OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Brodnica (galeria)

Ostatnia zmiana: 2019-07-17

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1905 a 1915)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1998-06-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1998-06-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Artur Weber (2005-09-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Topyła (2007-06-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2012-08-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2012-08-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2013-08-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2014-06-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2014-06-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2015-02-17)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2018-09-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2018-09-09)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 ACdVL (2017-04-17 18:27:03)
    Jasny gwint, a jeszcze te naście lat temu to był autentyczny węzeł kolejowy.. Do tego biegła tam wąskotorówka.. Widziałem, jak obcinano te dwa tory peronowe..

    Potem padła kolejna linia... A był czas, że kursowały tu pospieszne (Bory Tucholskie). Ale cóż, słowami kierunku rzeki nie zmienimy. Tu trzeba tysiąc atletów, by coś w tym fancie zrobić, zmienić.

    Tak dodam, że znam te okolice, mam tu rodzinę, często bywam tam na wakacjach.
  • #2 roman paul poznań (2017-04-18 14:52:23)
    Brodnicki budynek dworca powstał w 1907r. Ciekawostką była sytuacja w zimie na kolejach wschodniopruskich, gdy pasażerowie oczekiwali na pociąg, a było pow.-10st mrozu, panowie otrzymywali grzane piwo za darmo a panie herbatę. Gdzie te czasy? W czasie okupacji stacja nazywała się Strasburg Westpreusen.
  • #3 (odp. na #2) Damian Stupień (2017-04-18 22:43:33)
    Prosiłbym o używanie znaków interpunkcyjnych ( np. "panowie otrzymywali grzane piwo za darmo panie" )
  • #4 CinO (2018-09-18 02:21:04)
    Pytanie odnoszące się do stanu sygnalizacji na stacji, może się ktoś orientuje czy semafory kształtowe mają pozostać jako wartość zabytkowa bo o ile widać świetlne funkcjonują już trochę czasu a kształty na szczęście na razie nietknięte stoją i nie zostały wycięte.
  • #5 roman paul poznan (2018-09-19 23:05:24)
    Wybieram się do Brodnicy po niedzieli i sprawdzę stan obecny. Gdzie Kolega ACdVL ma tę rodzinę, bo ja jeżdżę od 35 lat do Brodnicy i pamiętam jeszcze tory wąskotorówki. Obecnie jestem pełen obaw o funkcjonowanie linii Brodnica- Jabłonowo Pomorskie, a Arrive uważam za najgorszą spółkę "marszałkowską" w Polsce. 3x razy "miałem szczęście" być "wysadzony w polu" z powodu awarii.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2018-09-20 12:38:30)
    Dlatego też Arrivę nazywa się w kujpomie per Avarria. Kilka lat temu jakiś cymbał z tytułem naukowym spłodził plan transportowy dla kuj-pomu, który zakładał likwidację przewozów pasażerskich m.in. do Brodnicy czy Lipna. Na szczęście po wielu protestach toruńskie władze samorządowe wycofały się z realizacji zapisów tego planu.
  • #7 roman paul poznań (2018-09-21 12:57:03)
    W danych tabelarycznych jest informacja, że zdewastowana wieża stoi ok. 1,4 km od dworca. W przeszłości dowiedziałem się, że nie tyle została zdewastowana, co pod koniec wojny Niemcy próbowali ją wysadzić i do końca im się to nie udało. Po drugie, to się nie chcę wierzyć ale na tej stacji była nawet mini lokomotywownia, w której pracowało ok. 140 osób.
  • #8 (odp. na #6) CinO (2018-09-22 09:49:56)
    To bardzo przykre, że z mocno obciążonego niegdyś wszelkiego rodzaju przewozami 5 kierunkowego węzła została 1 słaba nić osobówek i nikłe przewozy towarowe których każdy wagon cieszy oko. Dawny widok peronów zapełnionych ciężkimi liniowymi jak SP45, SU46 i ST44 z piętrusami czy SN61 całkowicie sprzecza się z dzisiejszym obrazem pustych betonowych powierzchni porastających zielskiem i zardzewiałych torów z jednoczłonowym szynobusikiem. Imponuje myśl jak spory kiedyś był tam ruch. Weźmy choćby z każdej części peronu osobówkę oczekująca wyjazdu w danym kierunku do tego krzątający się pośpiech Olsztyn- Łódź i ciężkie składy towarowe choćby ze żwirem i zbożem z linii 209 czy prefabudu korzystającego z linii 251 no nie licząc zapełnionych węglarami i gagsami z głównych kierunków jak 208 i 33 masakra :) .

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Brodnica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...