rewitalizacji linii. Mam jednak pomysł, by linia szła kawałek w stronę Mrzeżyna (tworząc przy okazji nową stację w Nowielicach w miejscu starej, a budynek dworca można by zbudować na wschód od stacji, gdzieś w polach), a po opuszczeniu Nowielic skręcała w prawo, odjeżdżając Nowielice od północy i omijając zabytkowy most we wspomnianym mieście, łącząc się z starym przebiegiem linii dopiero w Włodarce.
    Jakby ktoś miał inny pomysł na kształt zrewitalizowanej linii z Pogorzelicy do Trzebiatowa (lub innej jakiejś linii z nad morza), to może napisać pod tym komentarzem.
  • #4 SZ-REK (2025-10-14 18:20:43)
    No co ty? Mam nadzieję, że dożyję. Stacja Mokre, jak wskazuje nazwa, była stacją i miała tor główny i 2 tory dodatkowe oraz tor ślepy, odchodzący ot toru głównego, patrząc w stronę Trzebiatowa. Za czasów PKP do końca prowadzenia ruchu nie było przystanku na stacji Mokre, ani w Nowielicach a szkoda, choć pociągi odjeżdżające z Trzebiatowa wyjeżdżały zapełnione w 150%. Po ewentualnej odbudowie linii konieczne będą przystanki właśnie na stacji Mokre, jak i w Nowielicach. W Nowielicach przystanek można zrobić przy przejeździe kolejowym, po lewej stronie patrząc w stronę Mrzeżyna; jest tam trochę miejsca. Stacja Nowielice była na linii do Mrzeżyna, budynek istnieje, choć mocno przebudowany. Budowa dworca w Nowielicach raczej bez sensu, tak jak obejście całej miejscowości. Gdzieś czytałem, że plan jest taki, aby nowy most zbudować obok tego starego. Obejście całej wioski to za duże koszty. Przejazd w nowej drodze do Niechorza koło Włodarki jest zachowany, a na obwodnicy Rogoziny zbudowano całkowicie nowy przejazd kolejowy, więc nadzieja na odbudowę tych paru kilometrów z Trzebiatowa do Pogorzelicy jest.
  • #5 John64_BFME2&SHoK (2025-10-14 23:38:55)
    W sumie w pierwotnej postaci miałem pomysł, by obok starego mostu zrobić nowy. Nową stację w Nowielicach można zbudować obok przejazdu kolejowego. A jeśli chodzi o przejazdy, to może być problem z przejazdem w Sadlnie, bo tam przejazd kolejowy jest zaasfaltowany (choć myślę, że da się coś z tym zrobić). Miałem też pomysły, jak mogłaby wyglądać odbudowana linia do Mrzeżyna, ale jeżeli nikt z zewnątrz nie zainteresuje się tym odcinkiem, to nie ma co liczyć na linię wąskotorową do Mrzeżyna (i tak nie dałoby się odtworzyć odcinka do Mrzeżynam, bez niszczenia kilku, lub paru budynków jeszcze nie dawno wybudowanych). Słyszałem też o planach wybudowania odcinka do Pobierowa, choć nigdy tam pociągi nie jeździły (to jednak może być znacznie trudniejsze od rewitalizacji linii Pogorzelica-Trzebiatów). Jakby coś, nie wiem jak wyglądało to wszystko za czasów świetności, bo jak przyszedłem na świat, to już linia do Trzebiatowa była nieczynna.
    Pozdrawiam i życzę, żeby Pan doczekał rewitalizacji linii do Trzebiatowa (i jeszcze dalej!).
  • #6 (odp. na #4) Trapp (2025-10-16 12:17:51)
    Zdjęcie tego przejazdu to dodałem tutaj. Marzy mi się powtórny przejazd tym odcinkiem (jechałem w 1992r. chyba), ale i most nad Regą, i ten przejazd to na pewno trzeba będzie odbudować - https://www.bazakole…
  • #7 SZ-REK (2025-10-16 19:09:36)
    Bardzo dobrze, że zrobili ten przejazd, to jest na poczet przyszłej odbudowy linii. W razie odbudowy nowy tor zostanie dopięty i po robocie, nie trzeba będzie zatrzymywać ruchu na obwodnicy. Przejazd we Włodarce także jest odnowiony i "przejezdny". Gorzej z przejazdem w Rogozinie; jest zaasfaltowany i tam w przypadku odbudowy trzeba będzie zamknąć ruch. Wczesną wiosną udam się na stację Rogozina i obejrzę tory, ponieważ wydaje mi się, że tam sobie posesję ogrodzili stawiając płot na torach. Teraz nic nie widać, bo za bardzo zarośnięte. Co do przejazdu w Sadlnie, to jego odkrycie będzie bezproblemowe, bo do wioski jest mały ruch i jest miejsce na puszczenie ruchu obok drogi.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Trzebiatów Mokre

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...