OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Brodnica

Ostatnia zmiana: 2025-07-12

Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: 2019-07: Budynek zamknięty;
przed 2019: Budynek używany zgodnie z przeznaczeniem - owszem ale tylko połowicznie, drugą połowę zajął salon meblowy i skład materiałów budowlanych.
budynki obsługi taboru: Istniała (pomocnicza dla toruńskiej) obecnie ślad po niej zaginął
zadaszenie peronów: małe wiaty przystankowe
semafory: 2019: Świetlne
2018: Semafory kształtowe zlikwidowano.
kształtowe w tym tarcze manewrowe i dwustawne tarcze zaporowe.
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: brak;
Przejście podziemne: brak;
Przejście nadziemne: brak.
kasa/biletomat: kasy biletowe zostały zlikwidowane 1 stycznia 2009 r.;
Biletomat: brak.
nastawnie, strażnice, posterunki: "Br" - dysponująca, od strony Jabłonowa Pom., czynna
"Br1" - wykonawcza, od strony Rypina i Lidzbarka, nieczynna
Nastawnie wyposażone były w urządzenia mechaniczne, scentralizowane z sygnalizacją kształtową. W 2018r. dokonano przebudowy urządzeń SRK. W nastawni dysponującej zabudowano urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną.
wieża wodna: Wieża wodna znajduje się na małym wzgórzu kawałek od budynku dworca, w lasku. Z zewnątrz (przynajmniej z daleka) wygląda znośnie. Środek to jednak tragedia, brak drzwi, schody zniszczone, śmietnik itp. Tego typu wieże znajdują się m.in. w Pile (nowsza, koło pętli MZK Pl. Inwalidów)czy Laskowicach Pomorskich. (info: Bartosz M. Kaj, 29-11-2010)

- zdewastowana wieża wodna stoi ok. 1,4 km na pn-wsch od budynku dworca kolejowego między torem do Działdowa a ul. Świerkową, podobne wieże są w Pile i Tczewie(Zajączkowie Tczewskim), (info: Bolesław Wojtyniak, 02-2013)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100293
HAFAS:5100401
IBNR:5052
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Biało-czarny napis z nazwą stacji na budynku dworca. Tablice dworcowe starego wzoru.
inne budynki: Magazyny, rampa
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  142,484 Kutno – Brodnica (33)  
  55,256 Działdowo – Chojnice (208)  
  0,000 Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #26 (odp. na #24) subsens (2022-12-22 22:25:28)
    >>>To prawda, były dwie nastawnie, została jedna (...)
    Były trzy. A jedna została na zdjęciu: https://www.bazakole… Może znasz autora?
  • #27 ACdVL (2023-01-24 20:14:41)
    Od ok. 2 sezonów przez moje miasto przejeżdża Flisak. Bardzo cieszy uruchomienie tego pociągu, zwłaszcza że i frekwencja jest niezła. Kursowałem nim bowiem kilkakroć. Wreszcie Brodnica odzyskuje bezpośredni dojazd nad Bałtyk, co przez ponad dekadę nie miało miejsca.

    Jedni uważają, że nie jest wykluczenie, drudzy inaczej, szczególnie że wszystko sunie w jednym kierunku, a linia do Działdowa to już jedno wielkie - nomen-omen - dziadostwo - stoi odłogiem, jak sam dworzec. Gdyby u nas zarządzali ludzie o mądrości z Dolnego Śląska (czyli moich "własnych" rodzinnych stron) to nie pisano/mówiono by o tym, taka jest prawda. Sam ruch towarowy też nierzadki, goszczą nawet składy Simms-ów, dość często, co zresztą jest normą, cysterny Zas/podobne, czasem Res-y, trochę też zwartych składów Eaos-ów - jedyna szkoda to to, że SITS nie korzysta już z transportu kolejowego; mimo wszystko potencjał kolejowy jest nieuwolniony.

    O ile wiem, na razie nie planują takiego ruchu - Całbek dałby sobie bowiem mata w ten sposób, bo wie (choć to wiedza wątpliwa, wielokrotnie bowiem zawieszał połączenia nie tylko w moim mateczniku), że kolej jest dość istotna dla rozwoju, pieniążków - no i własnych wpływów, interesów. Jak jednak wspomniałem - Kujawom (i zresztą nie tylko) konieczni są ludzie, którzy wiedzą o znaczeniu kolei i po co jest.
  • #28 andrzej2110 (2023-01-24 22:00:24)
    Szynobusy z Jabłonowa powinny kursować nie do Brodnicy, a do Sierpca. Pod drodze łapiemy jeszcze Rypin i po przesiadce w Sierpcu mamy możliwość dojazdu w stronę Kutna, Nasielska i Torunia. W Brodnicy to jeszcze wtedy przydał by się przystanek osobowy z drugiej strony miasta, czyli w okolicy ulicy Wincentego Witosa.
  • #29 ROPA Poznań (2023-01-24 22:20:36)
    Wracam właśnie z Brodnicy. Były takie zapowiedzi po uruchomieniu "IC Flisaka", że 'po nim" będą kursowały PR lub Arriva. Na razie cisza. Natomiast był zapowiadany dla IC Flisak przystanek na wysokości nowego osiedla na Michałowie. Budynek dworca "zabity dechami". Cała ulica Dworcowa "umiera" w sensie handlu. Dla jest nie zrozumiałem, dlaczego prywatne busy, którymi dojeżdżam spod Brodnicy, nie mogą zatrzymywać się przed dworcem. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze
    Jeszcze raz powtarzam, miejscowi ludzie są rozgoryczeni komunikacja kolejowo-autobusową.
  • #30 Błażej Kopka (2023-01-24 22:55:18)
    Ale z Brodnicy masz Arrive!! Tylko o jaki kierunek pytasz? Bo to raczej istotne! Bo ostatnio mydliłeś nam oczy, że Brodnica jest odcięta od świata, a tak chyba nie do końca jest zważając rzeczywistość kolejową KUJ-POM.
  • #31 ACdVL (2023-01-26 13:07:55)
    Brodnicka kolej ledwo zipie - tego się nie da zanegować - szczególnie biorąc na celownik zapędy pewnych osób z zarządu. #30

    #29: Miał powstać przystanek Brodnica Fabryczna, chyba faktycznie na wysokości Michałowa. Jak dotąd o tej obietnicy ślad zaginął - za to w najlepsze hula wiatr.

    #28: Też mi się tak zdaje, to byłoby dobre posunięcie dla mieszkańców okolicznych miejscowości, w tym i samego Sierpca, Rypina - bo dobra komunikacja to podstawa do rozwoju regionu. Tylko kto się tego podejmie? I czy padnie taka propozycja? Kuj-Pom (Arriva)? Chyba nie, biorąc na uwagę ich smykałkę do cięć... A taka jest prawda, że to Arriva - bądź co bądź, wraz z PKPC oraz innymi przewoźnikami towarowymi - ratuje życie Brodnicy. Aż zimno bierze, gdy sobie tylko pomyślę, co by było... Już parę sporych węzłów zniknęło, dla przypomnienia, z kolejowych map kraju.
  • #32 ACdVL (2023-01-26 13:18:29)
    #28: Jest tam spore osiedle, mnóstwo ludzi tam mieszka, ja również znam owo osiedle, bo na Witosa bywałem na wakacjach lata temu i ciotki i kuzyna - więc sądzę, że gdyby tamże powstał to też nie można by narzekać. W końcu nie słyszałem, żeby od narzekania powstało jakowe panaceum. Tak czy siak - zobaczymy, co dalej. No i w takim wypadku komunikacja miejska trochę zapewne zmieniłaby linie, a niegdyś było ich, jak na niezbyt duże przecież miasto - niemało.
  • #33 (odp. na #31) Mariusz Kaniecki (2023-01-26 14:41:44)
    Brodnica Fabryczna miała powstać przy torach linii 208 w okolicy SITS.
    Przystanek w okolicy Michałowa, czy ulicy Witosa wydaje się logiczną opcją, o ile w końcu linią 33 ruszą pociągi regionalne, ale ta część linii leży w województwie, które nie pozwala z nadzieją myśleć o przyszłości kolei.
  • #34 ACdVL (2023-01-26 17:00:54)
    #5: W Brodnicy, Toruniu i okolicach samej Brodnicy, Grążaw, Górzna, Nowego Miasta - Kujawy to matecznik rodziny ojca. Śp. wujek kursował tu drezyną - zdaje się, że pojazd po dziś dzień kursuje, choć wujek lata temu zmarł. Więc kolej, można powiedzieć, w żyłach jest, bo w Kamiennej Górze zawiadowcą był dziadek ze strony matki.

    Przepraszam za późną odpowiedź do starego już wątku, ale - w moim wypadku często myśl goni myśl.. :)

    Nazwisko wujka to Słembarski. Może Kolega go znał?
  • #35 ACdVL (2023-01-27 13:56:07)
    Jest również kwestia linii kolejowej nr 208, szczególnie odcinek do Działdowa. Od lat słyszymy w prasie przewijające się utyskiwania, że ludzie chcą - i słusznie, bowiem nowy/stary kierunek mógłby nie tylko zapewnić dojazd do sporego węzła, ale i co za tym idzie - rozruszać kolej w Brodnicy. Obawiam się jednak, że zarówno trasy na Sierpc, jak i Działdowo, pozostają w sferze marzeń. Na Sierpc to jeszcze 1/4 biedy, odkąd puszczono Flisaka, do tego spory ruch towarowy- ale linia do Działdowa jest całkiem zaniedbana. Oczywiście stan techniczny linii jak i niezbędne fundusze nie powinny przekreślać wizji jej rewitalizacji - ale czas nie stoi w miejscu, płynie - tak jak Wisła...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Brodnica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...