OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Brodnica

Ostatnia zmiana: 2019-07-17

Opis ogólny
Po więcej informacji na temat linii Działdowo - Brodnica zapraszam na http://www.kolejnamazurach.prv.pl (info: Jakub Pichola)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: 2019-07: Budynek zamknięty;
przed 2019: Budynek używany zgodnie z przeznaczeniem - owszem ale tylko połowicznie, drugą połowę zajął salon meblowy i skład materiałów budowlanych.
lokomotywownia: Istniała (pomocnicza dla toruńskiej) obecnie ślad po niej zaginął
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: 2019: Świetlne
2018: Semafory kształtowe zlikwidowano.
kształtowe w tym tarcze manewrowe i dwustawne tarcze zaporowe.
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: kasy biletowe zostały zlikwidowane 1 stycznia 2009 r.
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: Wieża wodna znajduje się na małym wzgórzu kawałek od budynku dworca, w lasku. Z zewnątrz (przynajmniej z daleka) wygląda znośnie. Środek to jednak tragedia, brak drzwi, schody zniszczone, śmietnik itp. Tego typu wieże znajdują się m.in. w Pile (nowsza, koło pętli MZK Pl. Inwalidów)czy Laskowicach Pomorskich. (info: Bartosz M. Kaj, 29-11-2010)

- zdewastowana wieża wodna stoi ok. 1,4 km na pn-wsch od budynku dworca kolejowego między torem do Działdowa a ul. Świerkową, podobne wieże są w Pile i Tczewie(Zajączkowie Tczewskim), (info: Bolesław Wojtyniak, 02-2013)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100293
HAFAS:5100401
IBNR:5052
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  142,484 Kutno – Brodnica (33)  
  55,256 Działdowo – Chojnice (208)  
  0,000 Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Brodnica Wąskotorowa (woj. kujawsko-pomorskie) 0,08 km
Szabda (woj. kujawsko-pomorskie) 4,59 km
Tama Brodzka (woj. kujawsko-pomorskie) 7,05 km
Drużyny (woj. kujawsko-pomorskie) 8,32 km
Kretki (woj. kujawsko-pomorskie) 9,27 km
Łapinóż (woj. kujawsko-pomorskie) 10,02 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 ACdVL (2017-04-17 18:27:03)
    Jasny gwint, a jeszcze te naście lat temu to był autentyczny węzeł kolejowy.. Do tego biegła tam wąskotorówka.. Widziałem, jak obcinano te dwa tory peronowe..

    Potem padła kolejna linia... A był czas, że kursowały tu pospieszne (Bory Tucholskie). Ale cóż, słowami kierunku rzeki nie zmienimy. Tu trzeba tysiąc atletów, by coś w tym fancie zrobić, zmienić.

    Tak dodam, że znam te okolice, mam tu rodzinę, często bywam tam na wakacjach.
  • #2 roman paul poznań (2017-04-18 14:52:23)
    Brodnicki budynek dworca powstał w 1907r. Ciekawostką była sytuacja w zimie na kolejach wschodniopruskich, gdy pasażerowie oczekiwali na pociąg, a było pow.-10st mrozu, panowie otrzymywali grzane piwo za darmo a panie herbatę. Gdzie te czasy? W czasie okupacji stacja nazywała się Strasburg Westpreusen.
  • #3 (odp. na #2) Damian Stupień (2017-04-18 22:43:33)
    Prosiłbym o używanie znaków interpunkcyjnych ( np. "panowie otrzymywali grzane piwo za darmo panie" )
  • #4 CinO (2018-09-18 02:21:04)
    Pytanie odnoszące się do stanu sygnalizacji na stacji, może się ktoś orientuje czy semafory kształtowe mają pozostać jako wartość zabytkowa bo o ile widać świetlne funkcjonują już trochę czasu a kształty na szczęście na razie nietknięte stoją i nie zostały wycięte.
  • #5 roman paul poznan (2018-09-19 23:05:24)
    Wybieram się do Brodnicy po niedzieli i sprawdzę stan obecny. Gdzie Kolega ACdVL ma tę rodzinę, bo ja jeżdżę od 35 lat do Brodnicy i pamiętam jeszcze tory wąskotorówki. Obecnie jestem pełen obaw o funkcjonowanie linii Brodnica- Jabłonowo Pomorskie, a Arrive uważam za najgorszą spółkę "marszałkowską" w Polsce. 3x razy "miałem szczęście" być "wysadzony w polu" z powodu awarii.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2018-09-20 12:38:30)
    Dlatego też Arrivę nazywa się w kujpomie per Avarria. Kilka lat temu jakiś cymbał z tytułem naukowym spłodził plan transportowy dla kuj-pomu, który zakładał likwidację przewozów pasażerskich m.in. do Brodnicy czy Lipna. Na szczęście po wielu protestach toruńskie władze samorządowe wycofały się z realizacji zapisów tego planu.
  • #7 roman paul poznań (2018-09-21 12:57:03)
    W danych tabelarycznych jest informacja, że zdewastowana wieża stoi ok. 1,4 km od dworca. W przeszłości dowiedziałem się, że nie tyle została zdewastowana, co pod koniec wojny Niemcy próbowali ją wysadzić i do końca im się to nie udało. Po drugie, to się nie chcę wierzyć ale na tej stacji była nawet mini lokomotywownia, w której pracowało ok. 140 osób.
  • #8 (odp. na #6) CinO (2018-09-22 09:49:56)
    To bardzo przykre, że z mocno obciążonego niegdyś wszelkiego rodzaju przewozami 5 kierunkowego węzła została 1 słaba nić osobówek i nikłe przewozy towarowe których każdy wagon cieszy oko. Dawny widok peronów zapełnionych ciężkimi liniowymi jak SP45, SU46 i ST44 z piętrusami czy SN61 całkowicie sprzecza się z dzisiejszym obrazem pustych betonowych powierzchni porastających zielskiem i zardzewiałych torów z jednoczłonowym szynobusikiem. Imponuje myśl jak spory kiedyś był tam ruch. Weźmy choćby z każdej części peronu osobówkę oczekująca wyjazdu w danym kierunku do tego krzątający się pośpiech Olsztyn- Łódź i ciężkie składy towarowe choćby ze żwirem i zbożem z linii 209 czy prefabudu korzystającego z linii 251 no nie licząc zapełnionych węglarami i gagsami z głównych kierunków jak 208 i 33 masakra :) .

Stacja kolejowa Brodnica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...