OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Działdowo

Ostatnia zmiana: 2025-06-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Kasa: a raczej dwie.

Budynek: pietro zajęte przez szwalnie

Lokomotywownia: była chyba na 6 stanowisk, potem pomocnicza dla MD Iłowo, obecnie skład materiałów budowlanych

Semafory: do elektryfikacji były kształtowe (info: Jakub Pichola)

Chociaż na prawie wszystkich dużych i średnich stacjach w dawnym zaborze pruskim były przejścia podziemne, w Działdowie takiego nie było. Obecne istnieje od 2013 roku - zbudowane od podstaw w ramach modernizacji linii E65 Warszawa Wschodnia - Gdynia Chylonia. (info: Adrian Chromik, 11-01-2014)

Opis budynków: Na zdjęciu nr 19 po lewej stronie w głębi widoczna stara szopa służąca ongiś do obsługi wagonów akumulatorowych typu "Wittfeld". Oczywiście nikt już tego tam nie pamięta ale gdy popatrzeć od szczytu budynku widać wyraźnie zarysy bram wjazdowych. Po prawej stronie budynku ocalała część gdzie był warsztat, prostowniki itp urządzenia do obsługi tych pojazdów. Budynek jest budowlą typu "pruski mur" - jeszcze w 1999 roku były tam biura ZZ i sala pouczeń. Budynek jest usytuowany naprzeciwko budynku dworca - po przeciwnej stronie torów. (info: Józef Kaczyński, 18-06-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: "Dz" (LCS Działdowo) - czynna
"Dz" - dawna dysponująca, nie istnieje
"Dz1" - dawna wykonawcza, nie istnieje
Urządzenia SRK wymieniono w ramach modernizacji stacji. Wyłączono z eksploatacji dwie, stare nastawnie, a zastąpiono je nowym LCS'em. Nowa nastawnia wyposażona jest w urządzenia komputerowe. Steruje również odcinkiem Iłowo - Montowo oraz mijanką Kozłowo. Dawne nastawnie "Dz" i "Dz1" wyposażone były w urządzenia mechaniczne, scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Aby zobaczyć jak wyglądały te nastawnie z zewnątrz, polecam obejrzeć filmik na YouTube https://youtu.be/9C9vK11cZnk?si=Ka1zJL7eow39P447 Nastawnia dysponująca widoczna jest w 41:20 filmu, a wykonawcza w 40:47 filmu. Dodatkowo, jeśli ktoś chce może obejrzeć sobie film z 1976r. na którym pokazane jest wnętrze nastawni dysponującej "Dz" (jest to główne miejsce akcji). Link: https://youtu.be/-RloWheEXjA?si=4ess9wyLVe143LRH .
wieża wodna: wieża wodna stoi ok 100 m na pn od przejazdu kolejowego w ul. Lidzbarskiej/K.Małłka, po drugiej stronie torów niż budynek dworca, w sąsiedztwie prawie już nie istniejącej lokomotywowni,
podobne wieże stoją m.in. na stacjach: Elbląg, Aleksandrów Kujawski (ale z innym dachem), Malbork, Szczecinek (juz rozebrana). (info: Bolesław Wojtyniak, 28-09-2012).
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100224
HAFAS:5100100
IBNR:402
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  148,226 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
  0,000 Działdowo – Chojnice (208)  
  0,000 Działdowo – Olsztyn Główny (216)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Arkadiusz Radzymiński (2022-05-21 09:35:40)
    Proszę o dodanie wzmianki dotyczącej urządzenia, które pozwalało na umieszczenie lokomotywy, która po wyjeździe ze stanowiska parowozowni lub jej powrót do jednego ze stanowisk, na odpowiednim, prowadzącym do niego torze. Pamiętam to urządzenie - obrotnica. Napędzana była ręcznie za pomocą korby. Zdjęcia, które są, to na pewno unikaty ze względu na ówczesny zakaz fotografowania ale może autorom - moderatorom tej strony uda się dotrzeć do takowych i umieszczenie ich tutaj oraz danych technicznych urządzenia. To bardzo pożądane informacje, które bardzo wzbogacą i uatrakcyjnią tę stronę.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Działdowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...