OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kutno

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Bocznica do skupu złomu. W części towarowej stacji krótka rampa z magazynem. Kładka nad stacją nie łączy peronów, jest przejściem z przystanku Kutno Azory do lokomotywowni i znajduje się na zachodniej głowicy stacji. (info: Karol Romaniuk, 13-04-2010)

Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 3500 m na zachód od budynku dworca i ok. 150 m na południe od lokomotywowni (pomiędzy lokomotywownia a drogą nr 2 - ul. Krośniewicką). Administracyjnie lokomotywownia i wieża wodna znajdują się na terenie wsi Adamowice.

Podobne wieże można zobaczyć w Legnicy i Żaganiu, ale z innymi dachami. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 17-01-2011)

Obecnie budynek stacji jest zamknięty i remontowany prawdopodobnie ze środków unijnych (info: Bogusława Stencel, 08-12-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 7
kody: EPA:5100055
HAFAS:5100032
IBNR:94
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  125,903 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
  71,063 Łódź Widzew – Kutno (16)  
  0,314 Kutno – Piła Główna (18)  
  0,000 Kutno – Brodnica (33)  
  Kutno – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Florek (łódzkie) 4,65 km
Azory (łódzkie) 4,96 km
Raciborów Kutnowski (łódzkie) 5,56 km
Sklęczki (łódzkie) 6,35 km
Stara Wieś (łódzkie) 8,45 km
Strzelce Kujawskie (łódzkie) 10,33 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kutno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...