OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Brodnica (galeria)

Ostatnia zmiana: 2020-10-25

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1905 a 1915)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1998-06-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1998-06-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Artur Weber (2005-09-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Topyła (2007-06-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2012-08-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2012-08-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2013-08-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2014-06-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2014-06-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2015-02-17)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2018-09-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2018-09-09)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 ACdVL (Andrzej) (2020-12-13 18:04:43)
    Jak się okazuje, lepiej nie wierzyć w obietnice. Ja byłem na szczęście sceptyczny - ale to już czarę goryczy przelało. A pana Całbeckiego piekło niech powita!

    https://www.czasbrod…

    Pytanie teraz do malkontentów: nadal'eście zwolennikami kolei takiej jak Arriva, która w pięknym stylu tnie połączenia? Ja regularnie korzystałem z kolei dotąd, gdyż połączenia ładnie się krzyżowały np. w Jabłonowie. Nawet jeśli to tylko Arriva. Teraz to będzie dramat. I niech nikt mi tu nie mówi, że to wina rządu, bo to akurat podpada pod pana Całbeckiego. Inne województwa serwują dodatkowe połączenia, u nas zaś poczęto je ścinać..

    Niestety dramat jest taki, że PR posiadają zbyt mało taboru do obsługi regionu brodnickiego i nie tylko...
    Post Scriptum: Wybaczajcie koledzy te emocje, ale trudno być spokojnym jak się słyszy, że region, i tak niezbyt dobrze skomunikowany z resztą kraju, jeszcze w ten sposób jest pozbawiany życia to już powód do niepokoju jest. Jak wspomniałem - żywię nadzieję, że PR pójdą po rozum do głowy i zakupią tabor niezbędny do obsługi tutejszych szlaków. A najlepiej byłoby, skoro inaczej się nie da - aby w przyszłości wyrugować Arrivę. Co to zła ten przewoźnik narobił to już nie będę pisać. Kujawy, zamiast brać przykład z choćby Dolnego Śląska, postępują zgołą odmiennie i jeszcze są w zbyt dużym stopniu zależne od jednego - w dodatku niepolskiego - przewoźnika. Oj czkawką potężną odbijają się rządy partyjek po 1989 roku...
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2020-12-13 20:36:13)
    Kuj-pom może sobie przybić piątkę z sąsiednim warmińsko-mazurskim, podlaskim czy podkarpackim (choć tam widać powoli wiosnę). To już nie pierwszy raz, kiedy ktoś tam wpada na genialny pomysł, żeby ograniczyć kursowanie pociągów pasażerskich na niektórych liniach. Daleko nie szukając: https://www.transpor… skandaliczna rozbiórka linii Brodnica - Iława, Brodnica - Kowalewo Pomorskie, Terespol - Świecie, cyrki w połączeniu Włocławka z Kutnem, odcięcie Żnina, Barcina i kilku innych miast, wygaszanie popytu do Sierpca...
    A czy nie kolejny raz województwem rządzi Całbetzky i jego świta? Ktoś ich chyba wybiera na kolejną kadencję, więc obywatele są chyba zadowoleni z jego rządów? Nie kumam, że rządzący kasą Toruń z jednej strony rozbudowuje sieć tramwajową, wymienia tabor, lobbuje na rzecz kolei miejskiej, a z drugiej strony uwala kolej w regionie.
  • #16 (odp. na #15) Stanisław Pikul (2020-12-13 21:19:51)
    Z artykułu wynika, że to Urząd Marszałkowski odpowiada za wycięcie połączeń, a nie Arriva, więc nie za bardzo rozumiem niechęć do tej firmy.
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2020-12-13 21:25:13)
    A w którym miejscu objawiła się niechęć do Arrivy w mojej wypowiedzi? Wyraźnie napisałem, że za stan transportu kolejowego w kuj-pomie odpowiada przede wszystkim siedzący kolejną kadencję na stołku - toruński marszałek.
  • #18 (odp. na #17) Stanisław Pikul (2020-12-13 21:45:31)
    Pisać odpowiedź na #14 zacząłem kiedy była ostatnią w wątku, potem pojawiła się Twoja i pewnie źle kliknąłem. ;)
  • #19 (odp. na #15) ACdVL (Andrzej) (2020-12-13 21:52:51)
    Nic dodać, nic ująć. I dopóki lud nie zmądrzeje, dopóty zło będzie trwać, a ten paradoks, o którym wspomniałeś, jest śmieszno-gorzki. Tylko szkoda, że w tym wszystkim będą cierpieć ludzie. Z własnej głupoty, że takich cepów wybierają? Choć nie wszyscy tak postępują. Jednak jak wiadomo, dopóki tacy Całbeccy będą odpowiedzialni za stan kolei regionalnych, dopóty będzie marazm i dno. Tak ciężko ludziom się uczyć, by wybierać mądrzejszych? Widać ciężko. Ej, gorzko czasem w tym kraju.. (Żeby nie było - są jednak pozytywy, o których wcześniej wspomniałem, jak i rewitalizacja kolei, mimo wszystko)
  • #20 (odp. na #16) ACdVL (Andrzej) (2020-12-13 21:59:49)
    Nie tyle chodzi o niechęć tylko o fakt, iż firma ta nie jest rdzennie polska, nie bardzo widać rozumie transportowe realia w Polsce - bo jak inaczej wyłuszczysz mi to, co się dzieje? Zobaczysz, jak będzie to tak dalej trwało to ludzie przesiądą się jak nie na samochody, to na autobusy! Zapewniam, że te zmiany nikogo nie ucieszą, ja sam jestem tego przykładem. Bo choć Arriva i w transporcie PKS nieźle na Kujawach siedzi, to i są połączenia w miarę rozsądne, więc w efekcie - sam wiesz, co może być rychło w przyszłości. Od tego się zaczynały likwidacje wielu linii - poprzez takie głupie traktowanie pasażerów. Jeszcze sprawa taka, że w Jabłonowie zapewne może być gorzej z przesiadką na inny pociąg - do tej pory przesiadki były dość dogodne, teraz..? Teraz licho wie, co dalej.

    Wspomniałem wyżej, że problemem PR - jest brak taboru do tras niezelektryfikowanych, a gdyby nie to to pewnie problem z głowy byłby. Mam nadzieję, że to się skończy wreszcie.

    Nigdy nie byłem przeciwny niekrajowym i niepaństwowym, że tak to ujmę, spółkom przewozowym, podobnie jak własności prywatnej - ale wszystko musi mieć umiar, zdrowy rozsądek przecież nie jest zbyt trudny, tak mnie się widzi. Musi się wszystko dobrze układać. Tu niestety zgrzyta, i to od lat, patrz: brak kasy na dworcu brodnickim i na trasie do Jabłonowa, budynek w tymże mieście zamknięty na 4 spusty.. Niestety takie coś będzie wracać jak bumerang, dopóki ta choroba nie zostanie wyleczona.

    Pozdrawiam.
  • #21 wasiukibic (2020-12-13 22:32:18)
    Bądźmy poważni. Oskarżanie Arrivy o zapaść brodnickiego węzła ma się tak samo jak oskarżanie UMWD o doprowadzenie do śmierci technicznej linii 283. Uwalanie połączeń zaczęło się w czasach jednego PKP, a teraz jest to zwyczajne dożynanie rannego zwierza w postaci ogryzka ostatniej nitki w ruchu pasażerskim, która jest tylko kłopotem, zarówno dla organizatora przewozów jak i zarządcy sieci. Gdyby nie strategiczna konieczność utrzymywania nitki do rafinerii w Płocku, to w Brodnicy można by zgasić światło, jak we Świeciu, Więcborku czy Żninie.
  • #22 (odp. na #21) ACdVL (Andrzej) (2020-12-13 22:47:30)
    Ja absolutnie Arrivy o zapaść nie oskarżam, ani mi to w głowie, choć mogło to tak wybrzmieć. Mi się rozchodzi o to, że teraz płacimy cenę podziału PKP na mnogie spółki. Jak również cenę dojścia do władzy w latach 90. kompletnych dyletantów. Nie będę do tego wracał, bo wszyscy wiemy, jak było. Mam tylko nadzieję, że ktoś chore zapędy Całbeckiego wreszcie ukróci, bo można popełniać błędy, ale nie cały czas. Jak już mówiłem, przez nieodpowiedzialne decyzje tego człowieka może ucierpieć wiele osób, a nie wszyscy mają samochód.
  • #23 (odp. na #19) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 01:34:48)
    Ten Lud Boży niestety nie zmądrzeje gdyż nie ma ku temu odpowiednich parametrów co widać na codzień:
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Brodnica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...