Działdowo
Ostatnia zmiana: 2025-06-11
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Kasa: a raczej dwie. Budynek: pietro zajęte przez szwalnie Lokomotywownia: była chyba na 6 stanowisk, potem pomocnicza dla MD Iłowo, obecnie skład materiałów budowlanych Semafory: do elektryfikacji były kształtowe (info: Jakub Pichola) Chociaż na prawie wszystkich dużych i średnich stacjach w dawnym zaborze pruskim były przejścia podziemne, w Działdowie takiego nie było. Obecne istnieje od 2013 roku - zbudowane od podstaw w ramach modernizacji linii E65 Warszawa Wschodnia - Gdynia Chylonia. (info: Adrian Chromik, 11-01-2014) Opis budynków: Na zdjęciu nr 19 po lewej stronie w głębi widoczna stara szopa służąca ongiś do obsługi wagonów akumulatorowych typu "Wittfeld". Oczywiście nikt już tego tam nie pamięta ale gdy popatrzeć od szczytu budynku widać wyraźnie zarysy bram wjazdowych. Po prawej stronie budynku ocalała część gdzie był warsztat, prostowniki itp urządzenia do obsługi tych pojazdów. Budynek jest budowlą typu "pruski mur" - jeszcze w 1999 roku były tam biura ZZ i sala pouczeń. Budynek jest usytuowany naprzeciwko budynku dworca - po przeciwnej stronie torów. (info: Józef Kaczyński, 18-06-2011) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nieużywana zdewastowana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Dz" (LCS Działdowo) - czynna "Dz" - dawna dysponująca, nie istnieje "Dz1" - dawna wykonawcza, nie istnieje Urządzenia SRK wymieniono w ramach modernizacji stacji. Wyłączono z eksploatacji dwie, stare nastawnie, a zastąpiono je nowym LCS'em. Nowa nastawnia wyposażona jest w urządzenia komputerowe. Steruje również odcinkiem Iłowo - Montowo oraz mijanką Kozłowo. Dawne nastawnie "Dz" i "Dz1" wyposażone były w urządzenia mechaniczne, scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Aby zobaczyć jak wyglądały te nastawnie z zewnątrz, polecam obejrzeć filmik na YouTube https://youtu.be/9C9vK11cZnk?si=Ka1zJL7eow39P447 Nastawnia dysponująca widoczna jest w 41:20 filmu, a wykonawcza w 40:47 filmu. Dodatkowo, jeśli ktoś chce może obejrzeć sobie film z 1976r. na którym pokazane jest wnętrze nastawni dysponującej "Dz" (jest to główne miejsce akcji). Link: https://youtu.be/-RloWheEXjA?si=4ess9wyLVe143LRH . |
|
wieża wodna: |
wieża wodna stoi ok 100 m na pn od przejazdu kolejowego w ul. Lidzbarskiej/K.Małłka, po drugiej stronie torów niż budynek dworca, w sąsiedztwie prawie już nie istniejącej lokomotywowni, podobne wieże stoją m.in. na stacjach: Elbląg, Aleksandrów Kujawski (ale z innym dachem), Malbork, Szczecinek (juz rozebrana). (info: Bolesław Wojtyniak, 28-09-2012). |
|
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
EPA:5100224 HAFAS:5100100 IBNR:402 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
148,226 | Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9) | ||
0,000 | Działdowo – Chojnice (208) | ||
0,000 | Działdowo – Olsztyn Główny (216) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Arkadiusz Radzymiński
(2022-05-21 09:35:40)
Proszę o dodanie wzmianki dotyczącej urządzenia, które pozwalało na umieszczenie lokomotywy, która po wyjeździe ze stanowiska parowozowni lub jej powrót do jednego ze stanowisk, na odpowiednim, prowadzącym do niego torze. Pamiętam to urządzenie - obrotnica. Napędzana była ręcznie za pomocą korby. Zdjęcia, które są, to na pewno unikaty ze względu na ówczesny zakaz fotografowania ale może autorom - moderatorom tej strony uda się dotrzeć do takowych i umieszczenie ich tutaj oraz danych technicznych urządzenia. To bardzo pożądane informacje, które bardzo wzbogacą i uatrakcyjnią tę stronę.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Działdowo